Kostholdsendrings/treningstråd :P

VenterPå

Forelsket i forumet
Er det noen som blir med på en tråd for å komme tilbake til startvekta,og kanskje litt mer?:P føler jeg trenger kom tips og motivasjon hos noen som har erfaring :)
Spiser vanlig normal mat,og føler ikke jeg spiser for mye heller,men likevel har vekta stagnert, og flere kg skal av..triller også lange turer hver dag..noen som har tips og råd?

Jeg er med. Trente mye før jeg ble stor og fikk litt problemer med bekkenet :)

Nå er lillemann kun en uke, men jeg er snart klar igjen.

Jeg gikk ned 25kg etter forrige svangerskap etter mye trening og et sunt kosthold. Klarte holde vekta stabil helt til jeg ble gravid igjen.

Det som funker for meg er å kutte de verste karbohydratene. Går ikke på en typisk lavkarbo, men holder meg unna godteri, chips, brus, is, kaker og brød. Spiser mye salater og rent kjøtt og grønnsaker. De karbohydratene jeg spiser kommer fra frukt, grønt og litt knekkebrød. Prøver å spise lite pasta, ris og poteter, og fyller heller på med grønt og salat.

Jeg er veldig glad i trening da, og har trent omtrent hver dag de siste 4 årene.

Trilleturer er gull! Prøv å finne turer med en del oppoverbakker. Ellers trente jeg styrke 4 ganger i uka, og hadde fast program der. Spinning, utesykling og fjellturer er også noen av de tingene jeg liker å gjøre. :-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Følger med på denne tråden, jeg. Er utrolig sulten for tida, og med tre unger hjemme og dårlig nattesøvn er motivasjonen til å trene ganske fraværende....

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Jeg er faktisk tilbake til startvekta, men kondisen er RÆVA!! Trenger virkelig inspirasjon til å komme igang med å få beveget meg litt mere gitt :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

jeg er med :) la på meg 21 kg og Har 7 kg igjen til startvekta, men skal ned et par til. Har ikke spist noe godteri i de hele tatt siden fødselen for 18 dager siden :D har merkelig ikke ikke lyst på. Ble vel nok under graviditeten ;p spiser minimalt med mat også for jeg har mistet matlysten totalt, så om noen har sunne og fristende oppskrifter tas de imot me takk:)
Når kan en begynne å trene igjen? På treningstudio altså.

jeg er med :) la på meg 21 kg og Har 7 kg igjen til startvekta, men skal ned et par til. Har ikke spist noe godteri i de hele tatt siden fødselen for 18 dager siden :D har merkelig ikke ikke lyst på. Ble vel nok under graviditeten ;p spiser minimalt med mat også for jeg har mistet matlysten totalt, så om noen har sunne og fristende oppskrifter tas de imot me takk:)
Når kan en begynne å trene igjen? På treningstudio altså.
Jeg tenker å begynne på studio når kroppen er klar, men ville ikke trent magemuskler eller harde for rygg mtp bekken i starten. De sier jo 6 uker, men må nesten bare se an på kroppen. Jeg kommer til å starte med kondistrening som ellipse + ro og noen lette styrkeøvelser i starten. Hadde styrkeprogram før jeg ble gravid, men kjenner jeg ikke er helt klar for markløft og knebøy enda :p :D

Blir med jeg også :) spiste lavkarbo i 2 år før jeg blei gravid , så blir tilbake til det når barseltiden er over ( 1 uke til ) jeg var på shopping i går å hadde mer problemer med å finne tøy da enn når jeg var gravid :( må jo innrømme at jeg koser meg mye på kveldene med is og slik nå så.

Jeg er tilbake på lavkarbo kosthold nå, men passer på å ikke gå i ketose fordi jeg ammer :)
Har 9 kilo til startvekta. Og det er 6 uker siden fødsel. Jeg har allerede mistet 3 kilo siden etter fødsel.

Men har fått beskjed om å verken jogge, eller gjøre øvelser som presser på livmor, markløft og store øvelser som knebøy og sånn før det er gått 3 måneder :/

Så er skal jeg begynne forsiktig med mage, rygg og rompe-øvelser så fort jeg er helt smertefri nedentil. Går også litt turer, men ikke for lange for da har jeg vondt hele kvelden...

-- tasting fra mobil --

Jeg er tilbake på lavkarbo kosthold nå, men passer på å ikke gå i ketose fordi jeg ammer :)
Har 9 kilo til startvekta. Og det er 6 uker siden fødsel. Jeg har allerede mistet 3 kilo siden etter fødsel.

Men har fått beskjed om å verken jogge, eller gjøre øvelser som presser på livmor, markløft og store øvelser som knebøy og sånn før det er gått 3 måneder :/

Så er skal jeg begynne forsiktig med mage, rygg og rompe-øvelser så fort jeg er helt smertefri nedentil. Går også litt turer, men ikke for lange for da har jeg vondt hele kvelden...

