Koseklut/kosedyr

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Har deres små en favorittkoseklut eller bamse? Får jeg se? :)

Her i gården er det Laffen (eller "The Laff") som gjelder! Ho lyser opp når ho ser den, og kan kosemose den i stykker når ho skal sove :) Storebror har fortsatt sin Pu, den har vært en trofast følgesvenn helt fra han ble født, så den blir nok vrien å avvenne! Men de er jo søte med kosen sin da ♡
 

Vedlegg

  • 1407499216325.jpg
    1407499216325.jpg
    54,2 KB · Visninger: 47
Nei, han har ikke det, men han er blir enormt glad i soveposen sin da. Han trenger den i utgangspunktet ikke lenger fordi han klarer på mystisk vis og rulle rundt på magen i den også, men da har iallefall alltid noe over seg da. Jeg tok den ut for å vaske den her om dagen og da ble han helt hysterisk da han skulle sove formiddagslur, så jeg måtte bare putte den tilbake uvasket. Får legge en slagplan for å få vaska den en annen dag tror jeg....
 
ImageUploadedByBV Forum1407501776.298535.jpg
Her er det en blå kanin som gjelder:) Må ligge inntil ansiktet når han skal sove.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Nei, synes det er ok med en gulpeklut i senga men er ikke krise om det ikke er det.
Egentlig er jeg litt glad for det. Så slipper vi sånne kriser om vi glemmer/mister bamsen.
 
Nei, han har ikke det, men han er blir enormt glad i soveposen sin da. Han trenger den i utgangspunktet ikke lenger fordi han klarer på mystisk vis og rulle rundt på magen i den også, men da har iallefall alltid noe over seg da. Jeg tok den ut for å vaske den her om dagen og da ble han helt hysterisk da han skulle sove formiddagslur, så jeg måtte bare putte den tilbake uvasket. Får legge en slagplan for å få vaska den en annen dag tror jeg....
Kosekluten til storebror måtte vi lirke ut av henda hans mens han sov, skynde oss å vaske å tørke den, og lure den tilbake i senga før han våkna ;) Hvis ikke det gikk, så var det krise! Er heldigvis ikke sånn lenger, men han bruker den fortsatt som trøst - og det er upopulært når den skal vaskes. Men jeg ser at det ikke er helt gjennomførbart når det er en sovepose det er snakk om!
 
Hva med å kjøpe en til helt lik av den man har? Så har man en å bytte på når den andre vaskes. Regner med man må vaske de ganske så ofte siden det blir en del sutting på de. Her kjører jeg bamser o.l i maskinen med jevne mellomrom :)
 
Kosekluten til storebror måtte vi lirke ut av henda hans mens han sov, skynde oss å vaske å tørke den, og lure den tilbake i senga før han våkna ;) Hvis ikke det gikk, så var det krise! Er heldigvis ikke sånn lenger, men han bruker den fortsatt som trøst - og det er upopulært når den skal vaskes. Men jeg ser at det ikke er helt gjennomførbart når det er en sovepose det er snakk om!
Ja og han takler ikke mere en max to timer våken på dagen. Så jeg håper den tåler tørketrommel hvertfall. Må vel sove ute i vogna si en dupp da, men han sover så mye bedre i senga si så det er jo litt kjedelig da. Evt. får jeg vel kjøpe en til;) Storebror hadde heldigvis bare smokken, var litt enklere med renhold:)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Vi fikk flere ulike kosekluter (Diinglisar) når han ble født, så disse brukes om hverandre. Han trekker de over ansiktet når han skal sove, så jeg må lirke frem nesen hans så han får frisk luft etter at han har sovnet. :) Og så sutter han på alt av klær og gulpekluter og kosekluter og hva han måtte få tak i.
Hva vask av kluter og kosedyr angår, så hadde jeg "Teppe" når jeg var liten (for sånn drøyt 30+ år siden...), og det var ikke gøy når mamma vasket det. Det luktet jo ikke riktig lenger! (Jeg suttet på tommelen og luktet på teppet samtidig.) Mamma husker med gru og skam fremdeles den gangen teppet var nyvasket og jeg krøp opp i fanget hennes for at hun skulle røyke på det så det skulle lukte riktig!!! Tidlig 80-tall og lenge før noen røykelov her, ja! :) (Og nei, jeg har ikke begynt å røyke selv.) :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hva med å kjøpe en til helt lik av den man har? Så har man en å bytte på når den andre vaskes. Regner med man må vaske de ganske så ofte siden det blir en del sutting på de. Her kjører jeg bamser o.l i maskinen med jevne mellomrom :)
Vi skal gjøre det denne gangen. Storebror sin var KLIN umulig å få tak i igjen! Vi har tråla leketøysbutikker i tre land, og lett oss i hjæl på nettet. Men niks! Så den har vi passa ekstremt godt på. Denne gangen kjøpte vi et merke vi vet vi får tak overalt, men vi tar ingen sjanser. Kjøper en til! ;)
 
Vi skal gjøre det denne gangen. Storebror sin var KLIN umulig å få tak i igjen! Vi har tråla leketøysbutikker i tre land, og lett oss i hjæl på nettet. Men niks! Så den har vi passa ekstremt godt på. Denne gangen kjøpte vi et merke vi vet vi får tak overalt, men vi tar ingen sjanser. Kjøper en til! ;)
Lurt å ha en ekstra liggende i bilen også. Svigers glemte kosekluten til sin datter på et hotell en gang, merket det etter å ha kjørt i 3 timer. Da var det bare å snu for å kjøre å hente den igjen :p
 
Vask utført. Stappet den inn i vaskemaskina etter dupp klokka 17. Kortvask og superprogram i tørketrommelen og vips ren og tørr sovepose akkurat i tide til natta klokka 19:)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Ikke avhengi men glad i koseklut. Ingen spesiell bare en klut.
Holder rundt den og koser som med en bamse.
Men går greit uten også.
Storesøster viste ikke interesse for noe, å hun her fortsatt ikke noe kose dyr el lignende.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her har vi hatt litt problemer med at hun drar og sutter på dyna så den blir helt våt. Men nå har jeg funnet løsningen på problemet: en gulpeklut:)
Så nå sutter hun på den i stedet og sovner med den halvveis over ansiktet. Veldig søt:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp