Kosthold under graviditeten

• Trådstarter Trådstarter Slettetbruker
  • Opprettet Opprettet
Her er det stopp på all brus, snop, saft, is og generelt usunt. Spiser chips i helgen. :)

Ikkje noko endring bortsett fra at eg ha leverpostei til frokost istedenfor nugatti. Drikker sjelden brus og snop kun på laurdag ;)

Har ikke endret på noe annet enn at jeg unngår spekemat, myke oster og sånne andre graviduvennlige ting.. Spiste litt for mye godteri i helga så nå har jeg litt avsmak fra det :p

Jeg har fått dilla på sjokomelk, så det drikker jeg hver dag, men ellers spiser jeg normalt sunt og holder meg til brus og snop i helgene.

Har fått dilla på å spise yogurt for tiden :p utenom det så er kostholdet varriert :)

Jeg er vegetarianer, men tar tran og spiser noe fisk innimellom. Spiser ganske vanlig, grønnsaker, brød, ost og frukt! Er også glad i søtsaker og snacks, men prøver å begrense det til helgene :)

Spiser vel som før, med fisk en gang i uka. Unngår spekemat, steker kjøtt godt og skyller grønnsaker. Snop er sjelden, men potetgull og brus er kun i helgene. Får vel prøve å kutte ned på cola zero. Ligger nok ganske nære 1litersgrensa.

Vi har et sunt kosthold, der vi kun skjeier ut på lørdager - og det skal jeg virkelig forsøke å opprettholde hele svangerskapet :) er 5-6 kg over trivselsvekt nå, og håper det renner av når spyperioden slår til snart :P

Har et variert kosthold til vanlig, spiser både fisk, kjøtt og vegetar. Det som har forandret seg litt er vel tilberedinga og noen ingredienser. Forrige gang var det blåmuggost jeg savna mest og rødvin da:p spiser nesten aldri snop, men brus er nok min guilty pleasure. Og kaffe. Det fyker nok ut av kosten ganske snart av naturlige årsaker.

Eg drikker forresten 1 til maks 3 (sjelden) kopper kaffi om dagen. Ingen cola derimot og te fra pukka :)

Jeg har vært veldig flink fram til jeg ble gravid, hadde 5-6 kg ekstra etter forrige permisjon (ikke etter svangerskapet, nei :P), og fikk det for meg at jeg MÅTTE bli kvitt dem før jeg ble gravid igjen. Det holdt akkurat, jeg har gått ned 5,5 kg fra midten av mai til nå, men med en gang jeg ble gravid skled det litt ut igjen. I stedet for snop én gang i løpet av helgen har det blitt både fredag, lørdag og søndag ... I tillegg blir det mye småspising fordi jeg sliter med svimmelhet ved det minste antydning til sult. Skjerpings nå!

Nå har vi godtestopp igjen frem til lille julaften :) Hadde 100 dager uten snop etter jul i år. Har lov å spise litt kake kun på bursdager.

Skulle ønske jeg hadde fisk tre ganger i uken! Skal være flinkere til å lage det selv om ingen andre her hjemme vil spise det :P
Spiser ikke brød, pasta, ris eller potet. Prøver å få i meg mye grønnsaker og rene kjøttprodukter. Holder meg unna godterier og kaker, men min store last er cola zero drikking :(

Dere er så flinke og disiplinerte. Her sliter jeg med å ikke spise noe søtt (enten litt godteri eller et par kjeks) hver dag. Må prøve å skjerpe meg, merker jeg.

Back
Topp