Kosekluter/bamse

Rufsetulla

Betatt av forumet
Jeg er litt over gjennomsnittet opptatt av å fine en kos som gir med godfølelsen (som mannen plutselig har mening om denne gangen i mitsetning til sist). Storebror har koselig som er EKSTREMT viktig!

Hvordan kos har dere/ skal dere kjøpe? Noen forslag til meg?

Kjøpte ikke noe slikt til første. Hun fikk etter hvert ett forhold til en kosesau. Men ikke kjøpt med den intensjon at hun skulle bli avhengig. Kommer heller ikke nå til å gå til bevisst innkjøp av noe slikt.

Skal ikke kjøpe noen. Storesøster fikk mange koselige og bamser, brydde seg ikke noe om de. Så fikk hun en bamsen julegave i fjord, som har vært med henne siden. Lillebror fikk en ikea panda fra søskenbarnet sitt som har vært Hannes fast følge siden han var 3 mnd. Der skal han holde i merkelappene på bamsen, så måtte kjøpe flere til han når vi var på IKEA.

Slikt er vanskelig å gjette. Storesøster her fikk babyputa si som favoritt selv om bamsen også er hun glad i. Men bamsen kan byttes ut uten krise om vi er på tur eller noe. Hun har en bhg bamse, en bilbamse og en i senga hjemme og alle er greit. Men puta finnes det bare en av og om vi ikke finner den så er det krise (putetrekk er greit å bytte)

Har kjøpt koseklut fra Effiki. Storebroren har derfra og den er SÅ myk og god, og i en veldig fin størrelse sammenlignet med mange andre som jeg ofte synes er litt små :happy:

Vi venter jente, så vi har kjøpt denne nå. De har flere farger da. https://effiki.no/product/doudou-effiki-rosa/

Storebror har den jeg kjøpte med intensjon at den skulle bli the one, og den kosen der er virkelig magisk, sånn helt på ekte så må den faktisk ha noen superkrefter av noen slag. For storebror og jeg tok tog, og før vi gikk ut av vogna, på togets nest siste stoppested sjekket jeg at han hadde alt med seg, så at han hadde kosen i vogna før vi gikk ut, da vi kom ut av toget og var på vei til bilen var den borte, helt fortvilet løp jeg rundt med barnevogna å lette etter kosen, men den var ikke der, fikk ringt opp til siste holderplass, og hun jeg snakket med gikk ut for å møte toget for å sjekke om den kunne være der, og der var den, på trappen på utsiden av toget hadde han altså klart å holdt seg på en 10 min togtur, helt utrolig(Off topic).

Kosen til lillebror er det storebror som skal få velge, slik at han på en måte får ta del i de tingene som er viktige for han da, jeg har selvfølgelig sett ut noen, men tenker det er viktigere at han finner noe han ønsker lillebror skal ha, enn at det er noe jeg liker, selvom jeg er fryktelig nøye på alt sånt :hilarious:

Syntes denne fra Liewood er kjempe søt, og kommer muligens til å kjøpe den også :D
https://www.handlegaten.no/milo-koseklut?gra

Usikker på det å kjøpe eller ikke.
Gjorde det bevisst ikke til frøkna sist, men hun fikk håret mitt som kos. DET gidder jeg ikke en gang til. Så blir vell å holde et åpnet sinn om en kos ihvertfall. ☺️

Slikt er vanskelig å gjette. Storesøster her fikk babyputa si som favoritt selv om bamsen også er hun glad i. Men bamsen kan byttes ut uten krise om vi er på tur eller noe. Hun har en bhg bamse, en bilbamse og en i senga hjemme og alle er greit. Men puta finnes det bare en av og om vi ikke finner den så er det krise (putetrekk er greit å bytte)

Nei det jo ingen garanti for at de liker noe av det man kjøper, så i utgangspunktet er det mest for min egen del:rolleyes:

Storebror har den jeg kjøpte med intensjon at den skulle bli the one, og den kosen der er virkelig magisk, sånn helt på ekte så må den faktisk ha noen superkrefter av noen slag. For storebror og jeg tok tog, og før vi gikk ut av vogna, på togets nest siste stoppested sjekket jeg at han hadde alt med seg, så at han hadde kosen i vogna før vi gikk ut, da vi kom ut av toget og var på vei til bilen var den borte, helt fortvilet løp jeg rundt med barnevogna å lette etter kosen, men den var ikke der, fikk ringt opp til siste holderplass, og hun jeg snakket med gikk ut for å møte toget for å sjekke om den kunne være der, og der var den, på trappen på utsiden av toget hadde han altså klart å holdt seg på en 10 min togtur, helt utrolig(Off topic).

