Kos med misnøye...

Julifrøet

Elsker forumet
Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Føler at jeg står med ett ben i himmelen og ett ben i helvete..

Vi har holdt på å se etter hus å kjøpe nå i noen uker, og planen var at vi ville finne noe å flytte inn i før snuppa kommer. Leiliheten vi nå leier er trekkfull, og badet er bitte bittelite.

I helgen så vi drømmehuset, og i dag var vi nok en gang og så på det. Vi har virkelig forelsket oss i en diger perle til 3. mill.. Slaget i trynet kom når eieren sa at de antagelig ikke får flyttet inn i nytt hus før kanskje tidligst midten av desember. Vi er ganske sikre på at vi får huset om vi legger inn bud, men jeg er så utrolig usikker på dette med bosted i november. Og ikke minst det med bosted i julen!

Vi tenkte vi skulle få funnet ut av dette før i morgen ettermiddag om vi skal legge inn bud eller hva.

Utrooolig oppgitt her :(

Det er ganske ofte hus til salgs her, så jeg tror nok det hadde vært mulig å finne noe annet.

Vi bor i Tønsberg, og nærmeste familie ellers blir i kongsvinger. De andre bor i ålesund eller trøndelag, så å bo hos familie går ikke.

Jeg er bare kjempebekymret for å få en syk baby med en gang. Veggene trekker, vinduene lekker, vi har borebiller i veggene og i det store og hele.. det er det som gjør meg bekymret. Jeg kan fint bo her, men vet ikke om jeg tør å la bebis bo her :(

Er der drømmehuset hadde nok jeg også hevet meg på[:D] vi fikk nøkklene til leiligheten vår på julaften i fjor og flyttet inn i romjulen... ikke akkurat den beste tiden... men angrerikke nå, selv og d ble litt stress akkurat da...

har du funnet drømmehuset du vil ha er det verdt å vente 2 mnd på det, selv om jeg skjønner at du vil være i orden med det samme og helst før babyen kommer. jeg hadde gått for huset jeg[;)]  om det er det du virkelig vil ha. vi har brukt mye tid å krefter og ikke minst penger på å pusse opp her, og vi er stadig ikke ferdig. men jeg elsker huset mitt, å ventetiden er verdt det[;)]

det er ikke hver dag du kommer over drømmehuset så jeg ville sagt legge inn bud=)
får dere nok hjelp så er flyttingen gjort på null komma niks.... det er ikke sikkert at dere får flytte inn i andre hus/leiligheter før den tid uansett..... så jeg ville godt for drømmehuset....=)

Hvis du føler deg hjemme i huset, så bør du satse på det. barn er sikkert veldig tilpasningsdyktige [;)] Også er det vel bare for en bitteliten periode. Jeg hadde hoppet uti med begge bena![:)]

Hvis dere bestemmer dere for huset ville jeg bare kjøpt inn endel ull klær + lue, sokker og tepper av god kvalitet til babyen. Det beskytter veldig bra om du redd for at babyen skal bli syk. Ha alltid på en liten tynnere lue inne - de som er laget av silke som du kan kjøpe på enkelte helsekost butikker og bla nøstebarn, skal visst være veldig beskyttende. Og så ville jeg kanskje ha kjøpt sånn lammeskinn til å legge babyen på. Det går nok kjempe fint! [:)] Lykke til med evnt huskjøp!!

ORIGINAL: kakkeline

det er ikke hver dag du kommer over drømmehuset så jeg ville sagt legge inn bud=)
får dere nok hjelp så er flyttingen gjort på null komma niks.... det er ikke sikkert at dere får flytte inn i andre hus/leiligheter før den tid uansett..... så jeg ville godt for drømmehuset....=)

ORIGINAL: kakkeline

Back
Topp