-- tasting fra mobil --

Ja, det er min plan også! Lavkarbo, men ikke ketose såklart ;) Kjenner på kroppen min også at jeg må vente en del før jeg kan begynne med styrkeprogrammet mitt igjen. Kommer til å fokusere på lange trilleturer og stabilitetsøvelser for å komme "back on track" i starten. Har 7kg til startvekt, men ønsker å gå ned 10-12. Ble dårlig med lavkarbo i fjor sommer pga mye ferie osv, så det kom noen ekstra feriekilo før jeg ble gravid :p

Ja, det er min plan også! Lavkarbo, men ikke ketose såklart ;) Kjenner på kroppen min også at jeg må vente en del før jeg kan begynne med styrkeprogrammet mitt igjen. Kommer til å fokusere på lange trilleturer og stabilitetsøvelser for å komme "back on track" i starten. Har 7kg til startvekt, men ønsker å gå ned 10-12. Ble dårlig med lavkarbo i fjor sommer pga mye ferie osv, så det kom noen ekstra feriekilo før jeg ble gravid :p

Jeg begynte med lavkarbo ca et halvt år før jeg ble gravid, så jeg har ikke gått på det så lenge. Men det fungerte overraskende godt den sommeren! Eneste som ikke fungerte var ferier hos svigermor, hun er imot lavkarbo, så der er det ikke mulig å i det hele tatt prøve å unngå karbs :S

Jeg spiser også litt frukt, et og annet knekkebrød, en del bær og en del melk. Men langt fra 100 karbs om dagen, så er fortsatt lavt.
Det var ganske hardt å omvende meg etter fødsel, tok over en uke å bli vant til lavkarbo og måtte trappe sakte ned, ble helt uvell :p, men nå går det veldig fint :)

La på mæ 25 kg og har bare igjen 5 kg til startvekta nå;-) 3 uker siden fødselen;-)

Jeg begynte med lavkarbo ca et halvt år før jeg ble gravid, så jeg har ikke gått på det så lenge. Men det fungerte overraskende godt den sommeren! Eneste som ikke fungerte var ferier hos svigermor, hun er imot lavkarbo, så der er det ikke mulig å i det hele tatt prøve å unngå karbs :S

Jeg spiser også litt frukt, et og annet knekkebrød, en del bær og en del melk. Men langt fra 100 karbs om dagen, så er fortsatt lavt.
Det var ganske hardt å omvende meg etter fødsel, tok over en uke å bli vant til lavkarbo og måtte trappe sakte ned, ble helt uvell :p, men nå går det veldig fint :)
Ja, jeg var veldig fornøyd med lavkarbo altså. Merket mage og form ble mye bedre. Ble mye ren mat med kjøtt og grønnsaker. Var egentlig ok slank fra før, men gikk ned 5kg med lavkarboen. Gikk på den i 6mnd jeg også, men som sagt så glapp jeg litt i sommer + lite trening på ferier. Hadde vel nesten gått opp igjen de 5kg'ene før jeg ble gravid, og la på meg ytterligere 12 i svangerskapet. Kunne vel vært verre. Men jeg har kun gått ned 6 kg etter fødsel for 9 dager siden. Er jo kun baby med tilbehør det :p

Men regner med det går fort når jeg startet lavkarbo og kommer i gang med trening igjen :)

Jeg er litt sånn "alt eller ingenting". Sliter med å bare spise litt innimellom, og det blir som regel for ofte. Går jeg på lavkarbo, derimot, og holder meg helt unna slike ting, så mister jeg helt behovet :)

Ja, jeg var veldig fornøyd med lavkarbo altså. Merket mage og form ble mye bedre. Ble mye ren mat med kjøtt og grønnsaker. Var egentlig ok slank fra før, men gikk ned 5kg med lavkarboen. Gikk på den i 6mnd jeg også, men som sagt så glapp jeg litt i sommer + lite trening på ferier. Hadde vel nesten gått opp igjen de 5kg'ene før jeg ble gravid, og la på meg ytterligere 12 i svangerskapet. Kunne vel vært verre. Men jeg har kun gått ned 6 kg etter fødsel for 9 dager siden. Er jo kun baby med tilbehør det :p

Men regner med det går fort når jeg startet lavkarbo og kommer i gang med trening igjen :)

Jeg er litt sånn "alt eller ingenting". Sliter med å bare spise litt innimellom, og det blir som regel for ofte. Går jeg på lavkarbo, derimot, og holder meg helt unna slike ting, så mister jeg helt behovet :)

Ja seriøst, jeg gikk vel opp 4 kilo bare fordi jeg sluttet på lavkarbo. Og så 13 til var nok graviditeten. Og etter fødsel var det bare 5 som forsvant. Litt skuffa da kan du si. Men så har 3 kilo forsvunnet nå med amming og lavkarbo, 6 uker etterpå.

-- tasting fra mobil --

Her har jeg gått på en stoor smell,og spist ganske mye melkesjokolade både i går og i dag:( hvordan går det med dere?

Her har jeg gått på en stoor smell,og spist ganske mye melkesjokolade både i går og i dag:( hvordan går det med dere?

Jeg spiste en god del sjokolade i dag. Holdt på med finpuss av bacheloroppgava mi, og følte jeg trengte litt motivasjon ;)

Prøver å skjerpe meg litt da. Føler nesten jeg går opp i kg her ;) Ammingen gjør meg voldsomt tørst, og har dilla på eplejuice. Prøve å drikke mer vann :)

Jeg har blitt veldig bake-interessert og koser meg med alle fordelene av et LCHF kosthold ^^ lager kokos-kakao, iskaffe med fløte, spiser krem og bær!
Og i går lagde jeg sukkerfri boller med sesammel :D
Da er det mye lettere å holde et kosthold når man kan kose seg uten at det er "feil" :D

-- tasting fra mobil --

Hvordan går det med dere?her går det til h****,for jeg spiser vare sjokolade og drikker cola om dagen:( dette skal jeg legge fra meg NÅ!:P

Haha :p her går det overraskende greit. Så greit at jeg noen ganger glemmer at jeg spiser lavkarbo. Som en dag jeg hadde glemt nøklene hjemme og
Måtte sette meg på cafeen her å vente. Kjøpe en kaffe og en muffins og satte meg ned.. Da kom jeg på at jeg ikke spiser muffin ^^ dyr kaffe for å si det sånn.

Ellers er jeg veldig flink til å lage gode lavkarbo ting! Boller og smoothies og iskaffe og sånn! Som jeg koser meg med! :D

-- tasting fra mobil --

Back
Topp