Koster henvisning fra lege?

Man må betale om fastlegen henviser til spesialist. Har sjekket det siden jeg trodde det var gratis når det gjaldt barn. Tror jeg betalte 85kr eller noe sli k. Var en henvisning til hudlege.

Jeg har aldri betalt for en henvisning av mitt barn. Og han er kronisksyk og er masse hos spesialister. Vet at noen legekontoret tar betalt for "utstyr" som ark, faks, sprøyter, engangshansker osv.. Men de kontorene er det ikke mange av :)

Jeg har aldri betalt for en henvisning av mitt barn. Og han er kronisksyk og er masse hos spesialister. Vet at noen legekontoret tar betalt for "utstyr" som ark, faks, sprøyter, engangshansker osv.. Men de kontorene er det ikke mange av :)
Vi har en kommunal lege til fastlege. Mannen var med datra vår på 9. Han spurte etter konsultasjonen om han skulle betale og fikk beskjed om at det var gratis for barn. Noen dager etterpå kom det regning. Når jeg sjekka det opp med legekontoret fikk jeg beskjed om at legehjelp til barn var gratis, men at vi måtte betale for henvisningen. Hun var henvist til sykehuset da. Mulig det er forskjell. Jeg synes det er helt greit å betale litt så gjør meg ikke noe. Var verre når jeg skulle hente ut kremer og det kostet nesten 1500kr.

Back
Topp