Kort tungebånd

LilleDelfin

Forelsket i forumet
Noen som har erfaring med dette?

På sykehuset sa de at Alva hadde litt kort tungebånd, og om vi hadde problemer med amminga. Siden hun sugde riktig sa vi nei, men melken hadde jo ikke kommet igang ennå da, så nå i ettertid ser vi at det kanskje er et problem likevel.
Hun har vanskelig for å holde fast i puppen og kaver og blir rasende hvis ikke hun får til.
I morgen skal vi på sykehuset, så skal barnelegen se på henne. Jeg håper det er tungebåndet som er skyld i ammeproblemene våre, og at de klipper det! Vil bare at amminga skal gå enkelt og smertefritt for seg nå!
Krysser fingrene for at dette er løsningen [:)]

Vi tror at Jonas kan ha det,men ingen som reagerte på det på sykehuset.Så jeg skal til barnelegen på helsestasjonen og få han til å se på det.Mamma som nevnte dette til meg,og storesøster ble klippet.

Han her er også litt kavete+at han sluker endel luft og får vondt i magen.Håper de vil klippe det opp og han kan få det litt bedre.

Snakka med de på sykehuset nå, og de sa at legen som hadde vakt i helga ikke ville klippe tungebånd. Han hadde vist sagt at man ikke gjorde lenger [:@]
Det er jo bare tull, for det er mange som gjør det! Snakket med noen andre på et annet sykehus, de kunne ikke gjøre det der, men hadde full forståelse! Er så irriterende med leger som styrer etter sine egne meninger..
Så.. nå må vi vente noen dager, til vi finner en lege som vil gjøre det! Irriterende, men jeg gir meg ikke!

De sier at det ikke gjør noe særlig vondt for dem når de er så små.. Er verre å få det gjort da de er eldre, da må det narkose til og sånt tror jeg [&:]
Så veldig greit å gjøre det tidlig hvis det er nødvendig.. [;)]
ORIGINAL: Julia89

Er det ikke veldig vondt for de små når dem klipper ?? [&:][&:]

her oppdaget ikke barnelegen det, men ei av jordmødrene på barsel så at Leo hadde kort tungebånd og de klippet det med en gang på sykehuset.. det gjør ikke vondt for de, de har blod i munnen i 1 min etterpå (ikke mye selvfølgelig). jeg fikk selv klipt mitt med først da jeg gikk i 1 klasse, og da måtte det bedøvelse og masse greier til (den fungerte selvfølgelig ikke på meg og da gjorde det syyykt vondt), så er vel like greit å gjøre det med en gang mens de er små og ikke merker det..

her ble vi ikke henvist før poden var over ett halvt år og da ville ikke legen gjøre noe med det[:'(] ser at han sikler mye og har litt dårlig språk(han er 3 nå) så kommer til å be om at han blir sett på igjen.

broren min gjorde det når han var 18, fikk bedøvelsesspray, klipp og så var det over. han synes ikke det gjorde noe vondt.....

IKKE gi deg, stå på krava!!!

klem fra ei som sleit veldig med amminga pga dette....

hvorfor klippet de det på deg? hvilke problem førte for kort tungebånd til for deg?

Jeg skal ikke gi meg nei!! Vil ikke at dette skal få ødelegge amminga!

ORIGINAL: Gauda

her ble vi ikke henvist før poden var over ett halvt år og da ville ikke legen gjøre noe med det[:'(] ser at han sikler mye og har litt dårlig språk(han er 3 nå) så kommer til å be om at han blir sett på igjen.

broren min gjorde det når han var 18, fikk bedøvelsesspray, klipp og så var det over. han synes ikke det gjorde noe vondt.....

IKKE gi deg, stå på krava!!!

klem fra ei som sleit veldig med amminga pga dette....

ORIGINAL: Inegullet

hvorfor klippet de det på deg? hvilke problem førte for kort tungebånd til for deg?

det ble oppdaget først da vi første skoledag skulle etterligne ringeklokka på skolen og jeg ikke kunne rulle på r'en.. kunne si rrrrrrrrrring (litt vanskelig å forklare skriftlig) ;)

så det var jo en talefeil, men bortsett fra den ene tingen merket hverken jeg eller mine foreldre noe til det...

ORIGINAL: Julia89

Er det ikke veldig vondt for de små når dem klipper ?? [&:][&:]

nei, jo tidligere man tar det jo mindre kjenner ungen. det verste er vel at ungen kan bli frustrert over å bli holdt fast mens de klipper.

lisja klipte tungebåndet da hun var 11 månder og det var uten bedøvelse og det var gjort på 5 sek.
lille gutt har også stramt tungebånd men legen på som sjekket lille gutt da vi skulle hjem fra barsel ville ikke klippe men heller at vi så an litt.

Back
Topp