Kort lunte

Skyggedal

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Altså.... Normalt er jeg meget tålmodig, forståelsesfull og empatisk. Dette er vel egenskapene som har gjort at jeg er godt likt av mine ansatte der jeg jobber. Etter jeg ble gravid er disse egenskapene gradvis blitt skylt ut av meg o_O Og nå? Nå er de BORTEVEKK! Jeg irriterer meg grønn over alt. Blir sur bare jeg ser en kunde nesten, og har STORE problemer med å være blid og positiv spesielt ved kundeklager :-/

I dag satt jeg i kassa et par timer, for å spare bekkenet og komme meg litt ut av kontoret. Jeg måtte seriøst flere ganger telle inni meg for å ikke klikke! Og når det kom en sånn perfekt minifamilie med ungen på ett i plettfri ralph lauren drakt, og mor i hvit blazer som hun ikke kunne skitne til ved å være nær varene, og de klarer å prestere la ungen som omtrent ikke klarer Å GÅ få legge opp ALLE VARENE på båndet fordi han ville, selvom de SER at køen hoper seg opp bak dem, da måtte jeg bare ringe og be noen ta over, for jeg holdt på å hyle av frustrasjon o_O

Det var egentlig ikke bedre seinere da det kom ei kjærring som skulle betale over 500 kr i kun 10ere, 5ere og kronestykker o_O Greit, jeg har kort lunte, men folk kan da for f.... vise LITT hensyn til medmennesker!

Er det andre som har det lignende? og som eventuelt har smarte tips til å jevne ut dette litt? Føler meg helt bipolar, da jeg svever på en rosa sky i det ene øyeblikket og vil klore ut øya til folk rundt meg det neste :-(

Altså.... Normalt er jeg meget tålmodig, forståelsesfull og empatisk. Dette er vel egenskapene som har gjort at jeg er godt likt av mine ansatte der jeg jobber. Etter jeg ble gravid er disse egenskapene gradvis blitt skylt ut av meg o_O Og nå? Nå er de BORTEVEKK! Jeg irriterer meg grønn over alt. Blir sur bare jeg ser en kunde nesten, og har STORE problemer med å være blid og positiv spesielt ved kundeklager :-/

I dag satt jeg i kassa et par timer, for å spare bekkenet og komme meg litt ut av kontoret. Jeg måtte seriøst flere ganger telle inni meg for å ikke klikke! Og når det kom en sånn perfekt minifamilie med ungen på ett i plettfri ralph lauren drakt, og mor i hvit blazer som hun ikke kunne skitne til ved å være nær varene, og de klarer å prestere la ungen som omtrent ikke klarer Å GÅ få legge opp ALLE VARENE på båndet fordi han ville, selvom de SER at køen hoper seg opp bak dem, da måtte jeg bare ringe og be noen ta over, for jeg holdt på å hyle av frustrasjon o_O

Det var egentlig ikke bedre seinere da det kom ei kjærring som skulle betale over 500 kr i kun 10ere, 5ere og kronestykker o_O Greit, jeg har kort lunte, men folk kan da for f.... vise LITT hensyn til medmennesker!

Er det andre som har det lignende? og som eventuelt har smarte tips til å jevne ut dette litt? Føler meg helt bipolar, da jeg svever på en rosa sky i det ene øyeblikket og vil klore ut øya til folk rundt meg det neste :-(
Hahaha, trodde et sekund det var meg du beskrev gitt :p

Har også de egenskapene du (vanligvis) har og er leder.

Jeg skriker inni meg av frustrasjon over både ansatte og kunder for tiden, selv om det aller meste er flisspikkende bagateller :p

Blir helt flau av meg selv og har fortalt situasjonen til de andre i bedriften. Jeg har gått med vondt bekken i flere uker og jeg kjenner jeg har blitt en skikkelig grinebiter.

Utrolig leit og flaut, jeg er absolutt ikke slik til vanlig og jeg mener ikke noe vondt...!
;)

Lol, ja kan kjenne meg igjen ;) bare at jeg slipper å omgås for mye folk, det er mer stakkars mannen min som får gjennomgå eller høre klagene mine og må roe meg ned ;) hadde en dag jeg var skikkelig grumpy når vi fikk besøk, de syntes synd på mannen min og hunden da jeg knurret til dem begge ;) men heldigvis skjønte de at det var gravidhormoner :P

Godt å høre at vi er flere hvertfall! Jeg tror jeg må sette meg ned med de jeg jobber mest sammen med og forklare litt. Er jo ikke alle som har vært gravide eller levd med gravide tidligere, som sikkert lurer på hvorfor jeg er totalt bitch blitt :-P Tok en prat med folk i starten også, når jeg plutselig måtte løpe og spy. Hehe.

Men det som er så rart, er at hjemme er jeg en heeeeelt annen. Kattene får mer kos og pleie enn noen gang, og jeg er mer lei meg liksom. Merkelige hormonelle greier!

Nei... Jeg burde låse meg inne på et kontor de stakkars 50% jeg jobber :P Gubben slipper hverfall unna med å trøste bare fordi jeg plutselig sitter og griner i sofaen...

