Kos med amming?

• Trådstarter Trådstarter Liliphi
  • Opprettet Opprettet
L

Liliphi

Guest
Jeg liker ikke å amme. Har aldri syntes det er noe kos. Denne gangen fungerer amminga veldig bra. Så syns det er lettere å amme nå enn ved eldste jenta vår. Men jeg koser meg ikke direkte. Jeg er veldig glad for at amminga fungerer denne gangen og vil amme så lenge det er mulig.

Lurer derfor på om alle syns det er så kos å amme? Er det inntrykket jeg har nemlig. Det er jo så stort ammepress fra alle hold og lurer på hvordan dere syns det er.

Her fngerer ammingen svært godt, men liker det ikke i det hele tatt. jeg blir tng og trist hver gang jeg ammer, liker rett og slett ikke den jeg blir. men holder ut for veit det er  det beste for den lille. Merker det er bedre når jeg har fått nok søvn da...

Jeg delammer. Mistet mye av melken etter en heftig brystbet. Ammer først og gir flaske etterpå. Koser meg veldig med ammingen og grunnen til det er nok fordi jeg har en liten gutt som elsker puppen. Var på nippet til å slutte med hele greia siden jeg ikke har nok til å gjøre han mett hver gang. Men han får like mye kos og antistoffer som om jeg skulle fullammet så.. Ser ilke for meg at det blir så mange mnd med amming egentlig. Tipper han finner ut at det er kjappere med flaske etterhvert. Nyter det så lenge det varer med den melken jeg har :-)

Jeg sluttet og amme, og gir bare MME nå..
 For de få sekundene hver gang jeg ammet det IKKE gjorde så vondt at tårene sprutet, var liksom ikke "nok" koselig til å fortsette.. fikk også betennelse, blødende sår på brystvortene og etter 3. forsøk med amming (hadde noen pumpedøgn for å få sårene til å gro bedre) og en antibiotika-kur, så føltes det nesten som en lettelse å kunne innse at jeg hadde gjort 3 ærlige forsøk, men at både jeg og lillemor hadde det bedre med flaskemating (jeg hadde ikke så vondt og grudde meg ikke konstant til amming, og lille var roligere og mer fornøyd siden hun fikk nok mat og jeg ikke var konstant stresset å nedfor pga vondtet)

Jeg trives veldig godt med amming!

Jeg syns det er kjempekos å amme og kommer til å amme så lenge det er kos.Men har ikke slitt med vondter og slikt da.Ammet storebror til han var 14 mnd og da var jeg drittlei så håper jeg kan amme lillebror like lenge.

Fru Slick Chick skrev:
Jeg delammer. Mistet mye av melken etter en heftig brystbet. Ammer først og gir flaske etterpå. Koser meg veldig med ammingen og grunnen til det er nok fordi jeg har en liten gutt som elsker puppen. Var på nippet til å slutte med hele greia siden jeg ikke har nok til å gjøre han mett hver gang. Men han får like mye kos og antistoffer som om jeg skulle fullammet så.. Ser ilke for meg at det blir så mange mnd med amming egentlig. Tipper han finner ut at det er kjappere med flaske etterhvert. Nyter det så lenge det varer med den melken jeg har :-)

kan vell si at vi har det ganske likt utenom at jg bare ikke får nok melk selvom jg har hatt maaaange økedøgn...

Eg vil ikkje sei at det alltid er kos å amme nei. Eg har heldigvis nok melk, men det gjer ilt som fy! Til tider har eg tvunget mannen min til å sitte saman med meg og holde meg med selskap. Har blitt mange tårer med brystbetennelse og sår. Måtte pumpe meg når det var på det verste, eg var rett og slett redd for at eg skulle slå stakars gutten...
Men så er det gode perioder innimellom og då er det godt å sjå at han koser seg der han ligg :) Håper det blir bedre med tiden!

Her fungerar amminga utmerka, og eg kosar meg.
Men, eg blir alltid veldig tørst (bør ha eit vassglas ståande klart), på kvelden blir eg utruleg trøtt, og det aukar søtsuget litt:P

Nå fungerer ammingen bedre :)

Gir noen dråper minifom før hver amming når jeg husker og så kjøpte jeg ammeskjold. Nå har han sluttet å tulle med brystvortene mine og bare drikker ^_^ (har en liten brystvorte som han sikkert slet med å få tak på)

Syns det er fint å ha sånn nærhet og få studere prinsessa mi under amming. Har hatt tette melkeganger fordi hun ikke har fått tømt fordi jeg  har måtte bruke en del skjold da jeg ikke har greid å legge henne til. Men nå suger hun uten skjold. Veldig vondt med en gang, men går seg til. Det største peset med amminga er at det er så tidkrevende.

