Kosthold... Vanskelig å stoppe...

Septokt19

Forumet er livet
Juli13-jentene
Oktoberlykke 2019
Hei dere!

skriver denne tråden for spørre om noen har det på samme måten, hvor "ille" det egentlig er, og om noen har tips til måtehold...

Siden uke 5-6 har jeg proppet i meg til de grader... Har en matlyst som 5 ulver til sammen. Frokost og lunsj blir stort sett normale mengder, men middag og kveldsspising går ut av dimensjoner. Faller ofte for søte fristelser til og med i ukedagene, og syns det går ned mye middag og godis... I skrivende stund har jeg fortært tre klementiner, og er et stykke nedi en poretgullpose... uæææ...

Hvor ille er dette for barnet der inne, som lever ei en buffet, og hvordan skal jeg klare å begrense meg?? Det er virkelig som om alle sperrer er vekk altså... :-S

klem fra Matvraket

Hmm. Kan desverre ikke hjelpe deg, her er det motsatt. Må tvinge i meg mat selvom jeg ikke er kvalm.

Vanskelig å stå i mot når han er sugen på mat eller gåtterier. Her er det helt motsatt.. Orker ikke tanker på mat før lunsjtider. Så spiser jeg nudler eller noe slik til kvelden. that`s it!! Håper den lille får det den trenger...

Vil nå tro at det ikke er veldig positivt for DEG at du bader i godteri og usunn mat.. Babyen tar vel det den trenger utifra det man spiser..
Men prøv å la vær å kjøp inn fristelser - ha masse frukt og vær liggende! Lag smoothier f.eks!
Eneste måten å ikke spise på er å ikke kjøpe! Og si til kjæresten din at han må være STRENG MED DEG!! :)

Det går nok, som skrevet over, ikke så mye utover babyen. Det er din vekt og helse det går utover. Og når vekta og helsa skranter, kan en få en del svangerskapskomplikasjoner. Da begynner det å gå utover babyen. Men vet det er vanskelig. Putter i meg det meste eg kommer over om dagene... :p Kan være mye "godt" innen sunn mat og. Så lurt å ha det tilgjengelig :)

Vil nå tro at det ikke er veldig positivt for DEG at du bader i godteri og usunn mat.. Babyen tar vel det den trenger utifra det man spiser..
Men prøv å la vær å kjøp inn fristelser - ha masse frukt og vær liggende! Lag smoothier f.eks!
Eneste måten å ikke spise på er å ikke kjøpe! Og si til kjæresten din at han må være STRENG MED DEG!! :)

Da tror jeg HAN må handle de neste 7 mnd.... Hehe;-) For når jeg er i butikken blir jeg helt håpløs... Får prøve å kjøpe masse fresh frukt ja :-)

Jeg har ikke andre råd enn å prøve å kjøpe litt sunnere mat, og unngå sukkerbombene.

Jeg greier "heldigvis" ikke å spise så mye av gangen, men jeg drømmer om middag hele tiden. Har så lyst på fløtesaus og potet...

Back
Topp