Kort blødning etter MA

Lanterne

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Aprillykke 2017
❤️Mailykke 2022❤️
Jeg tok cytotec på tirsdag (for 2 dager siden) etter påvist MA i uke 7+6. Jeg er ganske sikker på at fosteranlegget kom ut tirsdagen, og denne dagen brukte jeg nattbind. Dag 2 var jeg over på vanlige bind, og nå på dag 3 kan jeg gå over til truseinnlegg. Blødningen har nesten stoppet opp.

Er det virkelig vanlig at man blør SÅ kort etter MA? Jeg har hatt 2 SA tidligere, og der har jeg blødd rikelig i ca 1 uke.

Over alt jeg leser, står det at man blør i 1-2 uker når man mister. Er det en mulighet for at jeg bare har vært heldig med blødningsmengde denne gangen, eller bør jeg kontakte sykehuset med mistanke om rester?

Jeg føler meg i veldig fin form, ingen feber og ingen vondter. Var til og med på trening i dag for å se om litt styrkeløft kunne få fart på blødningen, men til ingen nytte. Er det noen som har erfaringer å komme med?
 
ikke hatt ma, men hatt sa og blødde lite så lite at jeg ble sendt på kontroll om det virkelig var kommet ut... samme når jeg har fått barn to ganger så har jeg hatt lite blødninger i forhold til hva jeg leser rundt forbi så vi blør ulikt.
 
Jeg hadde MA i uke 11 i august, men fosteret sluttet å utvikle seg i uke 9. Jeg endte opp med syv runder cytotec og blødde kun de to dagene jeg tok cytotec. Blødningene dagen alt kom ut var som en kraftig mens, dagen etter var det veldig lite. Jeg ventet enorme mengder med blod og ble mildt sagt overrasket. De neste to syklusene hadde jeg eggløsning og påfølgende mens, men blødde nesten ingenting da heller. Det var først i i tredje syklus at jeg fikk normal menstruasjon igjen. Det er normalt å ikke ha store blødninger, men kanskje ikke like vanlig som å ha store blødninger.
 
Tror dette er veldig individuelt. Jeg hadde MA, oppdaget da jeg skulle vært 9+3, men var kun plommesekk å se. Tok en runde med cytotec og blødde minimalt, tenkte at det ikke var mer som skulle ut ettersom det kun var plommesekk å se. på kontroll 2 uker etterpå visste det seg at ingen ting var kommet ut og alt av rester var der enda. Måtte ha en utskraping.
For å være på den sikre siden burde du dra på en kontroll, bedre å være sikker enn usikker :)
Leit å høre om MA, ønsker deg masse lykke til videre og krysser fingrene for en fremtidig spire for deg:Heartred
 
Da jeg tok cytotec på 10+0 men foster målt til 8+1 blødde jeg kun ordentlig den dagen jeg tok tablettene, dagene etter kunne jeg bruke truseinnlegg. Skjønte også at fosteranlegg og morkake kom ut. Det kom en liten klump til ut på dag 5. Sjekket for rester på dag 13 (privat gyn, sykehus ville ikke ta meg inn da de mente det var normalt å blø lite også), og hadde ingen rester. Så det kan være normalt å blø lite også, men jeg ble også litt satt ut av det ettersom jeg fikk inntrykk av at man skulle blø så mye!

Sender deg en goood klem ❤
 
Tusen takk for alle svarene! Fint å lese at det faktisk er mulig å blø lite, for når man først må gjennom dette, er det veldig greit at det er over på kort tid og! Har akkurat kjøpt meg en 10pk med graviditetstester, så der får jeg vel utslag hvis det er rester igjen? Forventer ikke negativ test nå altså, men forhåpentligvis innen en mnd :)

*Red. Mente LITE, ikke mye...
 
Last edited by a moderator:
Jeg har to sa bak meg, i ca samme uke 6-7, og de to blødningene var veldig ulike. Den ene varte leeeenge, mens den andre nærmest gjorde seg ferdig første dag. Kan ikke uttale meg om ma enda, da jeg startet å blø i dag. Fikk første pille i går, skal ta cytotec i morgen. Men kroppen har startet med både smerter, klumper og blod i dag. Så det er jo litt deilig at den faktisk reagerer raskt når man først skal gjennom dritten ❤️
 
Jeg har to sa bak meg, i ca samme uke 6-7, og de to blødningene var veldig ulike. Den ene varte leeeenge, mens den andre nærmest gjorde seg ferdig første dag. Kan ikke uttale meg om ma enda, da jeg startet å blø i dag. Fikk første pille i går, skal ta cytotec i morgen. Men kroppen har startet med både smerter, klumper og blod i dag. Så det er jo litt deilig at den faktisk reagerer raskt når man først skal gjennom dritten ❤️
Stor klem til deg♥️ Håper det går raskt over hos deg og! Jeg krysser fingrene for at vi denne gangen snart er ferdig med alt som heter SA og MA for resten av våre liv!
 
Stor klem til deg♥️ Håper det går raskt over hos deg og! Jeg krysser fingrene for at vi denne gangen snart er ferdig med alt som heter SA og MA for resten av våre liv!
Stor klem tilbake ❤️ Jeg er så hjertens enig ❤️❤️ Det er en erfaring i livet man gjerne skulle vært foruten ❤️ Heier på oss ❤️❤️
 
Back
Topp