koslig kafè i oslo?

Jeg vet om mange, men det spørs jo litt hvor i byen du skal?? Oslo er stort emoticon  Jeg er veldig glad i åpent bakeri eller united bakeries sine kafeer da...

Slumpesara skrev:
Jeg vet om mange, men det spørs jo litt hvor i byen du skal?? Oslo er stort emoticon  Jeg er veldig glad i åpent bakeri eller united bakeries sine kafeer da...

holder meg i nærheten av sentrum?
hvor ligger de bakeriene?
har også funnet ut at med måndeskort er ikke oslo så stort lenger =P bare moro og utforske andre steder enn carl berner og karl johan =P

bor du her også har du ikke hengt med oss? skuffa... kommer med forslag senere... ble ropt på nå;)

Hmmm...da ville jeg tatt turen til løkka, der er feks Bugges eft. i Markveien veldig koselig med dype sofaer og gode smørbrød/burgere/kaffe, eller Godt Brød i Thorvald meyers gate med deilig uteplass i bakgården (perfekt for vogn!), evt har du kaffebrenneriet på olaf ryes plass...
Men obs, alle disse er veldig stappa fulle på lørdager hvis du skal dit i helgen emoticon

Og dette er bare de tre som jeg er oftest på, er mangemangemange flere koselige steder på Grünerløkka!

ja, sier som slumresara - frunerløkka har flust av koselige kafeer, det aer bare å gå rundt å se om en finner en man liker - de fleste som ligger på schaus har i tillegg uteservering, og det er jo digg om det er sol. I sentrum er det lite, men om du er på utkikk etter kvalitetskaffe er stockflets helt klart stedet å gå, de har vel tre eller fire i selve sentrum, og hakket over der igjen i kvalitet er tim Wendelbo på grunerløkka. ikke noe sted å sitte da, men den beste kaffen i byen. Begge de to siste priset noe over gjennomsnittet, men de tar det absolutt igjen på smaken

MariaKA skrev:
ja, sier som slumresara - frunerløkka har flust av koselige kafeer, det aer bare å gå rundt å se om en finner en man liker - de fleste som ligger på schaus har i tillegg uteservering, og det er jo digg om det er sol. I sentrum er det lite, men om du er på utkikk etter kvalitetskaffe er stockflets helt klart stedet å gå, de har vel tre eller fire i selve sentrum, og hakket over der igjen i kvalitet er tim Wendelbo på grunerløkka. ikke noe sted å sitte da, men den beste kaffen i byen. Begge de to siste priset noe over gjennomsnittet, men de tar det absolutt igjen på smaken

Tim Wendelbo har jeg ikke fått med meg, trodde jeg hadde trålet alle krinkelkroker på løkka jeg!! Er det den der baristaskolen som ligger ved siloen/kuba? Hmmm...må sjekkes ut i løpet av sommeren!

emoticon

På Sagene ligger Mat og Mer, den er kjempekoselig og har veldig god mat. Pitteltt vanskelig å finne. Åpent Bakeri har en avdeling rett bak Slottet, den kan også anbefales. Og si fra hvis du vil ha selskap inn t byen en dag ,-)

Slumpesara skrev:
MariaKA skrev:

Tim Wendelbo har jeg ikke fått med meg, trodde jeg hadde trålet alle krinkelkroker på løkka jeg!! Er det den der baristaskolen som ligger ved siloen/kuba? Hmmm...må sjekkes ut i løpet av sommeren!

emoticon

http://timwendelboe.no/

Ligger i grunersgate 1, hvis du står med annsiktet mot  parkteateret og kaffebrenneriet på rekka der, så er det bare å følge veien mot vensteret (samme gata) to kvartaler, så ligger den på hjørnet . alltid kø - ikke åpen på søndag. men for en kaffeelsker (og da er det snakk om kaffe og ikke mokka og latte og sånn, men de litt mere uutvanna typene) er det et must. Broren min får tilsendt kaffen opp til Trondheim pga kvaliteten. hans teori er - bedre med to kopper skikkelig kaffe om dagen, enn fem kommer dårlig

Back
Topp