Kort lutealfase

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Spør her inne, så kanskje jeg får flere svar :) Etter litt kartlegging har jeg funnet ut at jeg har kort lutealfase på 4 dager? Da jeg blør 5 dpo. Sykluslengden er på 33 dager :( Noen som har gått fra normal syklus til kort lutealfase etter fødsel? Hva kommer det av? Minste barnet er 12,5 mnd. Lurer på hvilke sjanser jeg har for å bli gravid igjen..

Oida, 4 dager er vel for kort til at et egg klarer å feste seg så vidt jeg vet, men om det er noe som kan komme sånn plutselig å så fikse seg selv det vet jeg ikke.

Oida, 4 dager er vel for kort til at et egg klarer å feste seg så vidt jeg vet, men om det er noe som kan komme sånn plutselig å så fikse seg selv det vet jeg ikke.
Ja, det er veldig kort. Først trodde jeg at det var kjemisk, men så har jeg notert ALT, og det er ingen avvik. Blør 5 dpo, og denne måneden er det ingen sjangs for svangerskap, så det er mensen. Må vel komme meg til legen..
Hva er lutealfase? :p hehe
Dagene etter eggløsning til dagen før første mensdag.

Ja, det er veldig kort. Først trodde jeg at det var kjemisk, men så har jeg notert ALT, og det er ingen avvik. Blør 5 dpo, og denne måneden er det ingen sjangs for svangerskap, så det er mensen. Må vel komme meg til legen..

Høres sånn ut ja. Det finnes medisiner som kan forlenge den så vidt jeg husker fra FS. Håper du finner svar på hvorfor det har blitt slik nå :)

Høres sånn ut ja. Det finnes medisiner som kan forlenge den så vidt jeg husker fra FS. Håper du finner svar på hvorfor det har blitt slik nå :)
Aha! Får bestille legetime til uken. Tusen takk for tips :)

Jeg hadde normal lutealfase på 14 dager før jeg fikk barn, og også etter at jeg fikk første. Etter at jeg fikk nr to derimot hadde jeg kortere og uregelmessig lutealfase. Har ikke hatt så kort som 4 dager da, tror det korteste jeg har hatt er 8 dager. Jeg har blitt raskt gravid uansett, men hadde 3 SA på rad. Vet jo ikke om det skyldes kort lutealfase og progesteronmangel, jeg har noen andre problemer som kanskje kan forårsake det også. Men i alle fall, nå fikk jeg progesterontilskudd, og er gravid med en baby som ser ut til å klare seg bra. :)

Har hørt at lutealfasen bør være på minst 10 dager for å gi egget en god sjans til å rekke å feste seg...

Men du har jo blitt gravid da. Er du sikker på at el er så seint i syklusen?

Jeg hadde normal lutealfase på 14 dager før jeg fikk barn, og også etter at jeg fikk første. Etter at jeg fikk nr to derimot hadde jeg kortere og uregelmessig lutealfase. Har ikke hatt så kort som 4 dager da, tror det korteste jeg har hatt er 8 dager. Jeg har blitt raskt gravid uansett, men hadde 3 SA på rad. Vet jo ikke om det skyldes kort lutealfase og progesteronmangel, jeg har noen andre problemer som kanskje kan forårsake det også. Men i alle fall, nå fikk jeg progesterontilskudd, og er gravid med en baby som ser ut til å klare seg bra. :)
Akkurat, vi skal egentlig prøve snart og jeg vil ikke gå rundt å være redd for å miste :( håper jeg får progesterontilskudd jeg også, og at det hjelper så klart. Gratulerer forresten! :D

Har hørt at lutealfasen bør være på minst 10 dager for å gi egget en god sjans til å rekke å feste seg...

Men du har jo blitt gravid da. Er du sikker på at el er så seint i syklusen?
Jeg tester så og si hver dag. Ganske sikker på EL, ja.

Det er kun etter jeg mistet at jeg har fått mensen 5 dpo. Har aldri opplevd dette tidligere. Ellers har jeg hatt EL mot CD 17 før, og sykluser på 32 dager. Aldri så kort som 4 dager mellom EL og mensen O.o

4 dager var fryktelig lite!! Håper legen kan hjelpe deg!

Jeg hadde 9 dager når vi var prøvere, og jeg mistet to ganger. Aner ikke om det er sammenheng, men med 4-5 dager ville jeg sjekket opp i det. Da kan du få litt hjelp til å holde på event egg:)

Back
Topp