kort lutealfase

SunShin

Forumet er livet
noen som har fått noe "hjelp" i forhold til kort lutealfase? isåfall hva?

[:)]

[:)]

ingen?

Jeg hadde varierende lutealfase før dette siste svangerskapet (lengste var 11 dager, korteste var 6 dager) og mistet sansynligvis en gang pga dette.
Jeg ble gravid på egen hånd, men jeg ba om å få en gele som inneholder progesteron (da kort lutealfase skyldes at en produserer for lite progesteron) som jeg brukte den første tiden for at jeg ikke skulle miste igjen. Aner ikke om det var det som gjorde at jeg beholdt, eller om jeg hadde beholdt uansett.
Crinone mener jeg preparatet heter.

takk for svar! [:)] mener jeg har hørt om noe som kan forlenge lutealfasen også?

ORIGINAL: SunShin

takk for svar! [:)] mener jeg har hørt om noe som kan forlenge lutealfasen også?

Crinone kan tas rett etter eggløsning og helt ut syklusen for å forlenge lutealfasen. Har du fått målt hormonnivåene dine i løpet av syklusen?

nei, fikk beskjed om at jeg kunne komme og måle på dag 21 og 23, så blir å gjøre det nå i januar, er det evt andre prøver de tar?

nei, fikk beskjed om at jeg kunne komme og måle på dag 21 og 23, så blir å gjøre det nå i januar, er det evt andre prøver de tar?

Jeg ville fått målt stoffskiftet, progesteron, testosteron, androstendion og østradiol. Ubalanse i en eller flere av disse kan være med å kødde til hormonbalansen.

Har du regelmessig syklus, har du "bevis" (eggløsningstest, Babycomp o.l) på at du har eggløsning i midten av hver syklus? Hvis ikke kan blodprøvesvarene være misvisende. Jeg f.eks har sykluser på 31-32 dager og eggløsning sent i syklusen (derav korte lutealfaser).

har regelmessig syklus, sen el, måler med clearblue monitor og dobbelt sjekker med el tester. hadde en sa i sommer og begynte å teste etter det så hvordan den var før det vet jeg ikke. nettopp hatt en kjemisk så vil inn og sjekke (mulig det har vært 1-2 kjemiske til uten at jeg har testet) lutealfasen er forresten på 8-9 dager

har regelmessig syklus, sen el, måler med clearblue monitor og dobbelt sjekker med el tester. hadde en sa i sommer og begynte å teste etter det så hvordan den var før det vet jeg ikke. nettopp hatt en kjemisk så vil inn og sjekke (mulig det har vært 1-2 kjemiske til uten at jeg har testet) lutealfasen er forresten på 8-9 dager

Da er du temmelig helgradert ja hihi!
Trist at du har mistet...håper du får vite hvor problemet ligger/hva som kan gjøres og at du blir gravid snart[:)]

ja skal mase litt nå, fastlegen min er spes i gyn så håper han kan få sjekket litt, for skjønner jo selv at 8-9 dager er i korteste laget (etter lege boka så er den defekt [8D]) tusen takk for gode svar! [:)]

Back
Topp