Kosegutt

Bkno6629562

Andre møte med forumet
Man leser jo hele tiden om de barna som er tidlig ute med alt. Har i det siste bynt å bli litt bekymret, min lille skatt har vist nada intresse på å krype,sitte og gå. Han åler seg på sin måte, og kommer seg langt på det. Helsesøster er ikke bekymret, men henviste oss til fysoterapaut om vi ville. Takket ja til det, noe jeg angret på etter jeg hadde vært der. Fysoterapauten var så ufin med oss. For og gjøre en lagt historie kort så truet hun meg med at om ikke han hadde lært seg å krype på en uke skulle hun sende oss til sykehuset for å se om han hadde noe forstyrrelser. Har ikke noe imot det men måten vi ble behadlet på så avbestilte jeg neste time om jeg ikke fikk en annen fysoterapaut. Guttungen min er frisk og oppegående, på lik linje med andre 1åringer,eneste er at han ikke har det travelt med å komme seg på beina. Det jeg egnetlig lurer på hær er; er det flere som har babyer som ikke har det travelt?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min dro seg framover til han var over året. Ingen interesse av å krabbe eller stå, men kunne sitte fra 11 mnd. Var på 1 årskontroll med lege som ikke var fornøyd med dette og ville gi oss ekstra oppfølging. Prøvde å forklare at både jeg og barnefaren var nesten 1,5 år før vi gikk... En uke etter denne timen begynte lillegutt å stå. Nå en mnd etterpå står han, går rundt møblene og krabber. Så her ordnet det seg helt av seg selv. Har bare litt god tid :)
 
Noen barn vil ikke krype engang... Altså hopper over det. Men vil gå etterhvert....lærer å gå da mener jeg...det er opp til barnet selv.
Jeg for eksempel har gjort det når jeg har vært baby selv.
 
Takk for svar, betryggende å høre! Letter litt på hjertet :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei. Jeg har ikke lignende erfaring, men vil bare si at det er leit å høre at dere har blitt behandlet dårlig. Alle barn er forskjellige og utvikler seg i ulikt tempo og det er så unødvendig å få ekstra bekymringer når man ber om hjelp. Når det er sagt så har jeg en venninne som var bekymret over sin sønn som hadde det helt fint med å kun åle seg fremover lenge. Da han etterhvert satt, stod og, og til slutt gikk, fikk han det til med en gang. Min venninnes helsesøster sa at noen barn "perfeksjonerer" bevegelsene før de faktisk gjør det. Vet ikke om dette var til hjelp, men om ikke annet litt støtte på at noen folk bare ikke skulle hatt de jobbene de har. Ha en fin kveld :)
 
Hei. Jeg har ikke lignende erfaring, men vil bare si at det er leit å høre at dere har blitt behandlet dårlig. Alle barn er forskjellige og utvikler seg i ulikt tempo og det er så unødvendig å få ekstra bekymringer når man ber om hjelp. Når det er sagt så har jeg en venninne som var bekymret over sin sønn som hadde det helt fint med å kun åle seg fremover lenge. Da han etterhvert satt, stod og, og til slutt gikk, fikk han det til med en gang. Min venninnes helsesøster sa at noen barn "perfeksjonerer" bevegelsene før de faktisk gjør det. Vet ikke om dette var til hjelp, men om ikke annet litt støtte på at noen folk bare ikke skulle hatt de jobbene de har. Ha en fin kveld :)
Dette var mye til hjelp, skruldrene sank ned igjen og lillegutt fikk en gladere mamma så takk<3 fint å høre at alle ikke har det så travelt, når man ellers bare hører "hææ,går han ikke enda, han er jo 1år!!" Føler meg mere trygg på valget jeg tok med å avbestille timen :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp