Jeg blir ikke helt klok på det med kosthold. Jeg har ikke fått noen kostholdsråd fra helsestasjonen siden en 4 mnd gruppe der de informerte om smaksprøver, så vet ikke annet enn det jeg hører fra andre og får med meg fra diverse grupper jeg er i. Hva skal dem egentlig ha av mat nå? Jeg har hørt andre sier at kostholdsrådene er annerledes for barn med mpa, men vi har aldri fått beskjed om noe. Hun tåler ikke melk eller hvete, men vi prøver å gjenninnføre melk siden vi føler reaksjonene har blitt mildere, men det skal skje gradvis har vi fått beskjed om, så vi lar henne smake på litt ting her og der og prøver å se hvordan reaksjonen er, men hovedsaklig er alt melkefritt. Hun går fint opp i vekt og følger sin egen kurve, så nok mat får hu jo, men når jeg leser at andre får beskjed av helsestasjonen om at barnet ikke skal ha mer mme lenger og vår får minst 2 flasker daglig fremdeles så ble jeg plutselig helt sykt usikker på meg selv. Skal de ikke ha grøt heller lenger? Kun vanlig mat? Vi har time på helsestasjonen snart så jeg kommer til å ta det opp der også.