Kosthold

Plokkfisk

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Marsboerne2017
Har lest litt at sålenge mor spise sunt og variert e alt greit. Og at sukker og koffein kan gi urolig baby.. Men har og komme øve at melkeprodukter ikkje e heldi heller..?!

E da nåke serli anna "fyfy-mat" eg bør unngå? Og evt om mini reagere på nåke eg har fått i meg, kor long tid pleie da å ta då ca?.. Nåken so veit?..:)

Det varierer veldig fra baby til baby hva de reagerer på.. Drikker selv endel cola men har allikevel en veldig rolig baby.. Løk, spicy mat etc har hun ikke reagert på i det hele tatt men melkeprodukter derimot har hun reagert på og da gulper hun veldig mye.. Hvis jeg hadde spist noe med fløte og ga hun f.eks 5-10 min etterpå så fikk hun sånn sprutgulp og alt kom opp.. Har måttet gi hun erstatning hvis jeg har spist noen melkeprodukter og da pumpet ut og kastet melka jeg hadde for at hun ikke skal reagere på det.. Du må nesten bare prøve deg frem og se hva din baby reagerer på og ikke.. Hvor lang tid det tar å komme i melken bet jeg ikke men tok ihvertfall ikke lang tid før fløten var der f.eks..

Det er utrolig individuelt. Du må nesten bare prøve ut. Men løk, kål, erter etc er kjent for å kunne gi luftsmerter.

Jeg prøver å unngå mat som gjør meg oppblåst. Tenker at hvis jeg reagerer på den, babyen kan også reagere. Spiste veldig sterk taco en kveld, og babyen skreik i 24 timer etterpå... Er litt forsiktig med sterk mat nå.
Jeg drikker kaffe hver morgen, og han sover bra etterpå.

Back
Topp