Kort cervix

A009

Flørter med forumet
Februarhjertene 2025
Hei! Jeg ble lagt inn på obs gravid post to døgn pga. premature rier og dette resulterte i en forkortet crevix. Jeg har fått bevegelsesrestriksjoner og tabletter for å stoppe fødsel. Har noen fått påvist kort cervix (23-26mm) for så å føde til normal tid? Jeg er i uke 28.

Var på sjekk i dag og fikk overlegen til og ta ul å måle , cervix 26 mm uke 30 i morgen. ingen restriksjoner men er sykmeldt pga mye annet… han sa de ikke gjor noen tiltak enda for det var enda bra og over grensen for tiltak.. mer vet jeg ikke. Jeg spurte for sist fødte jeg i uke 34+0 så ville vite hvordan jeg skal forholde meg om vannet går spontant denne gang også. Fikk beskjed om å legge meg ned og ringe ambulanse om det skjedde, for hun ligger i sete og navlesnoren er ikke helt gunstig plassert..

Hei! Jeg ble lagt inn på obs gravid post to døgn pga. premature rier og dette resulterte i en forkortet crevix. Jeg har fått bevegelsesrestriksjoner og tabletter for å stoppe fødsel. Har noen fått påvist kort cervix (23-26mm) for så å føde til normal tid? Jeg er i uke 28.
Jeg var en del lenger enn deg (uke 33) da det skjedde, men de klarte å stoppe det. Ble imidlertid tre runder til med premature rier og piller før han til slutt ble forløst med planlagt ks i uke 38+1. Så ja, det kan gå bra :)

Last edited:
Var på kontroll igjen i dag da jeg ble innlagt 1 des pga livmorhals hadde blitt 18mm. Var i Bergen forje uke på Haukeland de målte 19mm. Fikk da utrogestan progestron piller mot det, ny måling i dag og 18mm..skal ta det med ro og ringe kome om det er noe

Last edited:
Back
Topp