Kosthold i graviditeten

Lille Lykke

Forumet er livet
Himmelbarn
Hva spiser dere i graviditeten? Hva spiser dere ikke? Hva sier kroppen den vil ha (cravings)? Hva anbwfales? Hva hjelper mot kvalme? Her kan vi dele tips og gode råd om MAT i graviditeten.

Spiser helt som før. Har ikke tildaglig verdens sunneste kosthold, men tilpasser det med putte inn mer grønt i de vanlige rettene våre. Ellers spises ikke mat på nei lista. Og ikke drukket kaffi eller cola etter positiv test.

Er litt i tvil om hjortesteik i familiemiddag noen som vet?

Spiser helt normalt. Men konsentrerer meg om å få i meg jern og proteiner.

Jeg er nylig sleeve- operert og soiser veldig lite mst. Så prøver å putte inn sunnest, best mulig mat.

Men på lørdagskvelden går kveldsmaten ut for litt godis altså!

Spiser helt normalt. Men konsentrerer meg om å få i meg jern og proteiner.

Jeg er nylig sleeve- operert og soiser veldig lite mst. Så prøver å putte inn sunnest, best mulig mat.

Men på lørdagskvelden går kveldsmaten ut for litt godis altså!
Hva er sleeve? Har ikke hørt om det før.

Her går det i jalapenost på tube og de små tynne sprø knekkebrødene! Tror ikke det er cravings, men det eneste som ikke gjør meg kvalm til frokost og kvelds :happy:

Jeg sliter veldig med å finne noe jeg orker å spise, og akkurat nå går det mest i hjemmebakte rundstykker og gresk joghurt med bær. Til middag blir det mest stekt fisk eller pastasalat. Lite som frister for tiden!!

Jeg spiser som før, men har i bakhodet at jeg må ha mer jern, b9 og 12 og omega 3 og 6. :)
Jeg er vegetarianer og ganske bevvist på kosthold

Jeg spiser som før, men har i bakhodet at jeg må ha mer jern, b9 og 12 og omega 3 og 6. :)
Jeg er vegetarianer og ganske bevvist på kosthold
f31fc078f32148f1a8462300901aeb1a
Syns denne var veldig grei å forholde seg til!

Jeg spiser som vanlig. Kvalmen kom i går, så nå må jeg bare spise det jeg har lyst på

Sliter litt med godteri og vaffel...skulke ønske jeg klarte å kutte ut. Har også fått veldig ofte lyst på cola zero og osteloff pga kvalme, men prøver å begrense. Gruer meg litt til påske med tanke på godteri. Tenker at det er greit med lutt, men sliter med å begrense meg når det finnes i skuffer og skap...:(

Spiser helt som før. Har ikke tildaglig verdens sunneste kosthold, men tilpasser det med putte inn mer grønt i de vanlige rettene våre. Ellers spises ikke mat på nei lista. Og ikke drukket kaffi eller cola etter positiv test.

Du lan spise viltkjøtt så lenge det er godt stekt (ikke rødt i midten).

Du kan spise, men ikke mer enn en gang i måneden mener jeg det er.

Herreguuuud...det er så mye godteri på jobb nå rundt påske. Jeg klarer ikke å stå imot. Så for jeg så dårlig samvittighet!!! Kan man drepe fosteret med sukker?

Back
Topp