Korsryggen er lei

Hageblomsten

Forelsket i forumet
Hadde gledet meg masse til helgen, hvor jeg skulle sove lenge og slappe av :D
Kl. 7 i dag morges våknet jeg med vond korsrygg og fant ingen god liggestilling. Prøvde å legge pute mellom beina, men det hjalp i akkurat tre minutter før ryggen igjen plaget meg.
Det er bare ubehagelig hvis jeg ligger eller sitter i sofaen, mens når jeg beveger meg går det fint. Det er ikke intenst smertefullt eller noe, men det er slitsomt å ha småvondt når jeg ønsker å slappe av. Tenkte å høre med jordmor hva dette er når jeg skal på ultralyd 6. juni (er 16+1 i dag), så håper det ikke blir verre innen da.
Noen andre som sliter med det samme og som klarer å holde det i sjakk? :)

Dette er nok ingen gravidplage. Det høres ut som om kroppen har begynt å ta i bruk dypere muskler og derfor blir du støl og øm. Det er helt vanlig å merke dette når man har ligget stille lenge fordi musklene stivner. Som du sier forsvinner det etter når du har beveget deg litt.

Jeg slet mye med dette selv utenom graviditet. Litt moderat bevegelse og litt tøying (ikke hardere enn som når du strekker deg) kan hjelpe godt på.
Hvis dette ikke hjelper så klag til fastlegen og få rekvisisjon til fysioterapaut og få hjelp til trening av muskulaturen så du ikke får problemer når magen blir stor og tung. Får du rekvisisjon og går til fysioterapeut med offentlig støtte er dette gratis pga graviditet. :)

Har også hatt liknende vondt i ryggen før graviditeten, men nå kommer det med en gang jeg setter / legger meg i sofaen eller senga.
Har prøvd å tøye og å bevege meg, for så å sette meg ned, men syntes ikke dette hjelper :/
Kan være det kun er sånn en liten periode nå, så gir det seg :) Hvis ikke skal jeg høre om henvisning til kiropraktor

Back
Topp