Kortere på vei?

MamaJean

Forelsket i forumet
Hei de damer!

Jeg har ikke vært aktiv her tidligere, men nå må jeg bare gi lyd fra meg. Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid og vet med sikkerhet hvilken dato lille spira er unnfanget. Det som er så rart er at jeg var på tidlig ultralyd nå tidligere i uken og da mente legen at jeg var TO UKER kortere på vei enn det dato for unnfangelse tilsier. Er ikke det veeeeeldig rart? ifølge dato for unnfangelse skulle jeg nå vært i uke 9, men hun mente altså jeg var TO UKER kortere på vei.

Har hørt før at folk blir satt tilbake og det likevel er helt ok, og selv ble jeg satt fem-seks dager (eller noe sånt) frem, selv om det skulle ha vært helt umulig i uke 9 eller noe.

Men to uker lyder jo litt mye. Kanskje særlig nå som fosteret vokser så fort (og etter hva jeg har forstått er disse ukene de ukene der fostre er mest like i utviklinga).

Men igjen; har hørt om/lest om flere som har opplev dette, så det trenger jo ikke bety noe.
Fant de hjerteslag?

Og kan jeg spørre hvordan du vet med sikkerhet unnfangelsen? Kan du ha hatt eggløsning senere enn antatt for eksempel?

Har hørt før at folk blir satt tilbake og det likevel er helt ok, og selv ble jeg satt fem-seks dager (eller noe sånt) frem, selv om det skulle ha vært helt umulig i uke 9 eller noe.

Men to uker lyder jo litt mye. Kanskje særlig nå som fosteret vokser så fort (og etter hva jeg har forstått er disse ukene de ukene der fostre er mest like i utviklinga).

Men igjen; har hørt om/lest om flere som har opplev dette, så det trenger jo ikke bety noe.
Fant de hjerteslag?

Og kan jeg spørre hvordan du vet med sikkerhet unnfangelsen? Kan du ha hatt eggløsning senere enn antatt for eksempel?

Hjertet slo og alt så fint ut. :)

jeg har kun hatt sex èn gang etter siste mens. Så, det er kun da det kan ha blitt baby derfor vet jeg det med sikkerhet. :p

Hjertet slo og alt så fint ut. :)

jeg har kun hatt sex èn gang etter siste mens. Så, det er kun da det kan ha blitt baby derfor vet jeg det med sikkerhet. :p
Vet du når du hadde el? :) sperm kan leve noen døgn i vente på egg. Får du en ul til om en uke eller to? Var denne innvendig eller utvendig? to uker er en del, men med evt sen el og sperm som har levd lenge kan dette kanskje være færre dager i forskjell? Har hørt om foster som legges i “dvale” også men har ikke studert det nøye liksom.
Men hvis alt så greit ut og du ikke har hatt smerter og blødninger? så er det jo ok :)

I mitt forrige svangerskap ble jeg satt tilbake 3!!uker på tidlig UL. For så å bli satt fram igjen 3 uker på ordinær UL. Så jeg hadde ikke bekymret meg så veldig! Men jeg husker jeg ble skikkelig frustrert.. for jeg visste jo når jeg hadde hatt mensen osv, så jeg visste jo at det var feil!

Vet du når du hadde el? :) sperm kan leve noen døgn i vente på egg. Får du en ul til om en uke eller to? Var denne innvendig eller utvendig? to uker er en del, men med evt sen el og sperm som har levd lenge kan dette kanskje være færre dager i forskjell? Har hørt om foster som legges i “dvale” også men har ikke studert det nøye liksom.
Men hvis alt så greit ut og du ikke har hatt smerter og blødninger? så er det jo ok :)

Aner ikke når jeg hadde eggløsning. Altså, jeg er ikke redd for at den skal ha stryki med, jeg syns bare 14dager var så voldsom stor forskjell fra når den garantert er blitt unnfanget. Kan ikke fatte og begripe at spermen har liggi på lur og venta der inne i 14dager. Jeg testet jo positivt 17-18dager etter jeg hadde sex.

Det var forøvrig en innvendig ultralyd jeg hadde nå. Får en ny innenfor de neste 4ukene.

Så du syns to uker fram eller tilbake er helt innafor ? ikke noe du ville stusset over?

Da jeg var på TUL 7+1 sa jordmor før ho undersøkte meg at jeg måtte være forberedt på at vi ikke så noe fordi man kunne være så mye som to uker mindre på vei enn man trodde. Fordi man ikke vet hvor lang tid egget bruker på å komme dit det skal og feste seg osv. Personlig kan jeg ikke fatte det, men har hørt om flere som har blitt satt så mye tilbake :)

Hvis legen sa det så helt normalt ut er det sikkert det :)

Skal på tidlig UL om litt over en uke, nyttig å høre deres erfaringer. Kan virke som det er OUL en først og fremst bør belage seg på ifht antall uker og termin.

Skal på tidlig UL om litt over en uke, nyttig å høre deres erfaringer. Kan virke som det er OUL en først og fremst bør belage seg på ifht antall uker og termin.
OUL er den datoen som blir spikra. Så sånn sett spiller det lite rolle hva TUL viser.

Back
Topp