Kort lutealfase?

sollise

Elsker forumet
Leser litt om kort lutealfase, altså dagene mellom eggløsning og mens... De bør være på minst 10 dager...Er det noen av dere som har hatt kort lutealfase, men har allikevel blitt gravide? Med eller uten hjelp?

ikke jeg heller,hva er det???????[8|]

Luthealfasen er dagene fra eggløsning og til mens. Er den på under ti dager er det sjans for at egget ikke rekker å feste seg før mensen kommer.... Da blir man ikke gravid.. Har man lang luthealfase kan det være tegn på at man ikke har hatt eggløsning. Les mer om det på www.pernille.info

Min var på 21 dager mnd før jeg ble gravid - og 25 eller 26 den mnd jeg ble gravid - og jeg hadde en kort el den gangen..

Du må ta el tester hele mnd sånn at du vet når du får el når du ikke er regelmessig..

Lykke til snuppa..[:D]

Min lutealfase har vært 9 dager de siste gangene, bør jeg da kontakte lege? Såfall hva slags behandling gir dem?

Har lest litt om dette..., og det sies at har man under 9 dager, så KAN det hende at egget har for kort tid på seg til å feste, slik at man kan ha litt problemer med å bli gravid... Det er imidlertid hjelp å få!!! Men tror nok jeg ville sagt i fra til legen. Hardere prøvd lenge?

Jeg har ca 13-14 dager fra el til mens,men nå da jeg tempet, skled tempen kjempe masse (og holdt seg ikke høy i 10 dager...), men kun 8 dager, så begynte å tenke på om jeg har kort lutealfase da....

Lykke til til deg...[;)]

Vi har prøv i ca 4mnd, ikke så lenge. Men hver mnd så har jeg tenkt tanke på et egget ikke kan ha rukket å feste seg. Tenker jeg tar meg en tur til legen.

ORIGINAL: Trine82

luthealfasen var vel ikke såå lang? Det må være hele syklusen det. Luthealfasen er bare dagene etter eggløsning og til mensen kommer.. Normalt er den 14 dager...

Oi..sorry - det var hele syklusen ja...[8|] Skrev feil jeg..;)

Turta: Ja, fortell legen din, slik at du kan høre hva han mener om det... Det kan være greit å si i fra med en gang selv om man ikke har prøvd så lenge... Du kan lese litt på pernille.info om dette...

Hes: Ja, synes du hadde litt vel lang lutealfase....hehe[:D]

Back
Topp