Kosthold

Kvalmedempende kjeks :hilarious:
Så har jeg faktisk hatt mer lyst på frukt enn sjokolade de siste dagene :)
 
Spiser som vanlig, vi spiser ikke kjøtt så jeg er bare ekstra obs på å få i meg nok jern og proteiner fra andre ting :) Ellers prøver jeg å ikke spise så mye godteri, men jeg sliter veldig med det :woot::hilarious:
 
Frukt går ned på høykant her i huset:smiley-ashamed004 Ellers prøver jeg å spise mest mulig normalt, bare litt mindre og oftere måltider:) Har begynt å merke litt kvalme de siste dagene, og det går mye lenger tid før kvalmen går over dersom det har gått lang tid imellom hvert måltid:shy:
 
Jeg er så redd for å drikke kaffi.. men leser jo at 1-2 kopper om dagen er ok. Drikker dere kaffe?
 
Jeg spiser som normalt, men holder meg selvsagt unna nei-mat for gravide :happy:
 
Jeg kuttet alt av søtsaker, kaker og boller, samt mesteparten av fast food i forrige svangerskap og målet er å klare det denne gangen også :) Etter positiv test i går har jeg holdt meg unna søtsakene hittil i hvertfall :p
 
Jeg er så redd for å drikke kaffi.. men leser jo at 1-2 kopper om dagen er ok. Drikker dere kaffe?
Jeg drikker kaffi de dagene jeg er på jobb, tenker det går helt fint med en kopp kaffi til dagen :D
 
Jeg spiser mye grønnsaker, men forsøker generelt å spise ganske normalt. Det eneste er at jeg skal spise sunnere fremover, mindre godteri, kjeks, kaker osv. Men kommer til å unne meg litt til tider. Når det gjelder koffein har jeg de siste ukene holdt meg til en-to kopper kaffe, nå har jeg kjøpt inn koffeinfri kaffe for å teste ut.
Ingen kvalme foreløpig her, så får nyte det mens det varer :wacky:
 
Jeg er så redd for å drikke kaffi.. men leser jo at 1-2 kopper om dagen er ok. Drikker dere kaffe?

Det er helt innafor med en kopp eller to med kaffe. Før forrige graviditet elsket jeg kaffe, kutta til et par kopper dagen etter positiv test, utover i svangerskapet fristet det ikke, og nå to år etterpå kan det gå et par uker mellom hver kopp. Rart!
 
Jeg elskeer kaffe, og har bare bestemt meg for at to kopper kaffe er maks!

Ellers så prøver jeg å ikke spise for mye sukker (lettere sagt enn gjort!)..
har lagt på meg 20 kg de andre gangene jeg har vært gravid så
 
Spiser som normalt, bortsett fra nei-mat for gravide selvfølgelig. Tar også tran og folat. Jeg er ellers såpass slank fra før (54 kg/170 cm) og vet av erfaring at jeg går veldig kjapt ned i vekt etter fødselen, så fokuset er på å spise sunt, men jeg nekter meg ikke alt som er godt heller, det innrømmer jeg.
 
Jeg er så redd for å drikke kaffi.. men leser jo at 1-2 kopper om dagen er ok. Drikker dere kaffe?
Hei! Jeg hadde det helt likt som deg i mitt første svangerskap. Jeg hadde hatt flere spontanaborter og var så redd kaffi, at jeg kuttet det ut. I mitt andre svangerskap drakk jeg moderat med kaffi og kommer også til å gjøre det denne gang. Et par kopper skader ikke og kos deg masse med graviditeten!!
 
Jeg er så redd for å drikke kaffi.. men leser jo at 1-2 kopper om dagen er ok. Drikker dere kaffe?
Jeg drikker 2-3 kopper kaffe om dagen med god samvittighet! Jeg har en ettåring fra før, litt lakenskrekk og lang vei på jobb, så kaffen er viktig :confused013

Ellers prøver jeg selvfølgelig å spise sunt, men må innrømme at jeg har problemer med å holde meg unna søtsaker. Forrige svangerskap hadde jeg bare lyst på burger i flere måneder:laughing002 jeg spiste det selvfølgelig ikke hver dag, men jeg prøver å høre mest mulig på kroppen min og minst mulig på råd fra alle andre, for de gjør meg stressa (og av og til litt trassig).:angel5
 
Jeg har allerede fått litt ekstra hekt på iskaffe og cola:shifty: og det er så typisk meg at jeg får cravings allerede så tidlig. Hadde sjokomelk med de to andre:hilarious: men fokuset er å spise sunt og få i meg det jeg trenger :) kaffe har jeg tidligere fått avsmak av i svangerskapene, men jeg har da fått ett kjært forhold til iskaffe:hilarious: så får begrense meg med 2-3 kopper til dagen iallfall:D
 
Back
Topp