"Kos"

2725020070603

Glad i forumet
Har dere/skal dere kjøpe kos til babyen? Altså bamse med koseklut på ;)
Vi kjøpte til første, men jeg var så redd for kvelning og krybbedød at hun ikke fikk bruke den :p men har roet meg litt ned med nr 2 hehe. Så tenkte kjøpe en ny nå :) problemet er at jeg ikke finne noen fine! Noen som har lyst til å dele hvilken de evt har kjøpt?? :)

Ja det skal bittelillebror få. Når de blir så store at de tar dem så beveger de seg jo gjerne rundt i senga selv og velger selv om de vil holde den. Jeg pleier ikke å legge de i ansiktet på dem når de ikke kan bevege seg, kun når de skal sovne også tar jeg den bort etterpå.:) har en 2 åring som elsker sin mikke mus Koseklut. Den er veldig fargerik og fin. Anbefaler å kjøpe en Koseklut som også passer til store gutter/jenter.:)

Last edited:
Har brukt gassklut når de er helt små. De får de puste igjennom. Blir fort rolige hvis de får ‘nasavarme’. Noe ei ganmel dame sa til meg en gang[emoji4] Bare legger inntil kinnet/nesa. Ikke over ansiktet liksom [emoji14] Så blir det kos når de blir litt større. De eldste her har vært veldig glade i sine.

Ett tips er å ha flere å bytte på. Da blir det ikke krise hvis man mister en eller når den må vaskes [emoji4]

Storebror hadde (har) en liten bamse han ble avhengig av. Han drar fortsatt med seg den overalt, og her om dagen kom han og spurte hva ha skulle gjøre om babyen kom og tok den :laughing002 Så har forklart han at babyen må få en egen bamse i stedet, og han skal få være med å velge den ut. Så vi tester nok det først :-)

Jeg kjøper ikke kose. Men hvis barnet blir «avhengig» av noe så krangler jeg ikke på det. Stesønnen min var helt avhengig av sin kose frem til han var tre år. Det var en sånn gulpeklut. Han hadde flere så så lenge han hadde en av dem med seg så gikk det bra.
Tanteungen min har en kaninbamse som hun må ha. Hun er fire år. De kjøpte to like for å ha i reserve. Men kanin nr to er ikke godtatt nødløysning for henne.

Jeg har fått kos i gave til de andre barna[emoji177]
Min mor skal ta jentene mine og kjøpe kos til lillebror i magen[emoji170] så denne gangen blir kos fra store søstrene[emoji4]

Sikkert vil jeg kjøpe en eller får en i gave. Min første var ikke interessert i den i det hele tatt i begynnelsen. Nå er hun ca 1.5år og sover gjerne med kosen:)

Vi hadde koseteppe med nr 1, hadde ikke klsrt meg uten! Roa seg fint ned med engang. Bruker det ennå, så har kjøpt to kosetepper til lille i magen også ♡ :) (kjøpte de myyyke på princess)

Har kjøpt koseklut med kanin, har 3 stk i tilfelle de skulle forsvinne [emoji13] Brukes nok bare som pynt i starten :-)

Har aldri skjønt greia med sutteklut/«kos», men hverken jeg eller mannen min eller storesøster har hatt det. Dvs hun fikk det men hun brukte det aldri.

Veldig glad i kosedyrene fra Jellycat, og har kjøpt en av de minste kaninene til lillesøster :) blir nok flere kosedyr etterhvert. Storesøster har ganske mange, men hun har ennå ingen favoritt (hun er 3 1/2) og kan fint sove uten noen kosedyr. Ikke ville hun ha smokk heller, så hun har egentlig hatt veldig lite behov for trøste/koseting.

Så vi får se hvordan lillesøster blir :)

Kommer ikke til å kjøpe ny, kan hende vi får. Vasker den vi har fra før hvis ikke, så får vi se hvor mye vi bruker den. Brukte den ikke så mye til lillegutt. Han har en bamse han går rundt og bærer på innimellom, og holder rundt den når han sover. Men han er ikke avhengig av å ha den heldigvis, bamsen kan fort bli glemt når han skal på overnattingsbesøk.

Back
Topp