Kosthold rett etter galleblæreoperasjon

Pin-up

Forumet er livet
Jeg skal operere ut galleblæra i morgen og lurer litt på hvilke erfaringer andre har gjort seg ift kosthold i tiden rett etterpå?

Regner med jeg får informasjon i forkant av operasjonen om hvordan jeg skal forholde meg til matinntak og om det er noe jeg bør unngå, men hvordan var det for dere? Spiste dere som normalt etterpå eller måtte dere styre unna feit mat eller visse matvarer?

Lykke til!
Lurt å unngå salt/feit mat etterpå. Du bør leve som om du fortsatt har en betent galleblære kostholdmessig.

Jeg spiste minst mulig fett rett etterpå, så prøvde jeg gradvis mer og mer. Tok ikke lang tid før jeg kunne spise det jeg ville :)

Så bra :) Satser på at det blir slik her også! Var du i grei form etterpå?
Det var ømt og luftsmertene var vonde de første dagene, de tre første var verst tror jeg. Men for en befrielse å ikke kjenne konstant murring og være redd for anfall hver dag. Er så glad jeg er kvitt den dritten:P

Det var ømt og luftsmertene var vonde de første dagene, de tre første var verst tror jeg. Men for en befrielse å ikke kjenne konstant murring og være redd for anfall hver dag. Er så glad jeg er kvitt den dritten:p

Ja, det skal bli fantastisk! Utrolig påkjenning å gå og være redd for å få anfall når det passer minst. Har forstått luftsmertene kan være ille, men det kommer til å være verdt det :-)

Ja, det skal bli fantastisk! Utrolig påkjenning å gå og være redd for å få anfall når det passer minst. Har forstått luftsmertene kan være ille, men det kommer til å være verdt det :)
Ja, det er helt forferdelig. Så det er så verdt det ja! Lykke til :)

Ja, det skal bli fantastisk! Utrolig påkjenning å gå og være redd for å få anfall når det passer minst. Har forstått luftsmertene kan være ille, men det kommer til å være verdt det :)
Kan ikke huske så mye om kosthold,men lurer på om de kanskje sa det er greit å holde seg unna veldig fettrik mat i begynnelsen så systemet får gå seg til igjen. Det ble helt bra for meg etter operasjon. Luftsmerter hadde jeg også, og paracet/Voltaren tok det egentlig ikke bort,så måtte egentlig bare vente til de takene gikk over. Verst første par dagene,så ble det borte. Aktivitet,feks å rusle en tur, gjorde det vondere for meg,men tenker at det samtidig hjalp å få det til å gå over raskere. Lykke til,dette blir nok veldig bra for deg! :-)

Husker ikke så mye av uken etter jeg ble operert, for jeg var skikkelig skikkelig dårlig når jeg opererte ut galleblæren. Men jeg slet endel med mat ett halvårs tid etterpå. Sterk mat er bare å glemme nå. Medisiner må jeg også være forsiktig med. Kan lett få vondt, lignende galleblæreanfall, ved inntak av visse medisiner.

Lykke til i morgen ::)

Kan ikke huske så mye om kosthold,men lurer på om de kanskje sa det er greit å holde seg unna veldig fettrik mat i begynnelsen så systemet får gå seg til igjen. Det ble helt bra for meg etter operasjon. Luftsmerter hadde jeg også, og paracet/Voltaren tok det egentlig ikke bort,så måtte egentlig bare vente til de takene gikk over. Verst første par dagene,så ble det borte. Aktivitet,feks å rusle en tur, gjorde det vondere for meg,men tenker at det samtidig hjalp å få det til å gå over raskere. Lykke til,dette blir nok veldig bra for deg! :)

Tusen takk :-)

Husker ikke så mye av uken etter jeg ble operert, for jeg var skikkelig skikkelig dårlig når jeg opererte ut galleblæren. Men jeg slet endel med mat ett halvårs tid etterpå. Sterk mat er bare å glemme nå. Medisiner må jeg også være forsiktig med. Kan lett få vondt, lignende galleblæreanfall, ved inntak av visse medisiner.

Lykke til i morgen ::)

Uff, vært uheldig du da, stakkars. Kjedelig med så mange ettervirkninger.

Tusen takk :-)

Back
Topp