Kort regim - pris?

*ZimileMamma*

Gift med forumet
Hvor mye måtte dere ut med på kort regim?

Greit å vite sånn ca, da vi må begynne å spare litt[;)]

det eneste dere kutter ut er jo nesesprayen som er billigst [8|] Kommer jo ann på dosen på sprøytene dere skal ta og hvilke sprøyter. Her i norge har mine sprøyter md min dose kommet på ca 10 000 inkl eggløsnings sprøyten.

Medisinene må kjøpes i norge for og få dekket dem desverre [:o]

Ja. det det blir såppas dyrt på kort regim ja. Hmmm...lurer på om det er noe å spare i Sverige, siden vi akdri rekker å ha 2 forsøk på 6 mdn som man mp ha for å få tilbake noe! [&o]

jeghandlet nå i sverige. Jeg kjøpte 2 flasker suprecur, 2x900 ie med gonal-f og en gonal-f på 450 ie og ovitrelle. DEt ble 10500 svenske, så blir det regner ut til norsk kurs, og regner med at det ble litt over 9000 tenker jeg. Jeg hbar jo fått mye crinone så jeg har jo spart der også da. Men det blir ikk dekket om du kjøper i sverige

Jeg holder på med kort regime nå, det vil si at jeg skal ha innsett i morgen[:D]
Jeg fikk Fostimon, det var et nytt preparat som de hadde fått prøver på, så det fikk jeg gratis. Tror det hadde kostet ca 3500 kr hvis jeg måtte kjøpt det selv. Så skulle jeg ta Orgalutran i tre dager før UL, Ovitrelle eggløsninssprøyte, og Cyclogest vagitorier mellom egguthenting og testdato. For disse medisinene måtte jeg ut med 3118,90 kr[;)] Så totalt hadde det vel kommet på rett under 7000 med meg. Ble visst langt dette... Hehe[:D]

ORIGINAL: *ZimileMamma*

Ja. det det blir såppas dyrt på kort regim ja. Hmmm...lurer på om det er noe å spare i Sverige, siden vi akdri rekker å ha 2 forsøk på 6 mdn som man mp ha for å få tilbake noe! [&o]

Tror ikke du må ha to forsøk på 6 mnd for å dekket[8|]. Du får dekket tre forsøk uansett. Du må bare sende inn kravet innen 6 mnd etter at du har oppnådd maksgrensen på 15.000. Rett meg her nå jenter hvis jeg tar feil[:)]

ORIGINAL: Temo

ORIGINAL: *ZimileMamma*

Tror ikke du må ha to forsøk på 6 mnd for å dekket[8|]. Du får dekket tre forsøk uansett. Du må bare sende inn kravet innen 6 mnd etter at du har oppnådd maksgrensen på 15.000. Rett meg her nå jenter hvis jeg tar feil[:)]

[8|]
Hæææ? Nå datt jeg litt ut hER?! Isåfall har vi tenkt feil hele veien! Vi hadde forsøk i Desember og Februar, men sendte ikke inn noe. MEn skal ikke ha nytt forsøk før i August nå.

Noen som kan fortelel akkurat hvordan dette er?? MEd teskje!!! [8D][;)][;)]

Hvis jeg har forstått det riktig, så får man dekket medisinutgifter utover 15000kr. Dvs at hvis man har en beh. med IVF/ICSI må man betale det som er opp til 15000 selv. Hvis man da ikke får det til, men har mulighet for fryseforsøk, blir medisinene som blir brukt til fryseforsøket regnet med i forsøk1.
Hvis man derimot må starte fra null på et nytt forsøk starter man på nytt med de 15000kr man må betale selv. OG innen 6mnd etter avsluttet forsøk må papirene sendes NAV for at man skal få pengene refundert (hvis det har kostet mer enn 15000...)

Uff, ble mye dette, nå¨følte jeg at jeg var på tynn is igjen, men rett meg jenter hvis jeg har misforstått...?

Lete fram teskjeia...

Du får dekket all medisin utover 15.000 kr for totalt 3 fullførte forsøk inkl. tilhørende fryseforsøk. De 15.000 starter å løpe første gang du kjøper medisin til første forsøk. Når klinikken ser at du har brukt så mye medisin at du har passert grensen, får du et brev fra dem som bekrefter at du er under behandling og hvor mange forsøk du har hatt. Så tar du kopi av alle kvitteringer, legger med papiret fra klinikken og sender til HelFo innen 6 mnd. Deretter fortsetter du bare å sende kvitteringene inn etter hvert som du handler mer medisin, så kommer det jevnt og trutt tilbake.

jeg brukte 12 tusen på kort regmi[:-][:-][:-]men har noen medesiner for mye.

ORIGINAL: ingentingjør

Lete fram teskjeia...

Du får dekket all medisin utover 15.000 kr for totalt 3 fullførte forsøk inkl. tilhørende fryseforsøk. De 15.000 starter å løpe første gang du kjøper medisin til første forsøk. Når klinikken ser at du har brukt så mye medisin at du har passert grensen, får du et brev fra dem som bekrefter at du er under behandling og hvor mange forsøk du har hatt. Så tar du kopi av alle kvitteringer, legger med papiret fra klinikken og sender til HelFo innen 6 mnd. Deretter fortsetter du bare å sende kvitteringene inn etter hvert som du handler mer medisin, så kommer det jevnt og trutt tilbake.

Ahhh, derfor jeg fikk slik brev fra Porsgrunn i posten da! Hmm...trodde de hadde sendt feil jeg, så tenkte ikek mer på det. Bare la det vekk! [:-][&:]
Da skal jeg finne det tilbake, finne igjen alle kvitteringer - og sende inn til Helfo!

Back
Topp