Kortvarig høy feber

Kulenr3

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Da jeg vekket 1-åringen på fredag var hun glovarm, og jeg målte henne til over 40 i temp. Tempen gikk nedover i løpet av dagen, og både i går og i dag har hun vært helt fin. Ingen andre symptomer.

Så kanskje for meg at det kunne være den fjerde barnesykdom, men da skulle vel feberen satt i lenger?

Sa egentlig på jobb fredag at de kunne regne med jeg mest sannsynlig var borte mandag, men nå er det vel ingen grunn til å ikke sende i barnehage.

Noen som har opplevd lignende?

Yngste jenta mi var sånn. Hun kunne plutselig få høy feber som avtok i løpet av få timer. Hun gikk i bhg om hun hadde feber om kvelden og ingen andre symptom, skjedde veldig ofte og jeg aner ikke hva det kom av.

Eldste jenta mi er stort sett bare syk 1 døgn :)

Veldig vanlig at små barn bare er syk en dag. Har hatt flere runder med det iløpet av høsten

Mine hadde ganske ofte feber kun en ettermiddag / kveld i den alderen. Var først når de var skikkelig forkjølet at feberen hang i et par dager. Selv han på 5 år opplever det ennå innimellom.

Mine barn har som regel feber på kvelden og fin neste morgning. Vett ikke hvor mange ganger jeg har tenkt i morgen er jeg hjemme med sykt barn og neste morgning er barnet friskt blir sendt og ikke noe mer sykdom…

Back
Topp