Kort syklus, påvirker det termindato?

mommy2be

Betatt av forumet
En ting jeg aldri blir helt klok på.

Har normalt en 24 dagers syklus men denne var kortere og endte på 21dager.

Første mensdag var 17 april, eggløsning fant sted 24 april (CD 8).

Man regner jo termin fra første mensdag, altså to uker før el. Man hva når mens kommer en uke før el. Regner man da to uker før eller en uke før.

Prøver diverse apper og kalkulatorer. Men om jeg taster inn mens dato blir el/ unnfangelse på feil dag. Regner jeg etter el setter de mensdato til ca 10 april.

Noen som vet noe helt klart svar på dette?

Hvis du er 100% sikker på egg eggløsning var så ville jeg regner fra den. Det er jo den som teller. Mens termin er jo bare plusset på to uker fordi det er lettere å finne ut når første dag i siste menstuasjon var, en når eggløsning var uten testning (Som de jo ikke hadde før) Har du prøvd å endre sykluslengen i kalkulatoren på nettet?

Hvis du er 100% sikker på egg eggløsning var så ville jeg regner fra den. Det er jo den som teller. Mens termin er jo bare plusset på to uker fordi det er lettere å finne ut når første dag i siste menstuasjon var, en når eggløsning var uten testning (Som de jo ikke hadde før) Har du prøvd å endre sykluslengen i kalkulatoren på nettet?
Har prøvd apper med sykluslengde men får fortsatt feil på en av datoene. Så nå regner jeg fra el som var 24 april. Den er jo funnet på bakgrunn av el tester så er temmelig sikker.

Har prøvd apper med sykluslengde men får fortsatt feil på en av datoene. Så nå regner jeg fra el som var 24 april. Den er jo funnet på bakgrunn av el tester så er temmelig sikker.

Er veldig forskjellig hvordan de ulike appene regner det ut jeg får opp til fem dager forskjell med hvor langt jeg er på vei avhengig av de ulike appene. (Legene tar mens dato og plusser på 280, så får du terminen din) Så hvis du tar eggløsningdag og plusser på 266 får du termin. (Det jeg går ut ifra).

Så får vi heller en mer nøyaktig dag når de får målt størrelsen på ultralyd i uke 19 ca.

Jeg ville nok tatt utgangspunkt i menstermin og heller vært forberedt på å bli flyttet fram på oul. For tidligere el vil jo bety at du kan være litt lengre på vei, men mange blir flyttet tilbake på ul selv om de vet når el var, for det kan ta litt tid i begynnelsen.

Jeg har samme problem, har en syklus på 25 dager og EL på dag 10.
Å regne ut fra første mens. dag visere kortere hvorlangt jeg er på vei, enn å regne fra unnfangelsesdato.

Jeg har hatt lange sykluser, så blir feil å regne fra første dag i menstruasjonen her også. Jeg vet når jeg hadde eggløsning, så jeg regner fra 14 dager før EL, selv om første menstruasjonsdag var en uke tidligere enn det.

Back
Topp