Kortere på vei en først antatt.

Synnis92

Andre møte med forumet
Trodde jeg var 8+2 idag, men var på TUL hvor jeg fikk vite at jeg bare er 5+4. Gynekologen sa at hvis jeg hadde kommet bare 3 dager før hadde han antagelig ikke engang sett at hjerte slo fordi jeg er så kort på vei. (Hjertet slo heldigvis og alt var fint:Heartred)

Det jeg ikke skjønner er hvordan det går an, når første dag i sist mens var 20.august, og første positive test fikk jeg allerede 16.september (dagen før forventa mens)? Er det altså mulig å få positiv test bare litt over en uke etter eggløsning?:smug:

Tenkte selvfølgelig ikke over det før jeg kom hjem og begynte å regne på det, så fikk ikke spurt.

Noen som kan forklare? Kanskje jeg bare regner veldig feil:hilarious: Helt fersk på detta her, så plis hjelp?:hilarious:
 
Hvis du bare er 5+4 så kan vell egentlig ikke den positive testen 16 september ha vært riktig.. Jeg fikk positiv test 23 sept (gravid 1-2) og er i morgen 7+0..
 
Trodde jeg var 8+2 idag, men var på TUL hvor jeg fikk vite at jeg bare er 5+4. Gynekologen sa at hvis jeg hadde kommet bare 3 dager før hadde han antagelig ikke engang sett at hjerte slo fordi jeg er så kort på vei. (Hjertet slo heldigvis og alt var fint:Heartred)

Det jeg ikke skjønner er hvordan det går an, når første dag i sist mens var 20.august, og første positive test fikk jeg allerede 16.september (dagen før forventa mens)? Er det altså mulig å få positiv test bare litt over en uke etter eggløsning?:smug:

Tenkte selvfølgelig ikke over det før jeg kom hjem og begynte å regne på det, så fikk ikke spurt.

Noen som kan forklare? Kanskje jeg bare regner veldig feil:hilarious: Helt fersk på detta her, så plis hjelp?:hilarious:
Jeg hadde også første dag i siste mens 20 august. Positiv test 17 september :) Jeg skal på ultralyd i morgen, så blir spennende å se hvor langt jeg er på vei :)
 
Hvis du bare er 5+4 så kan vell egentlig ikke den positive testen 16 september ha vært riktig.. Jeg fikk positiv test 23 sept (gravid 1-2) og er i morgen 7+0..

Jammen en positiv test kan vel ikke vise feil positiv? Det var til og med digital test, så sto jo «gravid 1-2»:bored: Derfor det blir kluss i regninga for meg! Tok en til 4.oktober som viste 3+ :p
 
Kan legen ha snakket om fosterets alder? Sånn som når vi er i uke 40 så er fosteret 38 uker gammel.. jeg bare spekulerer :) Da jeg tok TUL i uke 7 eller 8 (beregnet fra mens) så sa min gynekolog at fosteret var 5 uker.. ta tallene mine med en klype salt, husker ikke helt :dead:
 
Kan legen ha snakket om fosterets alder? Sånn som når vi er i uke 40 så er fosteret 38 uker gammel.. jeg bare spekulerer :) Da jeg tok TUL i uke 7 eller 8 (beregnet fra mens) så sa min gynekolog at fosteret var 5 uker.. ta tallene mine med en klype salt, husker ikke helt :dead:
Er det mulig? For jeg var også hos tul og han sa ca 7 uker (jeg tenkte selv 7+3, så var jo innafor) men så begynte han å snakke om termin 1 uke før jeg egentlig har regnet terminen til. Har tenkt mye på det siden det ikke har gitt helt mening for min del.
 
Sniker

Tidlig ul uker kan være vanskelig å regne, da de vokser forskjellige på så tidlige stadier. Så du kan fint være så mange uker som du tror, men embryoet har tatt lengre tid på å feste seg, eller bare utviklet seg litt sakte i starten. Gå ut ifra den terminen og bli heller positivt overrasket på oul om du blir satt frem :)
 
Sniker: Enig med hun over, det er svært vanskelig å måle korrekt i den "alderen". En mm feil vil gi store utslag
 
Jeg har nettopp opplevd noe lignende. På ul forrige uke målte gyn knøttet til å ha mål tilsvarende 5+4, vi så hjertet slå. Jeg visste at det ikke kunne stemme pga test og regelmessig mens og var helt overbevist om at dette ble en ny MA, men på ny ul i dag så alt fint ut og målene tilsa ca 8+2, det stemmer godt med mine egne beregninger. Hun forklarte at det kunne være vanskelig å måle helt riktig så tidlig, og for min del er det litt ekstra vanskelig pga bakovervendt livmor og litt trøbbel med å se godt. Så nå krysser vi fingrene for at det går bra denne gangen etter to vonde MAer ❤

Kanskje er det noe lignende som har skjedd hos deg? Masse lykke til uansett ❤
 
Kan legen ha snakket om fosterets alder? Sånn som når vi er i uke 40 så er fosteret 38 uker gammel.. jeg bare spekulerer :) Da jeg tok TUL i uke 7 eller 8 (beregnet fra mens) så sa min gynekolog at fosteret var 5 uker.. ta tallene mine med en klype salt, husker ikke helt :dead:

Hmm, ja det kan jo hende:) Han målte den lille spira til å være bare 2 mm da, men skjønner ikke hvordan det er mulig:hilarious: Tror jeg må ringe dem!
 
Jeg har nettopp opplevd noe lignende. På ul forrige uke målte gyn knøttet til å ha mål tilsvarende 5+4, vi så hjertet slå. Jeg visste at det ikke kunne stemme pga test og regelmessig mens og var helt overbevist om at dette ble en ny MA, men på ny ul i dag så alt fint ut og målene tilsa ca 8+2, det stemmer godt med mine egne beregninger. Hun forklarte at det kunne være vanskelig å måle helt riktig så tidlig, og for min del er det litt ekstra vanskelig pga bakovervendt livmor og litt trøbbel med å se godt. Så nå krysser vi fingrene for at det går bra denne gangen etter to vonde MAer ❤

Kanskje er det noe lignende som har skjedd hos deg? Masse lykke til uansett ❤

Ja, kanskje det:p Jeg har jo også bakovervendt livmor! Tror nok jeg må tilbake for en ny UL snart jeg også, blir jo ikke klok på det her:hilarious:
Masse lykke til, til deg også❤️
 
Den lille krabaten min ble målt til 7+6. Gynekologen må ha tatt feil? Har også hørt at de kan ligge litt i dvale.

Ja, tenker det må være feil. Får prøve å ta en ny UL om ikke så altfor lenge. Kanskje spira har våknet opp fra dvalen sin da:p
 
Back
Topp