Koselig julegavetips

Gertie

Elsker forumet
Her har vi nå laget håndavtrykk i trolldeig[:D]
Jeg tar en ball og kjevler den ut til den er ca 1cm tykk og passe stor til hånden til de små i diameter. Så tar vi å trykker hånden ned[:D]
Stekes på svak varme (ca 80-90grader) til den er ferdig (hører det når du dunker på den, men det kan ta noen timer altså)
Husk å feste binders bakpå før den stekes slik at den er lettere å henge opp på veggen.

Ferdig stekt kan du male den med hobbymaling. Skrive navn og dato, Og Helt til slutt lakkere den med klar silkematt spraylakk (holder seg bedre da). [:D]

Dette er en rimelig men veldig koselig julegave å gi til besteforeldre/tanter/onkler/faddere etc[:D]

*har lagt inn oppskrift lengre ned på siden*

Åh, det var et godt tips [:D][:D][:D]
Tusen takk [:)]

men er det ikke vanskelig, har på følelsen av at hun kommer til og krølle fingrene.... [8|]

oj så bra tips!!
Det skal jeg jammen meg gjøre[:)]

kjempe ide!!! Tusen takk[:D]
Da har vi planen klar for morgendagen!

Supert tips! Skal jammen vi også gjøre[:)]

ORIGINAL:

kjempe ide!!! Tusen takk[:D]
Da har vi planen klar for morgendagen!

Signerer! Kjempeflott! Har du noen oppskift på trolldeig forresten? [:)]

Det er ikke så vanskelig. Du må jo holde hånden dems rett også legger du den flatt oppå og trykker bestemt ned. Legg litt vekt på fingrene dems slik at de gir skikkelig avtrykk. Se de i øynene å gjør grimaser så tenker de ikke over at du holder hånden dems[:D] Ha gjerne litt mel oppå el i hånda før du trykker så ikke hånda sitter fast i avtrykket.

Oppskrift:
2 kopper mel
1 kopp salt
1 kopp vann
1 ts olje (matolje, olivenolje etc)

Bland først mel og salt i en bolle, så blander du oljen i vannet og heller det oppi. Kna deigen skikkelig slik at saltet løser seg opp. (ca 10-15min). Pakk den inn i plast og legg den i kjøleskapet i 30min-1times tid- KLART[:D]

Supert tips  Takk!

Back
Topp