Kort eller langt regime??

*Carrie*

Forelsket i forumet
Har inntrykk av at de fleste av dere sprayer en stund før dere begynner med sprøytene. Jeg har fått beskjed om at jeg skal ikke nedreguleres, men skal begynne direkte på sprøyter på mensdag 2. Noen som vet hvorfor det ene eller det andre blir valgt?

Jeg har 2 svar:

klinikken kan kontrollere deg bedre med nedreguleringsfasen, da kan de bestemme mer når du skal ha uttaket, slik at de kan ha fri i helgene selv, men det forekommer at de offentlige må til pers i helgen noen ganger også.

Noen sier at nedreguleringsfasen er en positiv ting for de som er litt eldre slik at den bidrar til bedre respons på folikkel produksjonen fremfor i naturlig syklus.

Men kort regime er jo mye bedre for kroppen da,letter og mindre bivirkning for de som har det.

Høres veldig greit ut med minst mulig bivirkninger [:D]

Vi tar dette forsøket privat, så det er kanskje derfor vi får det slik. Om uttaksdagen kommer på en helgedag får jeg håpe det går greit.

I brosjyren Når ønsket om barn er størst i verden som vi fikk fra UNN vises det skjematisk to behandlingsregimer. Det ene er behandlingsregime med agonist hvor man har en nedreguleringsfase som starter ca ei uke før mens. Den andre er behandlingsregime med antagonist som det høres ut som om du skal ha. Da starter man FSH-behandling på dag 2 eller 3 i manstruasjonssyklus. Det kan se ut som om det er litt forskjellige hormonpreparater som brukes, uten at jeg skal si det sikkert...

Jeg hadde heller ingen nedregulering ved mitt andre forsøk. Startet rett på sprøyter. De sa at de gjorde det fordi det da var lettere å kontrollere meg. De var litt redde for overstimulering. Og jeg ble gravid da!  Så det funker nok! [:D]

Back
Topp