Kosen til lillebror er det storebror som skal få velge, slik at han på en måte får ta del i de tingene som er viktige for han da, jeg har selvfølgelig sett ut noen, men tenker det er viktigere at han finner noe han ønsker lillebror skal ha, enn at det er noe jeg liker, selvom jeg er fryktelig nøye på alt sånt :hilarious:

Syntes denne fra Liewood er kjempe søt, og kommer muligens til å kjøpe den også :D
https://www.handlegaten.no/milo-koseklut?gra

Det er sykt flaks! Dere må jo ha veldig god karma :D
Å la storebror velge var jo egentlig en veldig god ide. Litt redd at det bare hadde blitt flere av kosekuene som han selv elsker:Heartred

Har fått vite av søstra mi at ho har tenkt å bestille en koseklut med navn på til lillegutt:) Eneste er at vi ikke har funnet noe navn enda så håper at ho venter litt med å bestille. hvis ikke så skulle ho få inngravert lillegutt på den:) veit ikke hva slags klut det er snakk om. Hadde en koseklut til eldste men han brydde seg ikke. Hadde aldri no fast bamse heller. Minstemann blei veldig glad i en rev som vi kjøpte til han i Bjørneparken. da var han rundt 1 år. Den har han i senga enda. Han er 8 nå:)

Kjøpte på Kappahl fra Newbie, fikk den brodert med navn da de hadde en sånn dag da de broderte på Newbie-plagg i butikken. Og så har jeg kjøpt inn to i backup i tilfelle den blir borte (var 3 for 2). Er ikke så dyre, så faller de ikke i smak, så er det ingen økonomisk krise, 200 kr i skivebom skal jeg tåle. :hilarious:

Kjøpte ikke kos før fødselen sist, men når frøkna ikke tok smokk og vi så hvordan hun brukte enkelte bamser som kos kjøpte vi en av på bilde.
Det ble veldig til trøst for henne dag som natt, nå har hun samme kluten bare kanin og ikke bamse.
Satser/håper på at lillebror vil ta over bamse versjonene (de på bilde) til storesøster når han kommer :)
Disse kosene selges dessverre ikke mer:shy:

Edit: må også nevne at vi bare kjøpte en bamse når vi kjøpte den, de andre fire fikk vi sendt fra rundt om i landet når vi så hvor sårt det ble når det ikke var nå tilgjengelig kos når denne ene skulle vaskes:p
Nå har vi bare igjen fire av fem, tre hjemme hos oss og en hos svigerforeldrene :shy:

0C17CB05-6E15-49E7-AF0B-8A08D8A0D7FB.jpeg

Mitt største (men velkjente tips) er bare: hva enn det blir, få tak i flere hvis de suttes på. En jeg kjenner hadde unge som suttet på sånn store kluter og koste med de, og de luktet helt jævlig :hungover: moren fikk ikke vasket den så ofte som hun ville, men altså o_O hun fikk byttet den ut innimellom, men burde gjort det oftere :hilarious:

Mitt største (men velkjente tips) er bare: hva enn det blir, få tak i flere hvis de suttes på. En jeg kjenner hadde unge som suttet på sånn store kluter og koste med de, og de luktet helt jævlig :hungover: moren fikk ikke vasket den så ofte som hun ville, men altså o_O hun fikk byttet den ut innimellom, men burde gjort det oftere :hilarious:

Etter noen års erfaring i barnehage helgarderte vi oss med fire kosekuer så det aldri ble problemer med å vasking. Mistet en ku uten at det ble krise, men som heldigvis fant veien hjem. Han er nå som tre åring veldig bevist på at han har fire kuer (:

Usikker på det å kjøpe eller ikke.
Gjorde det bevisst ikke til frøkna sist, men hun fikk håret mitt som kos. DET gidder jeg ikke en gang til. Så blir vell å holde et åpnet sinn om en kos ihvertfall. ☺️
Ingen koser i verden har erstattet håret mitt hos gutten :D helt siden han var baby har en knyttneve rundt en hårlokk vært den beste kosen han kan få. Nå er han over to og det er hver kveld «mamma ta ned håret litt...?» når jeg sitter på sengekanten og har håret i hestehale :hilarious: fremdeles! Spent på om lillesøster blir likens

Ingen koser i verden har erstattet håret mitt hos gutten :D helt siden han var baby har en knyttneve rundt en hårlokk vært den beste kosen han kan få. Nå er han over to og det er hver kveld «mamma ta ned håret litt...?» når jeg sitter på sengekanten og har håret i hestehale :hilarious: fremdeles! Spent på om lillesøster blir likens
Mi er snart 6 og koser enda med håret om hun slipper til. :hilarious: Spesielt om hun er trøtt. ❤️

Min bare lugger meg :hilarious: Hardt!

Min har dynen sin som kos. Jeg anser det for å være ekstremt praktisk :D
Han fikk mye rare koser og kosekluter og bamser. Men var dynen som ble kosen.

Tror det er vanskelig å bestemme hva som skal være kosen til barnet, dem finner jo fort ut av det på egenhånd.

Back
Topp