Kostilskudd, en jungel!

Samboer kjøper hele ingefær røtter og river de på sånn jern til teen :) det lukter himmelsk! Syns å huske å ha sett noe om mengde en plass ang. ingefær.. 20 gram finhakket? Ellers er jo Kanel, kajennepepper, sennepsfrø og gurkemeie bra for forbrenningen. Gurkemeie får du på kapsler hos helsekost. Forebygger visstnok kreft av ymse slag også :)

Hvor lenge holder ingefærrøtter seg? Skal de holdes i kjøleskapet?

Har grønn te koffein i seg? Det er isåfall det eneste jeg drikker, og jeg drikker det nesten aldri. Men nå må jeg prøve ut mer te. Takk for mengde, godt å ha et utgangspunkt :)

Jeg har hatt mangel på både D-vitamin og B-vitamin. Brukte folsyre i noen år, men nå spiser jeg mer grønt og klarer meg uten (så vidt jeg vet). Jeg merker godt når jeg har D-vitaminmangel, da blir formen elendig. Det hjelper masse med tilskudd da. Men jeg får liksom aldri helt overskudd, alt føles litt tungt, og det er vanskelig å presse seg på trening når en helst bare vil slappe av. Jeg er usikker på hvor jeg ligger, jeg vet bare at det er innenfor normalen. Multivitaminer har aldri hatt noen effekt, men hadde jeg hatt vitaminmangel skulle jeg vel ha merket forskjellen da?
Normalt inneholder de koffein ja :-)
Spørs litt om kroppen din tar til seg alt i multivitaminene i forhold til å ha skulle merket forskjell, min stemor slet med lave jern verdier lenge (legen sa der de var innenfor normalen før hun endelig fikk se test resultatet selv) hun måtte bruke jern tabletter lenge før hun merket effekt, mens andre merker jo effekt nesten med en gang, men ville da ihvertfall spurt om å få se resultatene selv, eventuelt sagt at du vil ha en legetime hvor legen må nøye gå igjennom resultatet med deg :-)

Normalt inneholder de koffein ja :-)
Spørs litt om kroppen din tar til seg alt i multivitaminene i forhold til å ha skulle merket forskjell, min stemor slet med lave jern verdier lenge (legen sa der de var innenfor normalen før hun endelig fikk se test resultatet selv) hun måtte bruke jern tabletter lenge før hun merket effekt, mens andre merker jo effekt nesten med en gang, men ville da ihvertfall spurt om å få se resultatene selv, eventuelt sagt at du vil ha en legetime hvor legen må nøye gå igjennom resultatet med deg :-)
Kan også be om en utskrift av resultatene :)

Det som har hjulpet meg mest er helt vanlige trankapsler med d-vitamin. :)

Back
Topp