Koseklut slutt???

Jani

Glad i forumet
Hei jenter!

Lurer litt på når det er vanlig at barna slutter med koseklut o.l.? Jenta mi er helt avhengig av kosekluten (nytter ikke å forsøke å bytte den med noen andre), men den begynner å bli skikkelig utslitt nå. Sydd et par ganger osv. Og vet ikke om jeg får tak i den igjen, men skal jo prøve. Men hvor lenge har dere erfaring med at barna bruker koseklut?

Er første her, så har ikke erfaring med koseklut-slutt [:)]

Amelia får bare smokk og koseklut når hun skal sove, og hun er ikke avhengig av noen spesiell. Har flere typer.

Smokken venner vi nok henne av med i tre års alderen, men koseklut/bamse er jeg ikke sitter på hvordan vi gjør med....

gutta er de føsrte av ungene mine som har hatt koseklut,de andre har ikke vært intresserte engang.
så jeg vet faktisk ikke.men våre for lov til å ha klutene til de går lei sjøl eller de blir helt istykkerrivde og ikke brukenes(heldigvis kjøpte jeg to av hver dengangen)
de bruker mest kosen på natta og ellers når de skla sove sammen med tutten.....

Bruker bare tutt og koseklut mens hun sover her også, og får av og til ha de med når vi kjører bil. Får vel bare la tiden gjøre sitt og se om hun ikke voker fra kluten etterhvert[:)]

Hos storebror fungerte kluten og smokken som et team, så når smokken ble borte så er det ikke såååå farlig med kluten mer. Den er med i senga innimellom, men ikke noe krise om den ikke er der mer. Satser på det er slik hos Alannah og [:)] Så lenge kluten koses med i senga, ser jeg ikke problemet jeg altså, ikke verre med en klut enn en bamse... men klart, er kluten kost istykker blir det verre [8D]

Back
Topp