Kortid skal du fortelle om graviditeten på jobben?

Jeg har sagt det til to av mine sjefer på jobb... Har vært 100% sykmeldt en uke før, og nå er jeg 30% sykmeldt.... Så følte jeg måtte si noe om hvorfor jeg har vært borte fra jobb...
 
Jeg er gbp operert, brokk i mellomgulv, hadde SF i et av de forrige sv.skapene, jeg har kraftig migrene, 15 anfallsdager i mnd som vil si jeg tar medisiner 15-20 ganger per mnd som ikke er forenelig med svangerskap. Jobben er også en av årsakene til hyppig migrene. For at jeg skal kunne holde meg i jobb, samtidig ikke ta medisiner er jeg 50% sykmeldt. har tatt medisiner jeg ikke skal ved flere anledninger fordi jeg må gjennom d ene eller d andre på jobb.. skal til gyn neste uke for å legge en plan. for dette går jo ikke.. hadde en blødning(veldig lite og ikkeno smerter) mandag(ikke noe etterpå, d var vel 1 ts tilsammen). og hvis jeg mister klarer jeg ikke å tenke at d ikke var fordi jeg tok mer hensyn til jobb enn baby :/ Legen mener baby har d helt fint da :)

Jeg er ergoterapeut, folkehelsekoordinator og frisklivsleder og er overarbeidet og har veldig mange forskjellige typer arbeidsoppgaver, mange reiser blant annet. Og så har jeg en sektretær 50% på arbeidspraksis fra nav på mitt kontor for å lette litt. Og jeg prøver å få vaktmesteren som er underlagt meg til å ta flere oppgaver. Jobber i en liten kommune, så jeg måtte fortelle d til "mitt" team for å få hjelp til å skyve jobb over på andre og få forståelse for dette.
 
Jeg er gbp operert, brokk i mellomgulv, hadde SF i et av de forrige sv.skapene, jeg har kraftig migrene, 15 anfallsdager i mnd som vil si jeg tar medisiner 15-20 ganger per mnd som ikke er forenelig med svangerskap. Jobben er også en av årsakene til hyppig migrene. For at jeg skal kunne holde meg i jobb, samtidig ikke ta medisiner er jeg 50% sykmeldt. har tatt medisiner jeg ikke skal ved flere anledninger fordi jeg må gjennom d ene eller d andre på jobb.. skal til gyn neste uke for å legge en plan. for dette går jo ikke.. hadde en blødning(veldig lite og ikkeno smerter) mandag(ikke noe etterpå, d var vel 1 ts tilsammen). og hvis jeg mister klarer jeg ikke å tenke at d ikke var fordi jeg tok mer hensyn til jobb enn baby :/ Legen mener baby har d helt fint da :)

Jeg er ergoterapeut, folkehelsekoordinator og frisklivsleder og er overarbeidet og har veldig mange forskjellige typer arbeidsoppgaver, mange reiser blant annet. Og så har jeg en sektretær 50% på arbeidspraksis fra nav på mitt kontor for å lette litt. Og jeg prøver å få vaktmesteren som er underlagt meg til å ta flere oppgaver. Jobber i en liten kommune, så jeg måtte fortelle d til "mitt" team for å få hjelp til å skyve jobb over på andre og få forståelse for dette.

Det virker som du burde bli 100% sykemeldt. Du kan ikke ha det tempo eller jobbe så mye når du har hatt SF tidligere + migrenen
 
etter blødning er jeg fullt sykmld ut uka, så halvt igjen i en mnd. d er allerede mye bedre :) jeg jobber med leger osv. så terskelen er lav for sykmld. men i prinsippet skal jobben min kunne tilrettelegges :) så vi får se :) jeg har godt av noe forpliktelse så jeg ikke "faller ned" så mye psykisk :)
 
Har sagt d til sjefen pluss de som jobber i mitt team. Er veldig kvalm og blir fort sliten så følte d var greit å fortelle det :) alle som vet har blitt kjempe glade :p <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
En gang etter uke 12, og når sommerjobb er i boks


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tror jeg venter til etter påsken :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
sier det når det blir naturlig, jeg slutter i jobben min pga flytting om 8 uker, så mulig jeg sier det siste dag? ;) men blir å si det før om jeg blir veldig dårlig.. vi er en liten bedrift så det merkes om en er vekke
 
Jeg har fortalt det til sjefen + et par andre. Jobber i dagligvaren, og blir kvalm av diverse lukter der, så syns det var like greit å bare fortelle det. Da vet de hvorfor jeg er glad, om de tre første mnd ikke går bra, så vet de hvorfor jeg er lei meg også.
 
Er litt usikker... er litt redd for at de i ledelsen ikke tar det så greit, fordi det blir mye styr. Så gruer meg litt.
Er bare 6+0 i dag, så har god tid enda :)

Orker liksom ikke stresse.

Må vel si det når det begynner og vises... er tross alt tredjemann her, så magen kan komme fort er jeg redd...
Men satser på å vente til ut i mai....
 
Får sannsynligvis fast jobb snart, er i et årsvikariat nå. Gjør nok lurest i å holde det for meg selv inntil papirene er signert;) Håper bare ikke det tar alt for lang tid.....
 
Back
Topp