Kostilskudd, en jungel!

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg sliter med lavt energinivå, og leter etter kosttilskudd og andre ting som kan hjelpe meg.
Jeg bruker allerede Spirulina (skal øke døsen) og har kjøpt inn Gerimax (blir spennende å se om det vil hjelpe noe).
Jeg hadde tenkt å prøve ut Herbalife, men det får man visst kjøpt gjennom private aktører (kjenner ingen) og ser veldig dyrt ut.
Nå har jeg sett litt på Chlorella, men jeg ser at der er det noen problemer med hvilken type man skal velge (skal man klare å fordøye det så må cellene ødelegges litt, men det igjen kan ødelegge effekten), så da så jeg på Norwegial Kelp (men jeg forsto det slik at det ikke skal brukes hver dag). Jeg så også på L-tyrosine, men der fant jeg at det frarådes å bruke det (men det skal visstnok være bra for oss som er litt deprimerte).

Det er frustrerende å være så forvirret, for uansett hvor en snur seg så finnes det skeptikere, og folk som utnytter godtroende mennesker. I tillegg finnes det kvalifiserte mennesker som er uenige. Så hvor går man? Hvor finner man det rette svaret? Skal man basere seg på andre menneskers erfaring, eller skal man søke etter medisinske studier? Hva om det ikke finnes?

Hva gjør dere når dere skal bestemme dere for å kjøpe et produkt? Hvilke kriterier går dere etter?

Jeg sleit veldig med mangel på energi. Klarte ikke gjøre noe som helst når jeg kom hjem fra jobb, kunne sove to timer for så å gå legge meg klokken 23 og slite med å stå opp dagen etterpå. Jeg var også mye syk og forkjølet(borte fra jobb med feber nesten en uke i mnd). Begynte å ta d-vitamim tilskudd og det hjalp veldig. Men jeg ville gått til legen å få tatt en blodprøve å finne ut HVORFOR du har lavt energinivå. Det kan være alt fra mangel på d-vitamim til diabetes, så det er lurt å få fagfolk til å sjekke det fremfor å synse selv :)

Jeg sleit veldig med mangel på energi. Klarte ikke gjøre noe som helst når jeg kom hjem fra jobb, kunne sove to timer for så å gå legge meg klokken 23 og slite med å stå opp dagen etterpå. Jeg var også mye syk og forkjølet(borte fra jobb med feber nesten en uke i mnd). Begynte å ta d-vitamim tilskudd og det hjalp veldig. Men jeg ville gått til legen å få tatt en blodprøve å finne ut HVORFOR du har lavt energinivå. Det kan være alt fra mangel på d-vitamim til diabetes, så det er lurt å få fagfolk til å sjekke det fremfor å synse selv :)
Jeg har sjekket det, og alt er fint. Jeg har mild depresjon og høyt stressnivå, samt at jeg er overvektig, så problemet ligger nok der. Men det for å hjelpe på de problemene så trenger jeg litt energi, litt vond sirkel det der. Så jeg prøver ut kosttilskudd.

Jeg har sjekket det, og alt er fint. Jeg har mild depresjon og høyt stressnivå, samt at jeg er overvektig, så problemet ligger nok der. Men det for å hjelpe på de problemene så trenger jeg litt energi, litt vond sirkel det der. Så jeg prøver ut kosttilskudd.
Gojibær?

Hmmm. Virker bra, men jeg er skeptisk til at den må tygges. Jeg vil helst ha noe i pilleform, for liker jeg ikke smaken så får jeg ikke til å tvinge det i meg :(
De er tørkede bær :) smaker "søtt". Om du ikke liker smaken, så kan du hakke de opp og trekke de sammen med en te eller ha i bakst.

De er tørkede bær :) smaker "søtt". Om du ikke liker smaken, så kan du hakke de opp og trekke de sammen med en te eller ha i bakst.

Men hvordan får man i seg rett dose? Jeg liker ikke te, men jeg driver og prøver meg på grønn te (hørte det var lurt, jommen snakker vi desperat her, prøver alt). Jeg kan drikke en liten kopp i gangen. Drikker man bitene, eller vil den gode effekten gå ut i te-vannet?

Men hvordan får man i seg rett dose? Jeg liker ikke te, men jeg driver og prøver meg på grønn te (hørte det var lurt, jommen snakker vi desperat her, prøver alt). Jeg kan drikke en liten kopp i gangen. Drikker man bitene, eller vil den gode effekten gå ut i te-vannet?
Jeg misliker te STERKT! MEN samboer er en stor fan og har skapet fullt av noen ekstremt gode, og slik han lager de, så digger jeg te nå :) sender bilde av kolleksjonen og "oppskriften" på hvordan de blir velsmakende når jeg kommer tilbake fra kveldsturen min ;)

Jeg misliker te STERKT! MEN samboer er en stor fan og har skapet fullt av noen ekstremt gode, og slik han lager de, så digger jeg te nå :) sender bilde av kolleksjonen og "oppskriften" på hvordan de blir velsmakende når jeg kommer tilbake fra kveldsturen min ;)

Supert :D

8a36f20f862a4d81fc4804d4e3a5a488

Og Gojibærene kan du jo hakke lett, ta en munnfull med vann og svelge om du heller vil det. Da kjenner du ikke smaken siden de er tørket :) i teen lar du de ligge hakket og trekke, også tygge eller svelge de underveis eller til slutt. Ang. dosering vil jeg tenke det er individuelt egentlig, så du får prøve deg fram.

