Kort protokoll - medisiner

Trultemor1

Elsker forumet
hvilke medisiner brukes her i Norge på dette? Jeg brukte menopur sist gang. Vet gonal f eller hva den heter er en medisin også. Finnes det flere av lignende medisiner ? Og hva er egentlig grunnen til at noen bruker menopur, mens andre bruker gonal f feks? :smug:

Jeg har brukt både rekovelle, Bemfola og Menopur (alle er i samme «kategori»). De har litt ulik sammensetning og noen er mer potente enn andre osv så det er en individuell vurdering ut i fra hva de mener du trenger, og litt hvilke din lege er vant med (en del av dem er veldig like). Menopur inneholder fks LH i tillegg til FSH, som kan være bra for noen og dårlig for andre :)

Jeg brukte gonal-f og orgalutran på de to første forsøkene. Tredje forsøk ble det menopur og Cetrotide + ovitrelle som HCG-støtte en uke etter innsett.

Nå skal jeg i gang neste uke med samme runde som sist. Menopur og fyremadel + ovitrelle som HCG-støtte en uke etter innsett

Har måtte ta Klexane også etter uttak på alle forsøk.. vi blir noen skikkelige nåleputer i en kort periode..

3-5 år siden jeg har hatt ferskforsøk, så om jeg husker riktig har jeg brukt puregon og orgalutran, menopur og orgalutran og puregon + menopur og orgalutran på mine forsøk.
Et forsøk med menopur ble avbrutt, et hadde sikkert blitt avbrutt (et eg som ble befruktet og satt tilbake dagen etter uttak), puregon + menopur resulterte i mini.

På neste forsøk skal jeg ha puregon og fyremadel

Jeg brukte Menopur og Orgalutran på kort protokoll :-) Endte opp med å måtte stå over den siste sprøyten med Menopur pga de var redd for at jeg skulle bli overstimulert. Har høy AMH.

Jeg har brukt både rekovelle, Bemfola og Menopur (alle er i samme «kategori»). De har litt ulik sammensetning og noen er mer potente enn andre osv så det er en individuell vurdering ut i fra hva de mener du trenger, og litt hvilke din lege er vant med (en del av dem er veldig like). Menopur inneholder fks LH i tillegg til FSH, som kan være bra for noen og dårlig for andre :)
Jeg fikk rekovelle denne gang. Brukte menopur forrige gang. Aldri hørt om rekovelle

Det er bare sprøyter. Altså uten nesespray først :happy:

Åååh, hærlig.. tror jeg skal prøve få det til. Hatt lang protokoll 3 ganger på rad nå.. vil si at det er sprayen som er værst, å kan man korte det ned, så tror jeg at jeg prøver det denne gangen. Leste nettopp at det bare brukes for at det er så mye lettere å kontrollere osv for dem på ivf.

Åååh, hærlig.. tror jeg skal prøve få det til. Hatt lang protokoll 3 ganger på rad nå.. vil si at det er sprayen som er værst, å kan man korte det ned, så tror jeg at jeg prøver det denne gangen. Leste nettopp at det bare brukes for at det er så mye lettere å kontrollere osv for dem på ivf.
Jeg er veldig glad så lenge jeg slipper den sprayen. Så lenge det ikke er medisinsk grunn til at du går på den, så bør det jo gå greit å få kort protokoll :)

Brukte Puregon og Cetrotide

Back
Topp