Kosthold under graviditeten. Hvordan har det gått med dere?

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Har dere holdt på det samme kostholdet, bedret dere eller forverret dere?

Skal jeg være helt ærlig har jeg nok blitt en del dårligere til å spise grønt ved middagene. At jeg har vært mye dårlig og mye alene med 3-åringen har desverre ført til en rekke lettvinne og derav mindre sunne middager enn det vi som var vanlig her før jeg ble gravid.
Når det gjelder godteri har jeg også spist mer enn før jeg ble gravid...

I mitt første svangerskap slet jeg med å få i meg noe som helst og levde så og si på lett mat som frukt og grønt men nå har det vært helt motsatt. Stress og mye annet har preget meg denne gangen.
Har jo dårlig samvittighet for at jeg ikke har klart å spise ''bra nok''..
Men jeg slutta i hvertfall og røyke - så klart! :) Brus drikker jeg knapt nok - så det har jeg også på det rene. ;)

Jeg føler jeg har veldig likt kosthold som deg.
Forrige svangerskapet sluttet jeg helt å drikke brus og saft og div, bare vann.
Men denne gangen er det blitt mye barnevennlige middager som ikke er så veldig sunt dessverre, mannen jobber overtid 4 dager i uka, så da er vi jo alene.
Også er det blitt litt snop, is, kake eller div på kvelden.
Men får jo heller gyve på den flinke linje til høsten igjen. :)

❤ Termin 12. Juli ❤
❤ Theodor 6.mai -10 ❤

Mye likt som deg. Skulle gjerne spist mer sunt og variert, men har ikke klart det. Spist lite frukt, men tar jo vitaminer. Og jordmor sier at babyen får den næringen den trenger uansett! :) Hun bekymrer seg ikke for baby i det hele tatt. Det er oss gravide det evt. går utover.

Og det er bedre å spise noe man orker å lage i stand, og har lyst på, enn å ikke spise noe. Forrige gang var jeg også flinkere, men var da yngre, mer ubekymret over hva man kan spise og ikke spise, og jeg hadde ikke barn fra før! Det blir annerledes i en hektisk hverdag når man har flere å tenke på.

Og denne gangen har jeg også opplevd listeriautbrudd hos meieriet jeg bruker, hestekjøtt i lasagnen, giftige tomater osv... Og det gjorde nok at jeg ble litt mer skeptisk og bekymret. Trygg mat var liksom ikke trygg lenger. :confused:

Så jeg spiser det jeg klarer, blir også en del sjokolade, kjeks osv. Men baby vokser, er aktiv og har det veldig bra likevel! :)

Får bli bedre under ammingen og etterpå! :)

Jeg har et elendig kosthold...
Har prøvd, men er ikke så flink.
Er glad i middag type husmannskost, så tenker det får holde. Litt frukt spiser jeg innimellom...
Men salat er ikke noe jeg har hatt lyst på...
Ellers så snusa jeg en stund. Klarte å slutte, men så begynte jeg igjen mens jeg leste på eksamener:oops:
Selvsagt ikke mye... gikk over til sånn nikotin fri og det hjelper, men hender at jeg tar meg en normal innimellom.
Forskning sier at det er høyere sjans for svangerskapsforgiftning, lavere fødselsvekt og sånn. Men oksygen metningen på blod blir ikke forandra (slik som røyk).
Skikkelig SKIKKELIG dårlig samvittighet for dette, men klarer ikke å slutte helt :oops:
Har eget blodtrykksapparat hjemme + alle kontroller jeg har hatt viser at alt er normalt. Så ungen får alt han skal...
Men det er jo selvsagt INGEN unnskyldning :(

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Vil si kostholdet mitt i graviditeten er omtrent slik det er til vanlig. Spiser normalt. Er litt dårlig på å få i meg grønnsaker, men noe blir det nå. Og så blir det enten sjokolade eller is eller begge deler daglig. Er veldig glad i søtt :P

Åh, de siste to ukene har jeg vært kongen av å spise usunt, lever på is og stekte baguetter med ost på. Ellers er jeg kanskje litt overivrig på frukten for tiden da. Det går i myyye jordbær og melon

Termin 24 juli. Ei lita jente i magen

Hehe. Bra å lese at jeg ikke er alene om å velge ''feil retning'' på matveien hvertfall! ;)

Jeg har spist som før, men jeg er ikke av de flinkeste til å spise grønt. Tatt vitaminer og omega 3 og slikt hele svangerskapet, og drikker for det meste vann.

Snudde litt nå på slutten hvor jeg har vært fæl til å dytte i meg både mer mat og andre ting. Fikk plutselig enormt søtsug. Mer snop/is og mye mer brus. Trøster meg med at det ikke er lenge igjen nå :)

----------------------------
Termin 17. juli ❤

før var det Cola ,bacon ,egg bønner til frokost i helgene ..

brus har jeg nesten ikke klart smaken på i sv-skapet.. så nå går det mye av "pålegg" frokoster og sjokolademelk .... men vi har alltid vært flink til å spise skikkelige middager ..og elsker grønnsaker .. og vann har jeg alltid vært flink til å drikke masse av :)

og jeg er ikke en person som er glad i søtt og snop ,så har ikke den trangen til å spise det heller ..

men jeg har også kastet opp gjennom hele sv-skapet .. men spiser kanskje halvparten av posjonene nå enn før .. har rett å slett ikke plass til mer ..

men har også vært ekstra forsiktig med fett mat siden jeg har hatt store galle problemer siden før jeg ble gravid ...

Vil si kostholdet mitt i graviditeten er omtrent slik det er til vanlig. Spiser normalt. Er litt dårlig på å få i meg grønnsaker, men noe blir det nå. Og så blir det enten sjokolade eller is eller begge deler daglig. Er veldig glad i søtt :P
Søtmoms jeg også nå. Dilla på sjokolade! :p

Eg har vært veldig flink hele svangerskapet for eg sku helst ikkje gå opp i vekt :P
Men de siste ukene har eg spist det eg har hatt lyst på :p

Vente ei tulle 20 juli <3

Back
Topp