Haha! Høres ut som meg! Hvorfor i h***ete skal ALLE gjestene våre mase på MEG om ting som er helt fullstendig innlysende?! "Har dere kaffefløte?" Selvfølgelig har vi kaffefløte, dette er en kaffebar!! Den står forøvrig RETT foran nesa di! Omg:p Det er bra jeg klarer å holde fasaden, selv om jeg kjenner at jeg dirrer som et lemmen inni meg!:p Men det kommer og går, heldigvis, og ingen har måttet gjennomgå!:p Klager er jo værst, spesielt når det egentlig ikke er noen klagegrunn, gjesten bare fant ut at hun ikke liker kaffe latte allikevel, men skylder på at den var kald og tar en svart kaffe isteden..:p Det er å gå laaangt over gravidstreken min, kjenner jeg..:p

Hehe.... Kjenner meg igjen... Jeg har faktisk begynt å svare kunder litt. De fleste som pleier å handle inne hos oss er det alltid hyggelig å se. Men de som kun er ute etter salget klarer jeg ikke alltid å være like hyggelige mot alltid. Særlig ikke om de spørr på en måte jeg syntes er litt frekk. :/

Haha! Høres ut som meg! Hvorfor i h***ete skal ALLE gjestene våre mase på MEG om ting som er helt fullstendig innlysende?! "Har dere kaffefløte?" Selvfølgelig har vi kaffefløte, dette er en kaffebar!! Den står forøvrig RETT foran nesa di! Omg:p Det er bra jeg klarer å holde fasaden, selv om jeg kjenner at jeg dirrer som et lemmen inni meg!:p Men det kommer og går, heldigvis, og ingen har måttet gjennomgå!:p Klager er jo værst, spesielt når det egentlig ikke er noen klagegrunn, gjesten bare fant ut at hun ikke liker kaffe latte allikevel, men skylder på at den var kald og tar en svart kaffe isteden..:p Det er å gå laaangt over gravidstreken min, kjenner jeg..:p

Haha xD Herlig! Vurderer å skrive "Skikk og bruk for deg som kunde"- bok mens jeg går gravid. Kunne blitt en bestselger tror jeg! :D Spekket med daglige opplevelser!

Hehe.... Kjenner meg igjen... Jeg har faktisk begynt å svare kunder litt. De fleste som pleier å handle inne hos oss er det alltid hyggelig å se. Men de som kun er ute etter salget klarer jeg ikke alltid å være like hyggelige mot alltid. Særlig ikke om de spørr på en måte jeg syntes er litt frekk. :/
Åh. Sånne freidige tilbudsjegere som står utenfor butikken og venter på åpning på mandager, og går RETT på alle tilbudene som gikk ut uken før, og lager DEN scenen i kassa fordi det ALLTID går inn feil, og vi prøver å LURE dem. Hytter og truer med forbrukerombudet. Jeez. 10 år i butikk. 10 føkkings år. Jeg..... tror jeg skal bli ferdig med å få barn og så finne meg no annet :P

Åh. Sånne freidige tilbudsjegere som står utenfor butikken og venter på åpning på mandager, og går RETT på alle tilbudene som gikk ut uken før, og lager DEN scenen i kassa fordi det ALLTID går inn feil, og vi prøver å LURE dem. Hytter og truer med forbrukerombudet. Jeez. 10 år i butikk. 10 føkkings år. Jeg..... tror jeg skal bli ferdig med å få barn og så finne meg no annet :p
Har du også merket hvor mye kundene har endret seg de siste 10 årene?
Jeg blir så provosert av "bedrevitende" kunder, dem som høylytt forteller at dem venter til DEN varen kommer på salg (standard brødvare som alltid er til fastpris), de som skal prute og tror vi ganger alle varer med 10-kalkyle og dem som føler de kan si og gjøre alt mot betjeningen fordi butikkarbeider er et lavstatusyrke i deres øyne.

For ikke å nevne alle #reklamasjonene" vi håndterer da kunden sier han kjøpte varen for 6 mnd og det viser seg at vi ikke har hatt varen inne på 3 år. Har hatt noen høylytte diskusjoner og trusler grunnet dette. Tullete hvor mye folk er villig til å drite seg ut for å prøve å spare en 50-lapp...

Jeg har vært i butikk i 12 år nå og jeg skal prøve å finne noe annet.
(Med forbehold om løpske hormoner i skrivende stund :p )

De er herlige de som begynner å fra frem kjøpsloven for å liksom slå fast sine rettigheter ved bytting... Er sjefen der da, så prøver jeg å smyge meg unna. Han hater slike og gir de svar på tiltale...

Jeg er på samme måte :O

Pleier å være imøtekommende og empatisk, men nå klikker jeg og regelrett skjelver av frustrasjon for ingenting :P Jobber med kundeservice via telefon (teknisk avdeling) og møter på mange mennesker som ikke er gode på teknologi, å sitte og forklare disse om ting som i deres hode er gresk har jeg virkelig IKKE tålmodighet til nå! Jeg blir stressa, forbanna, frustrert og grinete.. Og oppi det hele så får jeg kynnere :P godt jeg er sykemeldt!!

hahaha! Åh, nå lo jeg godt av/med dere jenter. :D :D

Jeg kjenner meg så igjen og er sjeleglad for at jeg jobber på et kontor :P

Kjenner meg igjen da :) er så lett for å bli irritert !!

Ja hormoner får en til å svinge litt i humøret! Merker også at det skal ikke så mye til før jeg blir emosjonell og får våte øyne. Har sluttet å se på for mye action og nyheter. Såg en YouTube video om en hund som begravet sin døde valp i sanden, jeg begynte å hulkgrine og mannen min måtte komme springende for å skru av og trøste meg :P

Ja hormoner får en til å svinge litt i humøret! Merker også at det skal ikke så mye til før jeg blir emosjonell og får våte øyne. Har sluttet å se på for mye action og nyheter. Såg en YouTube video om en hund som begravet sin døde valp i sanden, jeg begynte å hulkgrine og mannen min måtte komme springende for å skru av og trøste meg :p
Aaaaaw:( du må ikke se på sånt! Vi som griner bare vi har glemt å vanne og stueplantene henger, må holde oss til søte dyreklipp og feelgood-filmer:-P

Back
Topp