Her har amminga fungert som en drøm :) Har masse melk, vesla elsker puppen og jeg er ikke noe særlig sår, så det betyr at hun har et bra tak. 'Problemet' er at jeg ikke syns det er direkte 'kos', ikke sånn enkelte beskriver det, for jeg blir litt rastløs og må derfor ha et blad e.l å holde meg opptatt med. Man blir jo lenket fast til rumpa når man ammer! Og ikke minst tørst! :P
Jeg er jo selvfølgelig kjempe glad for at jeg har fått til amminga så bra for det var veldig viktig for meg. Tror jeg hadde blitt ganske deprimert hvis ikke...

I begynnelsen syntes jeg ammingen bare var stress! Lille klarte ikke ta riktig tak og alt var bare vondt. Det enorme ammepresset på barsel var også veldig slitsomt og jeg ble nesten litt deprimert av at vi ikke fikk det ordentlig til. Det ble mye tårer!
Etter vi kom hjem falt ting mer på plass og jeg har klart å slappe litt mer av rundt ammingen. Jeg har mer enn nok melk og er sånn sett veldig takknemmelig for at jeg kan amme, men det tapper meg for veldig mye energi og noen ganger vil jeg bare skrike høyt at frustrasjon. Så nei, det er ikke alltid jeg klarer å kose meg med ammingen, men det kommer seg :)

Cosacita skrev:
Her har amminga fungert som en drøm :) Har masse melk, vesla elsker puppen og jeg er ikke noe særlig sår, så det betyr at hun har et bra tak. 'Problemet' er at jeg ikke syns det er direkte 'kos', ikke sånn enkelte beskriver det, for jeg blir litt rastløs og må derfor ha et blad e.l å holde meg opptatt med. Man blir jo lenket fast til rumpa når man ammer! Og ikke minst tørst! :P
Jeg er jo selvfølgelig kjempe glad for at jeg har fått til amminga så bra for det var veldig viktig for meg. Tror jeg hadde blitt ganske deprimert hvis ikke...

Kjenner meg veldig igjen i dette! Må ha tv'n på, noen å snakke med, et blad osv.

For meg er amming kos. Jeg ammer først og gir flaske etterpå. Syns flasking er kos også. Jeg føler egentlig ikke noe på ammepresset. Men så preller sånt av meg også. Jeg vet at jeg gjør det som er best for barnet mitt enten det innebærer å amme eller ei. Så får andre tro og synse hva enn de vil. Er ikke puppene som avgjør hvor vidt vi er gode mødre ;-) Senk skuldrene og tenk at det er ok at det ikke er noe mer kos enn en drittbleie. (for å sette det på spissen) Er jo så masse annet som er kos med de små :0)

det faller så naturlig for meg, så tenker ikke over at det er kos, men er bare slik det er :) Trives med det jeg!

KatBra skrev:

Cosacita skrev:

Kjenner meg veldig igjen i dette! Må ha tv'n på, noen å snakke med, et blad osv.

Signerer dette jeg også. Men jeg er så "hensynslø"s at jeg sitter med laptopen på fanget, sikker ikke det lureste... Men jeg bare mååå multitaske ;) Sikkert like ille som å sitte med mobilen ;)

Selv opplever jeg ikke amming som kos.. Føler meg som et meieri, i tillegg til at vesla ikke suger skikkelig (sutter ekstremt mye, noe som medfører luft i magen.. Helsesøster og lege har sett på dette, men var visst ikke noe å gjøre med).. Videre har jeg store problemer med å amme foran andre enn samboern, noe som forutsetter at jeg drar på steder der det er muligheter for "privatliv" under amming.. Foreløpig gir vi mme på kveldstid (ca 18 og 22) og ammer til resterende måltider.. Når vesla blir bittelitt større tenker vi å gå helt over til mme.. Jeg er vokst opp på mme, og det er da blitt folk av meg og;) merker jeg er drittlei av ammepresset (noe jeg både opplevde på barsel og på helsestasjon).. ;)

Back
Topp