Kosthold

Malleleo

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
jeg trenger motivasjon!

mat eller godis har alltid vært min trøst, motivator og interesse :P MEN jeg vil IKKE gå opp 30 kg denne gangen!

Selv som gbp operert(3 år siden) så kan jeg da i løpet av en dag proppe i meg ganske mye usunt :/ som i går ble d 2 eller 3 kindersjokolader(husker ikke :P ), 2 never salte fisker, stjal sikkert ei halv eske smurf fra ungene :P 3 måltider vårrull ( 6 stk), 1 porsjon nachos(kjøtt, nachos, ost, lettrømme, salsa, salat), 1 brødskive, 1 porsjon pomfri(på kafe). Herregud så sunne valg jeg gjorde i går(skjems), 1 l pepsi max, 1 l vann, 5 dl te. I går er ikke sånn d er hver dag da :P

Men jeg har kommet i et vanskelig kjør hvor jeg liksom må ha sjokolade hver dag.. og ingen MÅ jo d! Så jeg håper vi kan dele litt alternative fristelser her?

Hvordan ser ditt kosthold ut?

Kostholdet mitt er også elendig. Har alltid kunnet spise hva jeg vil uten å legge på meg så har liksom alltid tenkt at det er greit... Helt til nå. Det er jo ikke greit! Det handler ikke bare om linjene liksom. Jeg MÅ gjøre noe med kostholdet nå XD da er vi to om det da hehe ;-) vi får oppmuntre hverandre

Her orker jeg ikke ta tak i kostholdet før kvalmen gir seg. Synes forøvrig ingenting smaker godt for tiden.

Men hadde jeg vært bedre så hadde jeg lett slengt meg på en sunnere livsstil med dere :)
Åh, gleder meg til jeg kan trene igjen uten å bli dårlig!! :)

grønnsaksstrimler ferdig oppkuttet i kjøleskapet med forskjellige dipper, eller oppkuttet appelsin med kanel og bittelitt sukkerstrø eller sukrin som er et sundt og naturlig alternativ til sukker, fruktsalat, nøtter, mørk sjokolade kan jo være et alternativ til vanlig sjokolade, man kan jo f.eks lage nøtteblanding med rosiner og mørk sjokolade.

Det var noen tips jeg kunne komme på i farten.

Jeg ble et matvrak etter jeg ble gravid og måtte ta meg selv i nakken for hva jeg puttet i munnen, så da lagde jeg alternativer som er sunnere enn det jeg spiste. Nå er jeg blitt så kvalm at jeg ikke orker noenting lenger, så da er problemet løst for min del usj:eek:

grønnsaksstrimler ferdig oppkuttet i kjøleskapet med forskjellige dipper, eller oppkuttet appelsin med kanel og bittelitt sukkerstrø eller sukrin som er et sundt og naturlig alternativ til sukker, fruktsalat, nøtter, mørk sjokolade kan jo være et alternativ til vanlig sjokolade, man kan jo f.eks lage nøtteblanding med rosiner og mørk sjokolade.

Det var noen tips jeg kunne komme på i farten.

Jeg ble et matvrak etter jeg ble gravid og måtte ta meg selv i nakken for hva jeg puttet i munnen, så da lagde jeg alternativer som er sunnere enn det jeg spiste. Nå er jeg blitt så kvalm at jeg ikke orker noenting lenger, så da er problemet løst for min del usj:eek:

Tja, ikke noe spesielt usunn kost her da. MEN får jeg lyst på en sjokolade en dag så er det ingenting som sier at jeg lar være;) Har bakt en del brødbakst i det siste da, men supergrove rundstykker å speltbrød er vel ikke det værste man kan spise:) Øs på med masse salat, kalkun/kyllingpålegg, hvitost å masse tomater, agurk og paprika. Smaker himmelsk å man blir god å mett av veldig lite:)

Til middager har vi (også før svangerskapet) mye magert kjøtt som kan wok'es sammen med grønnsaker. Masse urter å krydder, jeg unngår helst salt. Masse fisk å enda mer grønnsaker, byggris, grovpasta, å til dessert; oppkuttede frukter med vaniljekesam. NAM!!:)

Nå spiser jeg å drikker akkurat det jeg klarer å få i meg. Men når kvalme og oppkast gir seg ønsker jeg å prøve å holde det sunt. Nå går det i chips loff og cola for det meste.

takk for tips :D
skal sies at lysten på mat er ikke på topp og det er nok derfor det er litt vanskelig å velge sunne alternativer, fordi jeg MÅ spise. Min dilla er tomat og fersk mozerellaost, og det spiser jeg hver dag(utenom i går). Og middagene til vanlig er sunne, eller går som vanlig norsk bondekost.

fruktsalat tåler jo et par dager i kjøleskap og det skal jeg lage:) apelsin er så surt, mens ammen med annet går d sikkert bra :)

På hverdagene ser min dag sånn ut:
yoghurt
1 knekkebrød med proteinrinkt pålegg
1 banan
1-2 never nøtter eller 1 knekkebrød
middag
1 brødskive med proteinrikt pålegg
1 tomat og en mozerellaost med 1 ss pesto

middag: fiskepudding i hvit saus med potet og gulrot, kjøttkaker med brokkoli/blomkål/gulrot i brunsaus og potet, kyllingfilet med ris, saus og salat eller kokte grønnsaker, tagliatelli kokt med brokkoli og laks, koteletter på grønnsakseng med potet og saus, osv..

Det er i helgene det er værst å opprettholde et stabilt blodsukker og derfor blir også suget etter søtt stort :)

Uff, høyres ut så mitt kosthold på dårlige daga...Den f%#"anna sjokoladen e ein forbannelse :(
Må ta ein skikkelig titt på minimage-bloggen, den e jo så skreddersydd for oss :P

Må ærlig innrømme før jeg ble gravid...så måtte jeg ha litt sjokolade hver dag og litt sukker hver dag....avhengig av søtsaker.... nå derimot har jeg helt dilla på eple og appelsin juice. men vil ikke ha sjokolade eller søtsaker....syns hvertfall ikke det smaker. Eneste må innrømme tydd til et par feite burgere hittils...men ellers ikke super usunt. Men dette er enda da haha ting kan fort forandre seg

Back
Topp