Kort syklus, blir ikke gravid.

HaCarolin88

Andre møte med forumet
Hei :)

Jeg har funnet ut at jeg har kortere syklus enn normalt og har derfor fått beskjed om å prøve ut noen tabletter som vil forlenge syklusen og forhåpentligvis hjelpe oss på veien til å bli foreldre.

Er det noen som har prøvd ut samme metode og blitt gravide kort tid etterpå? Spent på om det fungerer og om vi endelig får en positiv test snart ❤️ Samt, fikk dere noen bivirkninger og evt hva?

Forsto det sånn at det kan være at egget ikke rekker å feste seg før neste mens og derfor blir jeg ikke gravid nå.
Jeg har 2 barn fra før og er snart 6 år siden jeg gikk gravid sist, så noe har skjedd siden den gang.

Om det er progrestron du skal gå på så er det kjent for å forlenge lutealfasen. På den måten får egget tid til å feste seg. Bivirkninger er det alltid, men anbefaler deg å lese på felleskatalogen sine sider om hvilke bivirkninger det er på de tablettene du har fått utskrevet, eller eventuelt lese pakningsvedlegg.
Lykke til :Heartred

Hvor lang syklus har du? Og vet du når i syklusen du har El? Min er på 24 eller 25 dager. Tester etter El nå har nettopp startet å prøve, men er litt redd for at dette kan bli vanskelig.

Lutealfasesvikt kan oppstå når man blir eldre. Syklusen kan være den samme som alltid men eggløsningen flytter seg lenger og lenger ut og kommer nærmere mensen.
Tester du etter el?

Har det på samme måte. Syklus på 27 dager med el på dag 18. Så kort lutealfase her også. Skal til gyn 4 mars å få hjelp. Prøver np med wild jam og babyklister i lutealfasen. Lykke til :rolleyes:

Back
Topp