Slik lager han teen (Higher Living):
Et stort krus, skviser en halv sitron, en eller to t-skjeer med Stevia, han kombinerer gjerne 2 sorter av teen, han bruker å rive opp litt ingefær å ha nedi også (jeg liker ikke ingefær, så jeg dropper det), kan hakke noe fersk sitronmelisse eller peppermynteblader å ha i sånn te-"kopp", en te-skje Akasie honning. Synes de teene er like gode kalde som varme egentlig. Og det finnes så mange varianter og gode kombinasjoner også!

8a36f20f862a4d81fc4804d4e3a5a488

Og Gojibærene kan du jo hakke lett, ta en munnfull med vann og svelge om du heller vil det. Da kjenner du ikke smaken siden de er tørket :) i teen lar du de ligge hakket og trekke, også tygge eller svelge de underveis eller til slutt. Ang. dosering vil jeg tenke det er individuelt egentlig, så du får prøve deg fram.

Slik lager han teen (Higher Living):
Et stort krus, skviser en halv sitron, en eller to t-skjeer med Stevia, han kombinerer gjerne 2 sorter av teen, han bruker å rive opp litt ingefær å ha nedi også (jeg liker ikke ingefær, så jeg dropper det), kan hakke noe fersk sitronmelisse eller peppermynteblader å ha i sånn te-"kopp", en te-skje Akasie honning. Synes de teene er like gode kalde som varme egentlig. Og det finnes så mange varianter og gode kombinasjoner også!

Kopiert! Da høres det overkommelig ut dette :D

Kanskje du blir en liten te-fan selv nå :)) håper du får opp energinivået og at du føler deg bedre snart!

Takk :)
Ja kanskje det. Jeg tror det er bedre å lage seg en kopp varm te når en fryser enn varm sjokolade ^^

Takk :)
Ja kanskje det. Jeg tror det er bedre å lage seg en kopp varm te når en fryser enn varm sjokolade ^^
En kopp varm te med litt revet ingefær ;) DET VARMER! Litt av grunnen til at jeg ikke er så fan av den ingrediensen der.. får hetetokter jeg :p

Ingefær er et av krydrer som er kjent for å øke forbrenning ja :)
Tro om man kan ha i andre ting, som chili, om man ikke liker ingefær? Jeg aner ikke om jeg liker ingefær, men chili skal jo også være bra. Det som alltid forvirrer meg er mengde. Man finner mange artikler om matvarer som er bra for forbrenningen, men ingen som sier noe omhvor mye du skal ha i deg på en gang for at det skal ha noen effekt :O

Tro om man kan ha i andre ting, som chili, om man ikke liker ingefær? Jeg aner ikke om jeg liker ingefær, men chili skal jo også være bra. Det som alltid forvirrer meg er mengde. Man finner mange artikler om matvarer som er bra for forbrenningen, men ingen som sier noe omhvor mye du skal ha i deg på en gang for at det skal ha noen effekt :O
Drikker du noe med koffein? Blir bedre virkning da. Jeg har pleid å ta litt over en cm med chili, en liten bit ingefær (ca 1/3 av størrelsen til chilien) tatt det opp i cola zero, tar det ut etter alt ifra 5 min til 15 min, merker god forskjell på energi nivå og forbrenning ;-)

Har du fått se nivåene dine på vitaminer, jern og lignende hos legen, eller bare beskjed om at det er innenfor normalen? Man kan nemlig bli sliten og ha mangel på energi når man er innenfor normalen men helt i grenseland for eksempel, vet dessverre om flere som har fått beskjed om at alt er normalt men når de fikk se prøvene selv så fikk de se at de var i grenseland og tok deretter vitaminer som hjalp dem :-) lykke til

Samboer kjøper hele ingefær røtter og river de på sånn jern til teen :) det lukter himmelsk! Syns å huske å ha sett noe om mengde en plass ang. ingefær.. 20 gram finhakket? Ellers er jo Kanel, kajennepepper, sennepsfrø og gurkemeie bra for forbrenningen. Gurkemeie får du på kapsler hos helsekost. Forebygger visstnok kreft av ymse slag også :)

Drikker du noe med koffein? Blir bedre virkning da. Jeg har pleid å ta litt over en cm med chili, en liten bit ingefær (ca 1/3 av størrelsen til chilien) tatt det opp i cola zero, tar det ut etter alt ifra 5 min til 15 min, merker god forskjell på energi nivå og forbrenning ;-)

Har du fått se nivåene dine på vitaminer, jern og lignende hos legen, eller bare beskjed om at det er innenfor normalen? Man kan nemlig bli sliten og ha mangel på energi når man er innenfor normalen men helt i grenseland for eksempel, vet dessverre om flere som har fått beskjed om at alt er normalt men når de fikk se prøvene selv så fikk de se at de var i grenseland og tok deretter vitaminer som hjalp dem :) lykke til

Har grønn te koffein i seg? Det er isåfall det eneste jeg drikker, og jeg drikker det nesten aldri. Men nå må jeg prøve ut mer te. Takk for mengde, godt å ha et utgangspunkt :)

Jeg har hatt mangel på både D-vitamin og B-vitamin. Brukte folsyre i noen år, men nå spiser jeg mer grønt og klarer meg uten (så vidt jeg vet). Jeg merker godt når jeg har D-vitaminmangel, da blir formen elendig. Det hjelper masse med tilskudd da. Men jeg får liksom aldri helt overskudd, alt føles litt tungt, og det er vanskelig å presse seg på trening når en helst bare vil slappe av. Jeg er usikker på hvor jeg ligger, jeg vet bare at det er innenfor normalen. Multivitaminer har aldri hatt noen effekt, men hadde jeg hatt vitaminmangel skulle jeg vel ha merket forskjellen da?

Back
Topp