Korsryggen

juliLykke2018

Tia-Sofie <3
Har mye smerter i korsryggen som går ned til hoftene, samme om jeg går, sitter, ligger eller står. Noen som vet hva dette kan komme av, eller hva som eventuelt kan hjelpe? :)

Venter ei prinsesse i august <3
* Sladrer med Tresmåhjerter *

For meg hjelper det å sitte med god støtte i korsryggen. Jeg har fått låsning i korsryggen iløpet av siste to mnd.. Går til fysio 2 ganger i uken som knar på meg.. ikke godt, men det hjelper.. Det kommer nok av et økt press på korsryggen nå når vi blir såpass fremtung;)

Okei :) tusen takk for svar :) hatt en del press/stikninger i høna også, tror du de to tingene henger sammen ?:)

Sånn har jeg det også. Var på sjukehuset og det var modning. Er helt moden med åpning her nå. Så blir spennende å se når det skjer noe.

Sånn har jeg det også. Var på sjukehuset og det var modning. Er helt moden med åpning her nå. Så blir spennende å se når det skjer noe.

Oy, så spennende :o når har du egentlig termin? Da får jeg bare holde motet oppe, og tenke at det er modning :) heller trøste meg med at det ikke er lenge igjen til jeg sitter med prinsessa mi i armene <3

Oy, så spennende :eek: når har du egentlig termin? Da får jeg bare holde motet oppe, og tenke at det er modning :) heller trøste meg med at det ikke er lenge igjen til jeg sitter med prinsessa mi i armene <3

Den 1 august. Det er det jeg tenker også. Spesielt om natta så jeg får sovet ordentlig. Er kjedelig å være trøtt når det skjer noe. Får bare nyte sola og vente.

Okei :) tusen takk for svar :) hatt en del press/stikninger i høna også, tror du de to tingene henger sammen ?:)

Ikke godt å si.. Men ser du har fått gode svar fra andre her.:)

En ting man kan se om hjelper i hverdagen er å være litt obs på måten man står og går på. Man bør prøve å trekke rompa litt inn under seg (ikke mye altså), men tyngdepunktet er jo helt annerledes nå. Vanskelig å forklare, men setter du hendene i hofta og "vipper" litt frem nederst, så kjenner du at hele ryggen jobber på en annen måte. Om du googler det, så finner du sikkert en slik. Hjelper litt for meg, så kanskje? Behandling er selvfølgelig det beste, men det er nevnt her :)

Venter ei lita snuppe 5. august :)

har du forsøkt bekkenbelte?jeg hadde supervondt i ryggen i en mnd tid rundt uke 30. Klarte nesten ikke å gå og det skulle svært lite til før ryggen låste seg helt og alt ble et ork. Etter anbefaling fra flere hold gikk jeg litt motvillig på apoteket og kjøpte meg et (hadde ikke i utg.punktet tro på at det skulle fungere da jeg tenkte at litt følger alltid med en graviditet). Der skulle jeg ta feil. Nå er det tre uker siden jeg kjøpte belte og det er som om jeg har kjøpt meg en ny rygg. Merket forskjell kort tid etter. Tenk at et så enkelt belte skulle gjøre så stor forskjell...helt utrolig!

Har mye smerter i korsryggen som går ned til hoftene, samme om jeg går, sitter, ligger eller står. Noen som vet hva dette kan komme av, eller hva som eventuelt kan hjelpe? :)

Jeg tipper dette har med bekkenet å gjøre..har vert plaget selv med lignende smerter. Høres veldig bekken aktig ut. Det stråler ofte ned i beina. Selv har jeg vondt på innside lår fpr tida. IKKE mange stillinger jeg har det behagelig i :P

Skal levere urinprøve hos legen imorra, for begynt å gjøre vondt i nyrene også. Så da ville de at jeg skulle komme med urinprøve

Har mye smerter i korsryggen som går ned til hoftene, samme om jeg går, sitter, ligger eller står.
Kan også skyldes låsninger i korsryggen som og gjør at symfysebenet blir skeivt. Høres veldig likt ut som jeg hadde det. Begynte hos kiropraktor som har gjort meg til et nytt menneske!!!

*Termin 17. august*

Back
Topp