Korsryggen!!

juliLykke2018

Tia-Sofie <3
Beklager, men må klage litt .. idag er korsryggen så j*****g vond at jeg ikke en gang kommer meg ut av senga :/ ser ut som dette blir en fantastisk dag altså...

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Ikke kommet meg ut av senga :/ vondt å bare bevege beina, klarer heller ikke snu meg

Uff så forferdelig :-( håper det går over fort....

Æwww:/ håper du finner ei løsning, så du slipper å ligge til sengs hele dagen... :)

Takk :) håper jeg også, for har en hund som må luftes å få mat.. men ligger foreløpig fortsatt i senga :/

Stakkars deg.!! Sliter selv med korsryggen, men går til fysio 2 ganger i uken som holder det i sjakk.. Anbefaler det hvis du har mulighet..

Ohh.. Sånn har jeg det også! Bekkenet mitt er helt ubrukelig ;(
Nå er det kiropraktor 2 ganger i uka! Det hjelper. Verdt å prøve :)
God bedring :)

Hva kan jeg gjøre for å komme meg opp av senga ?:p er vanskelig når en er hjemme aleine :/

Vel når jeg ikke er gravid og har vond rygg, så må jeg rulle meg over og skli knærne ned på gulvet. Prøve å komme meg opp derfra. Tror ikke det blir like bra med stor mage, men du kan jo prøve en semiløsning med en pute i hoften, og halvveis over på magen?
Hvis du klarer kan du ligge helt ytterst på kanten (på siden), og vippe deg opp sittende slik at du holder kroppen i en rett linje hele tiden.. Vanskelig å forklare, men den siste måten bruker jeg alltid.

Prøvde det å ligge helt på kanten å vippe opp, funket etter mange forsøk :p prata med legen og fått beskjed om at jeg har en nerve i klem, i tillegg til bekkenløsninga. Eneste jeg kunne gjøre var å prøve å gå litt selvom som legen sa "det gjør drit vondt".. og kunne ta 500mg paracet 3 ganger daglig.. men har holdt meg unna alt av paracet osv hele svangerskapet, så tenkte og prøve å holde meg unna så langt det lar seg gjøre nå også :))

Kom deg til kiropraktor fort :-) En som kan gravide og bekkenlåsninger!
Sist gang hadde jeg korsryggsmerter og strålinger, og det var bare et par knekk hos kiropraktor før jeg var god igjen. Det anbefales absolutt. Ville aldri stappet i meg på smertestillende før jeg hadde vært hos kiropraktor

Prøvde det å ligge helt på kanten å vippe opp, funket etter mange forsøk :p prata med legen og fått beskjed om at jeg har en nerve i klem, i tillegg til bekkenløsninga. Eneste jeg kunne gjøre var å prøve å gå litt selvom som legen sa "det gjør drit vondt".. og kunne ta 500mg paracet 3 ganger daglig.. men har holdt meg unna alt av paracet osv hele svangerskapet, så tenkte og prøve å holde meg unna så langt det lar seg gjøre nå også :))

Bevegelse er vel beste medisin ja, mn d er jo ikke noe morro. Når det skalvære så dritvondt! Osteopat skal visst være helt supert til bekkenløsning, låsning og andre ryggplager, så d anbefaler jeg :)

Som smertelindring kan det være godt med noe varm eller kaldt på korsryggen. Litt etter hva det er som er "roten" til problemet. Sy en slags pølse og ha i ris. Varm i mickroen med vann (finn oppskrift på nett). Når det gjelder kaldt omslag så er det fint med et kjøleelement i et håndkle. Greit å slippe å ta smertestillende så lenge man kan, men da må man finne noe annet som kan hjelpe ;)

Back
Topp