Korsrygg som er vond - tips?

MissDolly

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Sliter så fryktelig med korsryggen! Den er konstant vond når jeg sitter og står/går, den eneste som hjelper er å ligge rett ut. Og den er så vondt at jeg har vært på kanten til å gråte flere ganger. Og slik har den holdt på i snart 2 uker! Var hos kiropraktor 2 dager på rad, han knakk det opp og da ble det straks bedre, men etter bare 2 timer kom det sakte tilbake. Og jeg har jo ikke råd til å betale 330 kr for å gå til kiropraktor flere ganger i uka heller! =/

Er det noen andre som også har vond rygg så tidlig? Eller har hatt i tidligere svangerskap? Noen tips til noe som hjelper? Jeg jobber som sykepleier på enn tung pleieavdeling, og jeg vet virelig ikke hvordan jeg skal klare å fungere der hvis ryggen ikke blir bedre. Vil ikke ta ut sykemelding allerede nå heller.. Har hatt fri i 6 dager, så nå har det jo gått bra. Men skal på jobb nå hele nyttårshelga, og jeg VET at det blir ekstra travelt da! :-(

Er operert i ryggen for mange år siden og den har aldri blitt helt bra. Var litt spent på hvordan et svangerskap ville påvirke dette.

Forrige gang så gikk det strålende. Hadde noen uker halveis i svangerskapet hvor jeg hadde så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Klarte heller ikke stå oppreist eller "rette ut" ryggen. Så ble det bare borte igjen og har sjelden hatt så lite problemer over så mange mnd som da.

Denne gangen har ryggsmertene (nederst i korsryggen) startet temmelig fort. Allerede hatt ekstra vondt i etpar uker.

Hmm, dette hjalp ikke deg mye, gjorde det vel? :p

Har hatt rygg- og bekkensmerter siden før positiv test(og jeg testa 3+3emoticon)

Har ingen andre tips enn å ta det med ro emoticon

Back
Topp