kort lutealfase

Lita-go

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Septemberlykke 2021
Noen som har opplevd at syklus har endret seg etter at de har fått barn?
Jeg har alltid hatt ganske ustabile sykluser, men lutealfasen har vært konstant 14 dager. Jeg ble lett gravid med barn nr 1, og fikk tilbake mensen da hun var 8 mnd, begynte å ta eggløsningstester da jeg misstenkte at lutealfasen min er kort, og det ser ut til å stemme, jeg begynner å blø 7-8 dager etter eggløsning.
er det noen som har erfaring med kort lutealfase?

Noen som har opplevd at syklus har endret seg etter at de har fått barn?
Jeg har alltid hatt ganske ustabile sykluser, men lutealfasen har vært konstant 14 dager. Jeg ble lett gravid med barn nr 1, og fikk tilbake mensen da hun var 8 mnd, begynte å ta eggløsningstester da jeg misstenkte at lutealfasen min er kort, og det ser ut til å stemme, jeg begynner å blø 7-8 dager etter eggløsning.
er det noen som har erfaring med kort lutealfase?

Jeg fikk påvist for lavt progesteron etter å ha målt lutealfasen min til å være mellom 6-9 dager i fire sykluser. Tok blodprøve syv dager etter en eggløsning og fikk påvist lavt progesteron. Måneden etter fikk jeg piller og min første positive test som endte i kjemisk. Syklusen etter der igjen ble jeg gravid på nytt og er nå 6+4. Anbefaler deg å gå til legen eller gynekologen og be om en blodprøve :)

Jeg fikk påvist for lavt progesteron etter å ha målt lutealfasen min til å være mellom 6-9 dager i fire sykluser. Tok blodprøve syv dager etter en eggløsning og fikk påvist lavt progesteron. Måneden etter fikk jeg piller og min første positive test som endte i kjemisk. Syklusen etter der igjen ble jeg gravid på nytt og er nå 6+4. Anbefaler deg å gå til legen eller gynekologen og be om en blodprøve :)

Ja, jeg skal så klart ta det opp med lege om der vedvarer... håper fortsatt at det bare er ustabilt etter barn 1 enda, og at det går seg til selv... greit å få orden på før vi begynner prøvingen på nr 2, men er ikke helt klar for det enda..

En venninne av meg har 6 dagers lutealfase. Hun ble gravid på første forsøk, så det er ihvertfall ikke umulig å bli gravid selvom den er kort :)

En venninne av meg har 6 dagers lutealfase. Hun ble gravid på første forsøk, så det er ihvertfall ikke umulig å bli gravid selvom den er kort :)

Det trodde jeg ikke var mulig. men kjekt å høre... denne måneden er jeg visst oppe i 12 dager igjen, så kan se ut som det bare er ustabilt foreløpig etter at mensen kom tilbake i august..

Det trodde jeg ikke var mulig. men kjekt å høre... denne måneden er jeg visst oppe i 12 dager igjen, så kan se ut som det bare er ustabilt foreløpig etter at mensen kom tilbake i august..

Nei hun fikk beskjed om at det ikke var mulig. Men hun er et levende bevis på at det faktisk går:) Ønsker deg lykke til!

Jeg fikk det etter at jeg fikk barn. Fra 14-16 dager til 9-11 dager. Det gikk seg til da jeg slutta å amme, mistenker at det spilte inn.

Jeg fødte i juni og fikk tilbake mensen i desember. Hatt lutealfase på 4 og 8 dager. Vet ikke hva den ble/blir på denne syklusen da jeg ikke fant eggløsning. Venter på mensen nå. Jeg tror det er ganske vanlig at den er kort etter fødsel og den er nok ikke varig defekt. Synes likevel det er utrolig kjipt da jeg gjerne skulle blitt gravid igjen nå.

Jeg fødte i juni og fikk tilbake mensen i desember. Hatt lutealfase på 4 og 8 dager. Vet ikke hva den ble/blir på denne syklusen da jeg ikke fant eggløsning. Venter på mensen nå. Jeg tror det er ganske vanlig at den er kort etter fødsel og den er nok ikke varig defekt. Synes likevel det er utrolig kjipt da jeg gjerne skulle blitt gravid igjen nå.

Så fint å høre at det kanskje ikke er så uvanlig... jeg hadde min sjette mens nå (Den kom tilbake 8 mnd etter fødsel). Og denne gangen var lutealfasen 12 dager... Så kanskje det er håp om at det retter seg selv

Jeg har kort lutealfase. Før forrige graviditet hadde jeg lutealfase på 9-10 dager. Jeg fikk positiv test 9 dpo, men startet å spotte litt dagen etter.Jeg ringte gynekologen jeg gikk til og fikk skrevet ut Crinone. Resultatet ble baby:) Denne gangen skal jeg prøve meg uten Crinone..hvertfall de første pp.

Har ei venninne med kort lutealfase, 8 dager. Hun ble gravid på andre forsøk uten å ha gjort noe annet enn å teste etter EL. Hun fikk positiv test 13 dager dpo, som for henne ble 5 dager etter IKM.

Jeg hadde ca. 10 dagers lutealfase. Ble gravid i PP8. Usikker på hva jeg har nå, siden syklus har akkurat kommet igang siden ammeslutt.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp