kortid prøve igjen

RaMona78

Forelsket i forumet
Eg gir ikkje opp etter xu og operert for 1 uke sida..men kortid er det greit å prøve igjen ?
Har lest at mangen som har mistet har blitt gravid igjen allerede før mensen er tilbake..[8|]

ingen som har tips ? [:)] vil ikkje vente..og beklager privat info hehe, men klarte ikkje vente lengre med sex..sjølv om kirurg sa 10 dager...noken som har opplevd at det kan skape problemer ? Formen er ikkje god i dag...

Veit ikkje kva xu står for?

Men,vi begynnte og prøve igjen etter eg hadde hatt menstrusjon en gang etter aborten...
Lykke til:)

Jeg har alltid fått beskjed om å vente minste en normal syklus etter en spontanabort, etter et svangerskap utenfor livmoren og operasjon vil jeg tro det er lurt å drøye det enda litt lenger, så sårene får tid til å gro og kroppen kommer i gjenge igjen. Snakker ikke om sex nå, men om prøving på nytt svangerskap.

eg vart operert for svangerskap utenfor livmor ( xu )

Lykke til med prøvinga [:D]

kirurgen sa at det var berre å prøve, men vente 10 dager..fordi ho no hadde løsnet på høgre eggleder som ser ut til at kan funke..mens fastlegen seier at ein godt kan vente 6 månader....men kirurgen burde vel vite best eller..?

jada veit eg er utolmodig...[:D]

Jeg hadde en vanlig spontanabort, og ble gravid igjen uten mens i mellom. Jeg fikk beskjed om at det var bare å prøve så lenge vi var klar for det. Vet ikke når siden du er operert...

nei det skjer vel når kroppen er klar håper eg, men greit å høyre fra folk med erfaringer, kirurger og leger veit ikkje alt[:)]

ORIGINAL: skytten_83

Jeg hadde en vanlig spontanabort, og ble gravid igjen uten mens i mellom. Jeg fikk beskjed om at det var bare å prøve så lenge vi var klar for det. Vet ikke når siden du er operert...

sign [:)] krysser fingrene for at spira sitter fort når dere starter prøvingen igjen!

Jeg ventet en syklus (etter ex.u) før vi tenkte at det var greit, og ble gravid på det aller første forsøket da. Fikk også beskjed om at det var godt for kroppen at den fikk minst en syklus på seg, så da hørte jeg på gynekologen. [:)]

godt å få sånne gode historier[:D]
måtte du og fjerne ein eggleder ?

ORIGINAL: RaMona78

godt å få sånne gode historier[:D]
måtte du og fjerne ein eggleder ?

Nei, begge mine eggledere berget, så jeg var heldig der.
Håper kroppen din går seg fort til også! [:)] 

Jeg ble operert for endo i januar 2010, og det var første menstrasjonsdagen min. Jeg ble gravid den mnd jeg[:)] men oftest så må kroppen få komme seg inn i rett syklus før det er "trygt" å prøve på at igjen.

Jeg hadde ex.u november 08, og vi startet prøvingen etter 3 mnd som er anbefalt. Kroppen må komme tilbake til seg selv, så april 09 satt spira =)

Og er nå mamma til ei prinsesse og har en gutt i magen.
Tross med en eggleder =)

ORIGINAL: BenedicteOgSpira

Jeg hadde ex.u november 08, og vi startet prøvingen etter 3 mnd som er anbefalt. Kroppen må komme tilbake til seg selv, så april 09 satt spira =)

Og er nå mamma til ei prinsesse og har en gutt i magen.
Tross med en eggleder =)

Gir håp med din historie TAKK[:D]

Hvis kirurgen anbefaler å vente 10 dager så bør dere gjøre det, han er nok bekymret for infeksjon som kan dukke opp hvis det kommer basselusker oppi der for tidlig etter operasjonen. Evt hvis det er heeeelt umulig å holde ut, dusje først begge to og helst bruke kondom. 

Back
Topp