Kostholdsendrings/treningstråd :P

Hvordan går det med dere?her går det til h****,for jeg spiser vare sjokolade og drikker cola om dagen:( dette skal jeg legge fra meg NÅ!:P
Sniker,
Men ja anefaler deg å slutte;) jeg gjorde ikke det og la på meg under amming pga dette.. Veide tilslutt mer enn hva jeg veide som høygravid;) lykke til:)

Sniker,
Men ja anefaler deg å slutte;) jeg gjorde ikke det og la på meg under amming pga dette.. Veide tilslutt mer enn hva jeg veide som høygravid;) lykke til:)
Huff,takk for at du kommer og sier dette..har ikke lagt på meg foreløpig,men fortsetter het sånn,så blir det enden!:(

Haha :p her går det overraskende greit. Så greit at jeg noen ganger glemmer at jeg spiser lavkarbo. Som en dag jeg hadde glemt nøklene hjemme og
Måtte sette meg på cafeen her å vente. Kjøpe en kaffe og en muffins og satte meg ned.. Da kom jeg på at jeg ikke spiser muffin ^^ dyr kaffe for å si det sånn.

Ellers er jeg veldig flink til å lage gode lavkarbo ting! Boller og smoothies og iskaffe og sånn! Som jeg koser meg med! :D

-- tasting fra mobil --
lavkarbo smoothie da? Har du oppskrift?
lager en del smoothie her med, men det er ikke lavkarbo. Har foresten ikke kommet helt i gang med lchf enda :)

lavkarbo smoothie da? Har du oppskrift?
lager en del smoothie her med, men det er ikke lavkarbo. Har foresten ikke kommet helt i gang med lchf enda :)
Bringebær er det med minst karbs :) men noen ganger bruker jeg skogsbær også. Moser det sammen og rører inn fløte :)

-- tasting fra mobil --

Hvordan er det med lavkarbo og amming da???
Her får tulle mageknip av cola så kvitt det problemet iallefall.....

Det man må passe på med lavkarbo og amming er at man får i seg nok karbs så man ikke går i ketose :) så jeg ville vel ikke anbefalt noen som ikke har gått på det før å begynne, man må vite sin grense :)

-- tasting fra mobil --

Her går det bob-bob. Veide meg dagen etter fødsel, og veide fortsatt det samme uken etter.

Tenkte det kom til å ta tid, men veide meg igjen uken etter og da var 4 kg borte. Men nå har apetitten steget litt igjen, så må nok legge litt mer innsats i det om jeg skal ned de kgene jeg ønsker. Uansett bare 3-4 igjen til der jeg var før, så ikke så ille.

Jeg er veldig klar for å komme i gang med trening igjen da. Har hatt meg noen gode trilleturer, men nå har 4-åringen litt ferie fra barnehagen, så da har det ikke blitt anledning til lange turer. Er bare en 2 ukers tid siden jeg fødte, så kroppen er ikke helt klar for annen trening enda :)

Nei vet du hva. Nå er det skjerpings. Jeg går bare opp i vekt jeg. Den ene gravidbuksen var skikkelig trang nå haha. Ikke mer snop og raske karbs. Nå er barseltiden over Hehe.

Haha så morsomt :p
Jeg har også gått ned litt nå, 5 kilo siden etter fødsel... Men kanskje det kommer litt mer med bekkenbundstreningen nå!

-- tasting fra mobil --

Jeg skal skjerpe meg å komme meg oftere ut på tur. Har ikke blitt så altfor mange av det. Gikk en slakk bakke på ca 20m her om dagen å holdt på å stryke med og måtte ta meg ei drikkepause;p
Har å gått ned 16 kg og har 5 kg igjen til startvekta, men skal ned et par kg til:)

Det viktig å ta det sakte men sikkert da! Man må ikke begynne for tidlig etter fødsel :)

-- tasting fra mobil --

Jeg har ikke vekt hjemme, så må vente til 6-ukerskontrollen for å finne ut av åssen vekt-ståa er. Men på termindagen hos jordmor var jeg oppe i 32kg pluss, vekta viste 99,8 og jeg kjente da at det var godt for psyken at det ikke bikka tresifra... Gikk jo gravid i to uker til, så kom garantert opp i tresifra, men slapp å se det!

Målet mitt er å komme inn i de gamle klærne, spesielt turbuksene, har ikke råd til å bytte ut så mye dyrt friluftslivstøy. Endel av gravidbuksene som ikke gikk over låra rett før fødsel passer igjen nå, regner med at det er vann som har forsvinni. Formen er egentlig god, gikk mange ganger opp og ned seks etasjer på sjukehuset i godt tempo uten noe særlig problem i igangsettingsuka. Trilleturer går også helt fint, bortsett fra at det tar så utrolig lang tid å komme seg ut døra, og jeg tør ikke være uttafor huset alt for lenge ennå. Så det blir liksom ikke så mye trening ut av det... Må bli flinkere!

Kostholdsmessig ligger jeg godt an, men spiser muligens litt for lite... Blir ei skål havregryn med melk til frokost og middag hver dag, og enten et par grovbrødskiver til lunsj eller til kvelds, avhengig av hvor sein morran blir. Drikker mye vann, og bruker en nøtteblanding uten salt som snacks innimellom.

20 dager siden fødselen i dag og jeg har gått ned 13kg til nå, har 10 igjen til startvekta + at jeg ønsket ytterligere 4kg. Så satser på å starte opp med trening om noen uker!! :) frem til dess blir det som nå, minimum 1 tur til dagen (har hunder som må ut, så en tur blir det alltids) og ikke snop og usunnt snacks i ukedagene. Jeg har aldri vært noe diett menneske, trives best med å spise normalt kosthold og heller bare begrense sukkerinntaket litt. Men jeg har en kropp som er veldig avhengig av at jeg holder meg fysisk aktiv, gjør jeg det kan jeg spise "hva jeg vil". Så jeg gleder meg veldig til å kunne starte med skikkelig trening igjen, det savner jeg. Satser på resten av kiloene går radigt av da *håpe håpe*!! :)

Back
Topp