kort livmorhals

Maja87

Glad i forumet
noen av dere som har, eller har hatt??

Var på sykehuset i går og fikk beskjed om å holde meg i ro, hvile masse, ikke ha sex og ikke jobbe, da min bare var 20mm, og jeg er litt over 27 uker bare. Legen sa det kunne bli for tidlig fødsel om jeg var for aktiv, og kynnerne mine ble enda vondere..
Kjenner jeg er livreddnå, vet liksom ikke mere...

Noen andre med erfaringer?

jeg var inne i uke 23 til kontroll og fikk beskjed om at livmorhalsen min var kort. Den var da 23mm. Fikk og beskjed om å ta det rolig og forberede meg på prematur fødsel og ble sykemeldt ut svangerskapet. veeel, ikke tok jeg det kjempe med ro, og Viljar kom ikke før 5 dager over termin[8D]

Fikk ikke beskjed om å forberede meg jeg da... Han legen sa det kunne skje...

Håper virkelig ikke det! huff

ORIGINAL: Maja87

ja det var vel det de sa til meg og.. jeg hadde i tillegg en del kynnere som slo ut på ctg..

for meg som hadde gått over termin med alle de 3 tideligere barna mine syns det hørtes heeelt usannsynlig for å få et prematurt barn.. Heldigvis skjedde det jo ikke, men de 5 dagene på overtid var laaaaange[:D][8D]

ORIGINAL: SistemannIMagen

ORIGINAL: Maja87

ja det var vel det de sa til meg og.. jeg hadde i tillegg en del kynnere som slo ut på ctg..

for meg som hadde gått over termin med alle de 3 tideligere barna mine syns det hørtes heeelt usannsynlig for å få et prematurt barn.. Heldigvis skjedde det jo ikke, men de 5 dagene på overtid var laaaaange[:D][8D]

Ja, har en del vonde kynnere jeg og, og det var vel derfor de sjekka meg...

De er veldig forsiktige for å unngå for tidlig fødsel, men kort livmorhals er relativt vanlig. Ei jeg kjenner var gravid med tvillinger og fikk beskjed om å være helt i ro pga veldig kort livmorhals, men hun gikk gravid så lenge at hun til slutt måtte settes igang, så du trenger ikke være nervøs så lenge du følger legens anbefalinger[;)]

Back
Topp