kortison på baby..

ella1

Gift med forumet
William har i snart 3 uker vært VELDIG plaget av eksem/allergi på hele kroppen o i ansiktet. I dag var det så ille at han nesten ikke fikk opp øynene(..noe som igjen minner om allergi) Var hos legen i dag, o han bare så på han o skrev ut resept på kortison... Er dette vanlig?? Bør en ikke utelukke allergi,sendes videre til hudlege eller noe??? Er det ikke sånn at kortison fortynnner huden?? Ikke spesielt bra for babyer som har nokså tynn hud fra før??

Vi har prøvd alt her hjemme. kuttet ut ullundertøy,sluttet med forskjellige matvarer,byttet sengetøy hver dag..osv osv...

Noen som har vært borti det samme, o kan gi noen råd??

jeg fikk resept på kortison med snuppa da hun var mindre... det var 2 spesielle typer. Som var beregnet på barn... mildere enn hydrokortison..Husker ikke navnene. Så regner med det er trygt! [:)] Men skal vel finne årsaken til eksemen hos hudlege ja.. Og bruke kortison i mellomtiden til de finner rett salve eller medisinering..

Hører ikke til her men jeg svarer fordi om

min sønn fik også kortison veldig tidlig som baby han ahr ingen alergi , men vi gjorde noen forandringer og det hjalp veldig

jeg haded brukt de som legen har skrevet ut til deg til det er bedre, men ikke mere enn de dagene det er anbefalt og så etter det ville jeg brukt A-Derma sine produkter du får kjøpt på apotekt og smør h*n inn med det hver dag , min sønn var plaget veldig om vinteren og de vokser det som regel fra seg. I dag er han 2 år og i år har han ikke noe veldig overraskende, for han har vært plaget om sommeren har det så og si vært vekke.

hvis du bruker shampo kjøpe den og så kjøpe baby oljen ders, dropper skyllemiddel og bruke parfymefri produkt A - derma kjøåer du på apoteket

unngå å bruk ull og bruker du ull så bruk den typen hvor det er bommull inders

Atopisk eksem?

Her har var det eneste utvei til å få bukt med eksemen. Vi måtte til og med få sterkere kortison, fordi vi ikke fikk bukt med den mildeste versjonen.
Ellers er det miniderm 20% hudkrem og bading i rapsolje som har vedlikeholdt det nå snart 1 år.
Du finner fort ut om det funker, kortison demper etter 1 dag eller 2.

Her har mini fått kortison i veneflon rett i blodet pga allergisk reaksjon og det er kortison i astma sprayen hans.
Så er nok ikke farlig å bruke litt for å stoppe eksem.

takk for svar:)
Alle produktene vi bruker er allergifrie, o ull har vi prøvd å kutte ut(på innsiden hvertfall)
Vi lurte litt på atopisk eksem,siden pappaen også hadde det som liten-men i dag virka det mer som allergi...nei,uff-blir ikke klok på dette altså!!!

Vi prøver kortisonen et par dager o ser om det avtar noe,så skal vi til helsesøster i morgen å høre hva vi gjør videre...
takk igjen[:)]

Stakkars liten gutt. Ikke noen forslag eller svar å komme med.
Bare en klem[:D]

ORIGINAL: Kanutten80

Stakkars liten gutt. Ikke noen forslag eller svar å komme med.
Bare en klem[:D]

en klem hjelper godt på

Heisann!
Jeg var også hos legen med jenta mi for eksemutbrudd. Fikk en kortisonkrem for barn som jeg skulle bruke på de værste stedene. Har gjort det i ei god stund nå, men hun blir ikke bedre. Har bestilt ny time hos legen, for nå vil jeg ha henne til hudlege istedenfor Jeg har ikke tenkt å gi opp med dette, for jeg vil ikke bare "vente å se" så lenge jeg ser at jenta mi har det vondt. Det kan jo være hun mangler noen stoffer eller har allergier? Det vil jeg finne ut, jo før jo bedre :)

Back
Topp