Korte dupper baby 7 mnd

SMH92

Andre møte med forumet
Lille her er snart 7 mnd., og de siste par ukene har hen begynt å sove noen veldig korte dupper på dagtid, rundt 30 minutter. (Hen sover godt om natten, fra 18.00-18.30 til 06.00 uten oppvåkninger.) Det går som oftest 2 timer mellom hvilene, en sjelden gang 2,5 timer. Da er hen trøtt og viser mange trøtthetstegn, og sovner i løpet av 10 minutter. En sjelden gang tar det bitte litt lengre tid.

De to første hvilene er ganske konsekvent 30 minutter lange. Den tredje hvilen er av og til lengre, da opp mot 2 timer, men når denne også blir kort må vi til med hvil nr. 4, som jeg ofte føler blir litt sen, og lille ofte sover ganske urolig..

Vi har ingenting i mot å forskyve leggetiden, den er såpass tidlig pga. at det er da hen er trøtt, ikke fordi vi absolutt skal ha hen i seng da :)

Hvor mange hviler tar deres små på ca. samme alder?

Er det eventuelt noen som vil dele erfaringer med å forlenge våkentiden, slik at vi kan få det til å bli 3 hviler, og slippe den fjerde? Lille her blir veldig sur og gretten, men kanskje vi bare må drøye henne litt og satse på at hun blir vandt med det?

Tips og erfaringer tas i mot med åpne armer! :)

Bare bestem at dere skal ha 3 lurer så går det seg som regel til.
Synes ellers barnet ditt sover innmari bra både dag og natt jeg. Min lille har aldri sovet konsekvent 2 timer. Skjedd en sjelden gang, men frem til 15 mnd sov hun stort sett bare fra 30-45 minutter hver lur. Oppvåkninger med 30-90 minutter på nettene, noen ganger strekk på 2 timer men det var sjelden på nattetid også.
Vi hadde nok 2-3 lurer rundt 7 mnd. Generelt brukte vi lang tid på å få henne til å sovne på dagtid og hun sov kort, så det var ikke noe poeng å legge henne for ofte :p
Mitt eldste barn var mye enklere med søvn på dagtid, men sov ikke gjennom natta før han var 1,5 år. Sov 3 lurer rundt 7 mnd, den første var 30-45 min og de andre to lurene var ca 1t og 20-45 min. Men jeg gjorde ikke noe for å få det til, for det var jo umulig å få til lenger lurer med den yngste :hilarious:

Men eneste tips er å bestemme 3 hviler, og blir hun overtrøtt mot kvelden så se om du får henne til å sove, men vekke etter 7-10 minutter så blir det bare en powernap for å unngå overtrøtthet og ikke en lur som gjør at legging blir vanskelig til kvelden :)

Bare bestem at dere skal ha 3 lurer så går det seg som regel til.
Synes ellers barnet ditt sover innmari bra både dag og natt jeg. Min lille har aldri sovet konsekvent 2 timer. Skjedd en sjelden gang, men frem til 15 mnd sov hun stort sett bare fra 30-45 minutter hver lur. Oppvåkninger med 30-90 minutter på nettene, noen ganger strekk på 2 timer men det var sjelden på nattetid også.
Vi hadde nok 2-3 lurer rundt 7 mnd. Generelt brukte vi lang tid på å få henne til å sovne på dagtid og hun sov kort, så det var ikke noe poeng å legge henne for ofte :p
Mitt eldste barn var mye enklere med søvn på dagtid, men sov ikke gjennom natta før han var 1,5 år. Sov 3 lurer rundt 7 mnd, den første var 30-45 min og de andre to lurene var ca 1t og 20-45 min. Men jeg gjorde ikke noe for å få det til, for det var jo umulig å få til lenger lurer med den yngste :hilarious:

Men eneste tips er å bestemme 3 hviler, og blir hun overtrøtt mot kvelden så se om du får henne til å sove, men vekke etter 7-10 minutter så blir det bare en powernap for å unngå overtrøtthet og ikke en lur som gjør at legging blir vanskelig til kvelden :)
Ja vi klager absolutt ikke på nattsovingen, der er hen en drøm! :) Det er mest den vinglingen mellom 3 og 4 hviler, og de veldig korte duppene.

Jeg takker for tips, og tenker at vi prøver oss på litt mer konsekvent 3 hviler. Får prøve å holde henne våken i litt mer enn to timer også, da skal vi kanskje få det til! :)

Ja vi klager absolutt ikke på nattsovingen, der er hen en drøm! :) Det er mest den vinglingen mellom 3 og 4 hviler, og de veldig korte duppene.

Jeg takker for tips, og tenker at vi prøver oss på litt mer konsekvent 3 hviler. Får prøve å holde henne våken i litt mer enn to timer også, da skal vi kanskje få det til! :)
Ja hvis du strekker det typ 15-20 min lenger før første dupp og mellom hver, så tror jeg fort du kommer i mål med 3 dupper også hvis alle 3 blir korte :)
Også trenger babyer som sover godt om natta ofte litt mindre søvn på dagtid enn de som er mye våkne, men sannsynligvis innen 12-16 mnd så er dere over i èn lang dupp midt på dagen. Det er veldig deilig for da har man den ene hvilen også er det ikke mer soving å styre med :D

Back
Topp