Koster det no? tannlege..

smash

Forumet er livet
VIP
Jeg trakk visdomstann for en uke siden, og ringte tannlegen på fredag for å få time til å ta de.
Så sa ho at jeg bare kan komme innom i dag, på ettermiddagen.
Trengte ikke time til det.

Koster det noe da? Evt hvor mye? blaaakk.... :(

For å ta sting eller?

Koster nok ikke allverden nei. Husker ikke hva jeg betalte.

Det koster ja.. Jeg vet ikke hvor mye da. Ring å hør?
Er aldri gratis hos tannlegen.. Betalte over 300 kr for å spyle nedi hullet der tanna hadde vært og en tampong med antibiotika jeg.

Aner ikke! Jeg fikk sånne sting som skulle løse seg opp av seg selv. My ass, stingene var så vonde og var ikke antydning til at de løste seg opp, så jeg dro de med pinsett selv. Det vil si de var sikkert på vei til å løse seg opp for det var ikke noe problem å lirke de ut, var en befrielse å få de ut!

Skreiv mens jeg snakka med en på skype:P
Men ja, ta stingene.

Tør ikke å ta de selv, men har hørt om mange som har gjort det...
Men har fortsatt ganske vondt, så da vil jeg at tannlegen skal ta de...
Alt koster penger ja... :/

du må nok betale for det

Har aldri måtte ta sting når jeg har trukket visdomstenner har fjernet alle

Regner med du må betale ja... men du kan vel be om en regning?

Drømmeren skrev:
Regner med du må betale ja... men du kan vel be om en regning?

Har litt penger, men ikke 1000 kr til å bruke hos tannlegen liksom...
Fortsatt ikke fått penger fra nav, så må passe på hva jeg bruker pengene på nå..

Når du har vært hos tannlegen og fikset noe, syntes jeg det burde være inkludert å få komme tilbake å fjerne noe sting! En betaler jo dyyyre dommer for å sitte i den stolen fra før...

Masala skrev:
Når du har vært hos tannlegen og fikset noe, syntes jeg det burde være inkludert å få komme tilbake å fjerne noe sting! En betaler jo dyyyre dommer for å sitte i den stolen fra før...

Ja, det kom på nesten 2000 kr...
Jeg tenkte at det fulgte med i prisen, men etter hva de andre svarer, så er det nok ikke det..
Men kan vel ikke kosta allverdens heller.. Håper ikke det hvertfall..

Siden du opererte ut tanna kan du få dekket inn noe fra NAV... Vet ikke om det er de pengene du venter på jeg? Eller har tannlegen direkte oppgjør med NAV?

hissigproppen skrev:
Siden du opererte ut tanna kan du få dekket inn noe fra NAV... Vet ikke om det er de pengene du venter på jeg? Eller har tannlegen direkte oppgjør med NAV?

Nav dekte halvparten ca.
Men det ordner tannlegen med.
Jeg venter på penger fra nav fordi jeg er sykemeldt.
Men det har selvfølgelig skjedd noe feil med systemet, så da sitter jeg her å venter da...

smash skrev:

Masala skrev:

Ja, det kom på nesten 2000 kr...
Jeg tenkte at det fulgte med i prisen, men etter hva de andre svarer, så er det nok ikke det..
Men kan vel ikke kosta allverdens heller.. Håper ikke det hvertfall..

Når en har betalt 2000 kr, på noe en egentlig ikke vil en gang, er det suuurt om det koster mer!!
koster nok ikke allverden, men alikevel:/

Jeg betalte ingenting:)

Jeg betalte 100kr for å ta stringene, men det er mulig at det er forskjellig fra kontor til kontor.

Garantert

Hmmm, trodde ikke de sydd med nylon i munnen jeg...

Har operert ut to tenner uten å måtte tilbake å fjerne sting. Syns ikke de skulle tatt betalt for det da...

Jeg fikk faktura på alle behandlingene, men jeg spurte om det på forhånd og de kjenner meg. Det varierer litt hvor strenge de er på det, men hvis du står der uten penger så har de ikke akkurat noe annet valg enn å skrive en faktura da....
De kan ikke akkurat rive av deg buksa og si de skal ha den i pant.

Back
Topp