Koser meg..

De så gode ut :)

Jeg skal se film og tvinne restestoff rundt en lampeskjerm jeg har fått tak i på brukthandelen :)

Så veldig gode ut de rundstykkene :)
Jeg tenker å bare slappe av foran tv'n og finne noe nytt å strikke da kjolen jeg holdt på med ble ferdig tidligere i dag, venter bare på at guttene skal sovne så jeg kan gå å vaske den, er spent på hvordan den blir etter vask :)

Så koselig det hørtes ut ;)
Skulle ønske jeg greide å slappe av og kose meg mer...Har vert så mye dårlig dette svangerskapet at det ikke er gøy...:P
SKal nok legge meg tidlig og prøve å få mer energi ;)

Høres ut som det blir koselig kveld på oss alle :)

Ja, de er knall gode ! Fant oppskrifta på nette, under verdens beste rundstykker .. Og det må nå stemme :p for de har virkelig fått bein å gå på her i huset :p :)

Ser på ullared og spiser ostepop :p
Men ville mye heller hatt en smakebit på rundstykkene dine :) med brunost på! Nam!

Oppskriften for de som vil prøve den er:

Ca 1kg hvetemel
125gr smør
6dl melk eller vann (jeg bruker som regel bare vann i gjærbakstene mine)
4ss sukker
1ts salt
1pk gjær (jeg bruker alltid 2pakker)
1egg .

Og 1egg med pitte litt salt i til pensling. sesamfrø som strøs på toppen :)

Heves ca 20-30 min .
Del deigen i 2, og rull to like pølser. Skjær hver pølse i ca 12 deler . Trill ut rundstykker og etterheves i ca 20-30 min.

Stekes på 225 grader i ca 10-12 min
(Men det avhenger jo også på hvordan ovnen din steker :) )

Godt m nystekte rundstykker ja, de skal prøves en dag ja ;) har vært å rydda i hesteutstyr og lignende, og vært sint på en stk stressa smellfeit hest på ny plass..

Å! Det så så godt ut med ferske rundstykker. Her sovna jeg når jeg leste for gutten min, så etter en time henta mannen min meg. Vi har skravla om ferien. Vet ikke hva vi skal finne på, mannen min ønsker å reise rundt en uke, men ikke vet vi hvor, og ikke vet vi om vi skal leie en bobil eller noe... Er ikke noe god på valg ;)
I morgen skal jeg lage rundstykker tror jeg ;)

De såg gode ut ja :)
Her var vi på kino i går kveld mens pappa å kjærringa passe guttungen. Han sov nå hele tide så hadde gått så fint :)

* Sukkerklompen skal bli storebror i august *

Eg har nettopp spist frukost men når eg såg rundstykkene blei eg svolten igjen ;) såg veldig gode ut :) må prøve å bake disse, takk for oppskriften!

Back
Topp